Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi hyppii joka ilta hammasharja suussa

Vierailija
13.05.2021 |

Antakaas jotain vinkkiä, miten tän saisi loppumaan. Lapseni on 9 vuotias. Ongelmana on, että joka ikinen kerta kun hän alkaa harjata hampaitaan hän alkaa pomppimaan ja juoksemaan harja suussa. Olen puhunut lapsen kanssa asiasta satoja kertoja, ja kertonut mitä voi tapahtua, jos harja menee kurkuun. Olen näyttänyt jopa jotain netistä löytyneitä tarinoita, mitä monelle lapselle tapahtunut kun hyppineet harja suussa ja tullut reikä kurkkuun. Olen kannustanut ja kehunut jos ollut paikallaan hammaspesussa. Olen ruvennut jopa antamaan rangaistuksia joka ikinen kerta kun hyppii ja loikkii harja suussa.. eli joka ilta.. mikään ei auta. Mitä muuta voin tehdä, että tää loppuu? Onhan hampaat pakko pestä. Lapsi on jo niin iso, ja minä pienikokoinen, että en voi mitenkään väkisin pitää paikoillaan ja harjata hänen hampaita. Monesti meinannut käydä jo pahasti kun hän liukastellut märällä kulppärin lattialla. Kumpi pahempi, että harja kohta kurkusta läpi, vai että hampaat homehtuu suuhun?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi tarvii kädestä pitäen ohjausta. Suosituskin 10 ikävuoteen asti. Miten muuten saat lapsesi totteleen. Hyppiikö ruoka suussa, kynä suussa...

Vierailija
2/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi tekee ihan samaa. Ei oo kuollut vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhm, 9-vuotias eikä vielä kykene olla minuuttia paikallaan? Onko arjessa muita haasteita? Jos tämä on ainoa haaste, niin harjaa sinä ne lapsen hampaat.

Vierailija
4/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pestä ne hampaat. Pysy poissa.

Vierailija
5/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa meidän taaperolta. Aika absurdia, jos kouluikäinenkin toimisi vielä noin. Joko vanhemmuus on aivan hukassa tai sitten adhd:ta tai muuta neurologista taustalla.

Vierailija
6/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaa sinä ne hampaat jos ei muuten puhetta usko?

Miten se harjaus onnistuu edes juostessa ja hyppiessä?

9-vuotias ja noin konkreettisesti pitää selittää ja ohjeistaa?

Mietin että itse selitän tuolla tavalla meidän 3-vuotiaalle.

Vierailija
7/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä hänelle kuvia mädäntyneistä hampaista ja kerro myös että hengenlähtö on lähellä tuossa pomppimisessa. Oma veljeni kuoli kun kompastui hammasharja suussa.

Vierailija
8/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessytkin, hyppii silti. Kun harja menee suuhun hyppiminen alkaa. Uskoo kun sanon todella kovasti, sitten on maksimissaan 10 sekuntia hyppäämättä ja taas alkaa. Ei pysty olla paikallaan kun harjaan. Sitten kun harjaa itse niin kuulen toiseen huoneeseen asti kun loikkii ja juoksee vessassa itsekseen se harja suussa. -ap

Vierailija
9/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vieressä vahdi. Jälkeen päin kiellät ja lässytät ettei saa nyt ohjeista vieressä ja kunnolla.

Vierailija
10/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä hänelle kuvia mädäntyneistä hampaista ja kerro myös että hengenlähtö on lähellä tuossa pomppimisessa. Oma veljeni kuoli kun kompastui hammasharja suussa.

Olen kertonut, että on ihan hengenvaarallista. Tai, että joutuu olla pitkän aikaa sairaalassa kun sattuu pahasti. Lapsi vain kysyi, että minkälaista ruokaa sairaalassa sitten on, ja onko siellä telkkaria, ja tulenko sinne sitten hänen kassa. Ei siis aikomustakaan että lopettaisi. Olen yrittänyt jopa lahjoa, mutta ei sekään auttanut. -ap

Vierailija
11/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi tarvii kädestä pitäen ohjausta. Suosituskin 10 ikävuoteen asti. Miten muuten saat lapsesi totteleen. Hyppiikö ruoka suussa, kynä suussa...

Ei hypi mikään muu suussa, ja uskoo muuten ihan hyvin. Tätä ei vaan ymmärrä vaikka jankutan ja jankutan samaa asiaa päivästä toiseen. Ja loikkii ja lähtee juoksemaan vaikka kädestä pitäen ohjaisin. -ap

Vierailija
12/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hammasharja on käytössä? Loppuisiko hyppiminen, jos vaihtaisi tavallisen harja sähköhammasharjaan? Tai, jos käytössä on sähköhammasharja, auttaisiko tavalliseen harjaan vaihtaminen?

Vierailija
13/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä pois

Vierailija
14/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt lapselta, että miksi hän hyppii ja juoksee? Jos kerran muuten ei ole mitään ongelmia, niin tuolle hyppelylle ja juoksemiselle on varmaan jokin syy hampaita pestessä.

On muuten olemassa sellainen sovellus kuin Pokemon smile. Sitä pidetään kasvojen edessä ja pestään hampaat. Palkinnoksi saa Pokemonin (tai se karkaa, jos ei ole pessyt riittävän hyvin). Meillä on ollut käytössä pienemmillä lapsilla tämä, mutta ehkä iskisi vielä teilläkin?

Vierailija
15/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaat itse sen lapsen hampaat. Niin minäkin usein teen, lapsi 8v. Syyksi kerrot tuon hyppimisen. Vaikka kerran viikossa voi antaa itse pestä, jos tekee sen hyppimättä. Jos oppii olemaan kunnolla, voi pestä itse useammin.

Vierailija
16/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tehottomat rankaisukeinot käytössä. Kannattaa vaihtaa tilalle kunnolliset kurituskeinot niin saat lapselta luulot pois.

Vierailija
17/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain omani lopettamaan hammasharja suussa juoksentelun sillä, kun annoin tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko pysyy paikallaan kun on jotain suussa, tai sitten käydään hammaslääkärissä revityttämässä kaikki hampaat irti ja tekarit tilalle. Valitsi paikoillaan pysymisen.

Seuraavaksi olisin varmaan ottanut vasaran ja sanonut, että jos se juokseminen ei lopu, niin joka kerta saa lyödä sillä vasaralla itseään suun alueelle niin lujaa kuin pystyy. Kivun tajuaminen pitää tehdä joskus karumman kautta, ei lapsi ymmärrä että siinä vaiheessa kun joutuu sairaalaan, sattuu niin paljon, ettei siinä pysty ajattelemaan jotain ruuan makua tai tv-ohjelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän