mistä vauvalle tällainen haalari/pussukka?
Nyt olisi haussa pienelle neidille syys-ja talvikäyttöön kevyttopattu tai fleeceä oleva haalari/pussukka joka kävisi turvakaukalokäyttöön. Eli en etsi varsinaista turvakaukalopussia vaan sellaista jossa olisi huppu, hihat ja jaloille pussi ja sieltä läpikulku turvavöille. Myös kaavat kelpaa eli jos osaatte sanoa missä lehdessä tms olisi tällaiselle ollut kaavaa niin voisin itsekin ommella. Valmiina olen löytänyt sopivan turvelon tinttu.comista, mietin vielä olisiko jollain vaatemerkillä jotain tämän tapaista tarjolla.
Vihjatkaa jos tulee jotain mieleen, tarve olisi aika pikainen kun nämä ilman nyt näyttäisi tästä vain viilenevän :)
t.pöppiäinen ja neiti vajaa 2vk
Kommentit (4)
Edellinen vastaaja mainitsi tuon turvelon, ja tässäpä vielä sinulle linkkikin sinne ao. tuotteeseen:
http://www.pikkuprinssi.com/index.php?main_page=product_info&products_i…
Myös täällä toinen samanmoinen.. katso sivun alimmaisena:
http://www.pienokainen.com/fi/verkkokauppa/index.tmpl?ryhma_id=14
Samanlaisia pussukoita olen nähnyt monena syksynä perättäin myös H&M:llä, ja hinta jotain 15 eur paikkeilla.
Olen tehnyt sellaisen itse, kaavana mikä tahansa mieluinen haalarin kaava, mutta lahkeiden sisäsaumat jätin leikkaamatta joten alareunasta muodostuu pussi.
Päälliseksi (meidän maalis-vauvalle käytin) fleeceä ja sisus kuvio college kangasta johon puvun halutusta paksuudesta riippuen voi myös silittää vanun alle. Kangaskaupoista saa myös tinsulate-vanua.
(Uudelle talvi-vauvalle tarkoitus on tehdä vastaava mutta tuulta/tihkua pitävästä kankaasta, väliin jonkinlainen vanu ja sisäpinnaksi fleece+trikoo)
Kokemuksestan tiedän että kätevin on kahdella vetoketjulla oleva malli, silloin puvun saa myös nukkuvana helposti päälle/pois, ja autossa ei tule liian kuuma kun saa koko etumuksen tarvittaessa auki siirtämällä vyöt edestä sisävaatteiden päälle (puvun etuosa pois välistä....)
Haaravyön reijän voi (taidoista riippuen) helpoiten toteuttaa isona napinläpenä, johon kannattaa ommella edes pieni kangaspala tuulisuojaksi nurjalle puolelle.
Reijän paikka suurin piirtein siinä missä kaavan alkuperäinen haara.
Hihoihin voi myös tehdä ns. kiinteät tumput, ja suosittelen että kannattaa jättää myös helmaan ekstra pituutta jotta ei heti jää liian pieneksi.
Itse tein 62cm koolla, hihan ja lahkeen pituus koosta 68cm, käyttöön otettiin heti synnytyslaitoksella, ja mahtui niin pitkään kun oli tarvis, pitkälle talveen autossa/vaunuissa käytettynä, villapuku alla.
Ja hyvä oli. :D
Minä tein viime talvena meidän pikkukakkoselle turvakaukaloon lämpöpussin itse, niin sain sopivan kokoisen ja mieleisen näköisen! :)
Eurokankaassa suosittelivat väliin finnfilliä (en ole ihan varma onko oikein kirjoitettu, mutta ainakin sanotaan "finnfill"). Se on ohuempaa ja notkeampaan kuin vanu, ja siinä on parempi lämpöarvokin. Se ei litisty pesussa vaan sen lämpimyys oikeasti vain paranee pesuissa. Heillä sitä ainakin oli kahta eri paksuutta ja valitsin ohuemman, koska myyjä sanoi, että paksusta tulee tosi kuuma. Lämpöpussissani oli siis ulkopuolella fleece, sisällä flanelli ja välissä alaosassa finnfill. Yläosaan, eli vauvan pään kohdalle tulevaan ns. huppuosaan en laittanut finnfilliä ollenkaan, ettei tulisi päälle liian kuuma. Päässä kun on kuitenkin aina kypärälakki vielä lisäksi. Tuli juuri sopiva näin ja tarkeni hyvin pakkasellakin! :)
Unq:lla on myös samantapainen kuin tuo turvelo.