Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni on sukua uudelle naisystävälleen

Vierailija
12.05.2021 |

Tapasin viikonloppuna ystäväni pitkästä aikaa. Kertoi uudesta seurustelukumppanistaan ja avoimesti siitäkin, että olivat saaneet tietää olevansa toistensa pikku-pikkuserkkuja. Suvut eivät kuulema mitenkään tekemisissä ja olivat saaneet selville sattuman kautta.

Miten reagoisit, jos itse olisit rakastunut vastaavasti samaa sukua olevaan? Serkumpi sen herkumpi? :D

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä.

Vierailija
2/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what? Aikuiset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkku on niin kaukaista sukua että menoksi vaan

Vierailija
4/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse oikein miettimään asiaa. En nimittäin itse tunne edes pikkuserkkujani :D 

ap

Vierailija
5/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat niin kaukaista sukua ettei mitään väliä. Omat serkkuni menivät naimisiin vanhoilla päivillä keskenään ja toimii erinomaisesti. Lain mukaan serkukset saavat mennä naimisiin.

Vierailija
6/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkut eivät ole enää sukulaisia, vielä vähemmän heidän lapsensa.

Vierailija
7/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkku olisi vielä liian läheistä sukua, vaikka en yhtään heistä edes tunne. Mut joku pikku pikkuserkku ehkä ok. Kun ei ole tarkoitus enää edes lisääntyä.

Vierailija
8/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo serkun kanssa saisi mennä naimisiin, mutta se tuntuu itsestäni aika hurjalta. Pikkuserkku siinä ja siinä, viakka en kaikkia pikkuserkuistani edes tunne, mutta pikkuserkusten lapset (ymmärsin, että tästä oli kyse) ovat jo aika kaukaisia sukulaisia. 

Vierailija
9/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tosi kaukainen sukulainen ei kyllä ole ongelma siis geneettisestikään joten miksi kauhistelet

Vierailija
10/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi seurustella serkkuni tai edes pikkuserkkuni kanssa. Serkut ovat mulle kuin siskoja ja veljiä, ja pikkuserkkujenkin kanssa on lapsena oltu paljon yhteyksissä.

Pikku-pikkuserkun (eli tarkoitetaan varmaan kolmansia serkkua eli pikkuserkusten lapsia) mahdollisesti ehkä.

Äitini ja isäni olivat kahdeksansia serkuksia. Tämä selvisi sukututkimuksen yhteydessä. Siinä sukulaisuussuhde on niin kaukainen, että sitä en nieleksinyt yhtään.

Vierailija
11/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sukulaisia! Yäk!

12/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä mitään. Meidän vanhemmat on pikkuserkkuja keskenään, niin tuttu juttu 😃

Vierailija
13/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupikkuserkkuja? Ne on niin kaukaisia sukulaisia että omakin puolisonne voi hyvin olla pikkupikkuserkkunne ilman että edes tiedät. Kuningatar Elisabet on paljon läheisempää sukua aviomiehelleen (yhtä kautta pikkuserkun lapsi ja toista kautta pikkupikkuserkku) eikä se kauhistuta ketään.

Vierailija
14/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttuni on naimisissa pikkuserkkunsa kanssa. Lasta eivät saaneet, nainen sai keskenmenoja. En tiedä johtuiko siitä, että olivat sukua.

Vierailija
15/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jostain joskus lukevinani, että Suomessa on laillista mennä serkkunsa kanssa naimisiin, joten luulisin, että pikkuserkku ei meinaa mitään kun kerran serkkukin okei. 

Vierailija
16/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kaukainen sukulainen on liian läheinen? 20 sukupolvea sitten yhdellä ihmisellä on miljoona esi-isää ja -äitiä. Paitsi ettei Suomessa ollut 20 sukupolvea sitten miljoonaa ihmistä. Jokainen on sukua puolisolleen ja useimmiten paljon lähempää kuin 20 polven takaa.

Vierailija
17/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes tuntee pikkupikkuserkkujaan?!

Mun pikkupikkuserkku on eräs Suomen kuuluisimmista laulajista. En olis todellakaan edes tiennyt koko asiaa ellei setäni olisi tullut maininnneeksi. En siis todellakaan ole edes koskaan edes tavannut häntä. Musikaalisuus ei ainakaan yhdistä, tuskin mikään muukaan.

Vierailija
18/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin itse oikein miettimään asiaa. En nimittäin itse tunne edes pikkuserkkujani :D 

ap

Koit kuitenkin tärkeäksi avautua päivänselvästä asiasta täällä, ennen kuin olit edes ajatellut koko keissiä. Kannattaa opetella ensin ajattelemaan ja vasta sitten toimimaan ja muodostamaan mielipiteitä. 

Vierailija
19/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että olen ensimmäinen "mitä serkumpi sitä herkumpi" lausuja tässä ketjussa!

Vierailija
20/40 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis heidän vanhempansa ovat pikkuserkkuja? Ovathan he samaa sukua, mutta niin kaukaista ettei sillä ole enää merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän