Pieni 8kk ikäinen tyttäreni syönyt mamman(äitini) luona keittiön lattialta kissan raksuja. Huomasin sen itse kun olin
tyttöä hakemassa. Ei kai voi olla vaarallista. Äitini ei sit vahtinut kunnolla/eikä siivonnut kaikkea lattialta. Kokemuksia?
Kommentit (22)
Jos huolettaa niin soita Myrkytystietokeskukseen. Oikeesti.
Tuskin on vaarallista. Montako raksua söi?
Ovat vaan aika mauttomia. Tuskimpa ne myrkyllisiä ovat, kun kerran ruuaksi tarkoitettuja.
The Sims-peleissä oli klassikkoveto laittaa taaperolle lemmikinruokakuppi ja -peti, jolloin hoitivat itse itsensä :D
En usko, että olisi vaarallista oikeassakaan elämässä tai jenkit olisi jo haastaneet EA:n/Maxisin oikeuteen, kun vauva tukehtui kissannappulaan.
Kissataloudessa kasvaneena voin todeta, että jokaikinen kissatalouden lapsi maistelee raksuja. Noin pienen kohdalla toki on tukehtumisriski, joten kehota äitiäsi siivoamaan jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Kissataloudessa kasvaneena voin todeta, että jokaikinen kissatalouden lapsi maistelee raksuja. Noin pienen kohdalla toki on tukehtumisriski, joten kehota äitiäsi siivoamaan jatkossa.
Juu nykyään kasvatus on ulkoistettu jo kissoille. Jos lapsella on vanhemmat niin eikö ole heidän tehtävä kasvattaa lasta ja estää mm. tällaisten tilanteiden syntyminen.
En minä ainakaan koiran raksuihin kuollut, vaikka niitä pienenä söin.
Meillä yksi lapsista sai kunnon kasvuspurtin kissanraksujen avulla. Kissalla oli nivelrikko, ei voitu nostaa kuppeja ylös, ja lapsi oli niin nopea liikkeissään, että oli joka kerta kissan kanssa kipolla rouskuttamassa.
On meillä edelleen kaikkein ennakkoluulottomin syöjä.
Terveellisempää kuin ihmisten ruuat.
Mun kaveri lapsena halusi maistaa koiran ja kissanruokaa. ei ole vaarallista.
Kaikkea pitää maistaa.. vauvat syö kaikkea yökkiä mitä löytää lattialta.
Itse söin hiekkaa ja lunta namnam.
Jos olisi syönyt kissan kakkaa olisin huolissani. Anna sille maitohappobakteereja niin ei pitäisi tulla ripulia. Tuskin muutenkaan tulee koska kyllä sitä voi syödä ja ne kelpaa ravinnoksi ihmisille. Köyhät joskus syö niitä kun ei muuta ole.
Varmaan sinäkin söisit kissanruokaa jos eläisit köyhyysloukussa.
Anna paljon juotavaa, koska suolistossa raksut turpoavat. (Esimerkiksi siileille ei koskaan saa antaa kuivia raksuja, vaan kostutettuja.)
Minä söin pienenä kananruokaa, mutta en oppinut edet kotkottamaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoni nuorimmainen, poika, söi koirannappuloita aina kun vanhempien silmä vältti. Isompana osasi itse mennä koirannappulapussille.
Hänestä kasvoi poikkeuksellisen komea ja vahva nuorukainen, joka kilpaili pitkään vaativan kamppailulajin huipulla.
Kysy onko kissa vielä hengissä. Tuskin noissa myrkkyä on, ei ainakaan lue että pidettävä lasten ulottumattomissa.