Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koittaneet kasvattaa herneitä kaupan kuivahernepussin herneillä? Eli niillä joista tehdään hernekeittoa.

Vierailija
12.05.2021 |

Miten onnistuu? Onko niitä käsitelty jotenkin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versoja olen niistä kasvattanut syötäväksi, en sen pidemmälle.

Liottaa yön yli ja sitten multaan.

Vierailija
2/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne ainakin itää, jos ovat kokonaisia. Olen kasvattanut niitä vain syötäviksi versoiksi asti, joten en tiedä saako niistä onnistuneesti herneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu, olen liottamisen jälkeen kasvimaalla kasvattanut tuoreiksi herneiksi asti.

Vierailija
4/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuivaherneitä, jotka ostin kasvattaakseni niistä ituja ruokailuun. Eivät itäneet, vaikka liotimme niitä pitkään. Päinvastoin alkoivat haista pahalle ja pakko heittää ne kompostiin. Eräs tuttuni, joka työskentelee ravintolassa kokkina arveli, että kyseiset herneet on käsitelty niin etteivät ne idä, ja että niistä kannattaa tehdä paksua hernekeittoa.

Vierailija
5/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kuolleita herneitä. Ruumiita.

Vierailija
6/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi idättää ja saa herneitä, mutta paremman sadon saa kun ostaa ihan idätykseen tarkoitetun.

Vierailija
7/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneitä ei saa liottaa pitkään! Korkeintaan yön yli, ja sekin voi olla liikaa. Eli kun kasvattaa versoja, niin maksimissaan yön yli liotus vedessä, sen jälkeen talouspaperin/mullan päälle. Kastelua hillitysti. Jos haiskahtaa, niin on ollut liikaa vettä, liotettu liian kauan...

Vierailija
8/8 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kuolleita herneitä. Ruumiita.

Tuli paha mieli tästä mielikuvasta. ☹️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä