Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillereiden jälkeiset "menkat"... Raskaana vai ei?

13.05.2021 |

Hei,
auttakaa joku! Taustaa: Jätin pillerit viime kesänä 10 vuoden jälkeen kun meinasimme miehen kanssa yrittää lasta. Kierto oli alkuun aika lailla sen 30 päivää, kunnes alkoi heitellä 27-38 päivän välillä. Menkat eivät eronneet mitenkään pillereiden aikaan olleista. Otin pillerit n. Puolen vuoden päästä takaisin käyttöön koska aika lapsenteolle ei ollutkaan sopiva. Nyt jätin pillerit taas pois koska hetki on oikea, ja laskin kalenterista koska minulla olisi ovulaatio jos kierto olisi 30 päivää kuten viimeksi. Nyt on kierron 38 päivä. Eilen tuli todella vähän pientä tuhrua, tänään tullut todella niukasti verta, hädin tuskin mainittavaksi. Raskaustesti on silti negatiivinen. Onko kellään kokemusta että voiko plussa tulla vielä tässä kohtaa, vai ovatko nämä vaan nyt kierron ekat, oudot menkat?

Kiitos jos joku viitsisi auttaa, ihan uusia asioita mulle :)

Kommentit (2)

1/2 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Minäkin ekaa kertaa täällä. Meillä yritys alkoi tammikuussa 2021 ja raskauduimme toisesta yrityskierrosta. Valitettavasti tämä raskaus oli kohdunulkopuolinen ja jouduttiin hoitamaan metotreksaatilla. Nyt menossa ensimmäinen yrityskierto taas uudestaan.

Olen itse aina tikuttanut ovulaatiota, sillä sen perusteella osaan odottaa milloin menkkojen kuuluisi taas alkaa tai milloin ne on myöhässä. Minulla on aika epäsäännöllinen kierto, jonka takia tämä on helpottanut huomattavasti. Tässä kierrossa esim. ovulaatio tuli viikon myöhemmin ja ilman tikkuja olisi saattanut jäädä hyvät päivät käyttämättä.

Itselläni oli ovis viime la, eli nyt on dpo 6. Kaikenlaisia tuntemuksia muka jo on, jopa samanlaisia kun edellisellä kerralla kun olin raskaana. Aika paljon juilii sinne, missä viimeksi oli kohdunulkoinen. Inhottavaa, kun ei tiedä mitkä oireet voivat johtua vain kohdunulkoisen herkkyydestä ja mitkä raskaudesta.

2/2 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin eka kertaa täällä kun kommentoinu väärään aloitukseen!!! :D

Mutta tähän kysymykseen vastaus, että ekat menkat pillereiden lopettamisesta on jo ekat! Itse raskauduin toisesta kierrosta pillerien lopetuksen jälkeen. Suosittelen kyllä jotain muuta tarkkailua ovulaation kuin testit, sillä kierrot voi olla mitä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla