Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla olisi säästöjä

Vierailija
10.05.2021 |

Vuoden elämiskustannuksien (sis. myös vaatteet ja vapaa-ajan kulut) verran tilillä.

Hakisitko mitä tahansa työtä (minulla varmaan perushoitoa tai jotain siivousta) jotta tulot olisi turvattu

Vai

Ottaisitko rennommin, opiskelisit lisää harrastustasi ja miettisit vaikka puolen vuoden päästä työhommia, ehkä omaa toiminimeä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rennommin, harmittaisi jos kuolisin vuoden sisällä ja olisin siivonnut hampaat irvessä.

Vierailija
2/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsisin menojani ja tekisin mitä oikeasti haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytnäköistä, vuoden varat ei tarkoita että voit heittäytyä eläkkeelle miettimättä tulevia työnantajien vaatimuksia. Miten selität aukon CV:ssä?

Vierailija
4/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On säästöjä niin, että pärjäisin vuoden, mutta en missään tapauksessa jäisi työttömäksi. Työllistyminen tutkitusti vaikeutuu jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen. Lisäksi suurin osa ihmisistä, jotka valitaan työpaikkoihin, ovat työpaikan vaihtajia eikä työttömiä.

Vierailija
5/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on enemmänkin säästöjä kuin vuoden tulot, mutta jatkan ihan normaalisti töissä.

Vierailija
6/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin mitä tahansa säädyllistä työtä. Vuosi kuluu nopsaan ja milläs sitten tulee toimeen kun se on loppu

Vierailija
7/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rennommin. Ihmisillä hirviä pelko ettei pian työllisty jos ei koko ajan oo hullun kiilto silmissä työelämässä. Ite oon nyt palkattomalla vapaalla vapaaehtoisesti 6-12kk. Jos en sen jälkeen kelpaa työmarkkinoille niin eipä voi mitään. Pakko oli saada taukoa tuosta hullunmyllystä.

Vierailija
8/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo työtön.

Ap

Vierailija
9/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin rennommin. Ihmisillä hirviä pelko ettei pian työllisty jos ei koko ajan oo hullun kiilto silmissä työelämässä. Ite oon nyt palkattomalla vapaalla vapaaehtoisesti 6-12kk. Jos en sen jälkeen kelpaa työmarkkinoille niin eipä voi mitään. Pakko oli saada taukoa tuosta hullunmyllystä.

Mistö olet löytänyt sisältöä elämään?

Vierailija
10/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vapaaehtoistyötä alalla joka oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
11/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kyllä töitä. Itse säästän ja sijoitan koko ajan ja joskus kun oikein stressaa ja ärsyttää työ, lasken kuinka pitkään voisin jo olla säästöjeni turvin ilman työtä. Se tunne jo tavallaan helpottaa, että halutessani voin irtisanoa itseni ja olla jo nyt muutaman vuoden tekemättä mitään. Olen taloushallinnon alalla ja kiire ja stressi kuuluu työhön mutta saisin myös helposti töitä muutaman vuoden kotonaolonkin jälkeen koska alalla on pula pätevistä työntekijöistä.

12/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole taloudellista pakkoa tehdä töitä. Välillä teen ja välillä en, mutta kun olen töissä niin aina kunnolla teen ne hommani.

Mutta vuoden kulutusta vastaava puskuri on niin pieni, että ei silloin voi oikein jäädä laakereille lepäämään.

Vierailija
13/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kyllä töitä. Itse säästän ja sijoitan koko ajan ja joskus kun oikein stressaa ja ärsyttää työ, lasken kuinka pitkään voisin jo olla säästöjeni turvin ilman työtä. Se tunne jo tavallaan helpottaa, että halutessani voin irtisanoa itseni ja olla jo nyt muutaman vuoden tekemättä mitään. Olen taloushallinnon alalla ja kiire ja stressi kuuluu työhön mutta saisin myös helposti töitä muutaman vuoden kotonaolonkin jälkeen koska alalla on pula pätevistä työntekijöistä.

Nyt oli vaihtoehtona perushoito ja siivous.

Vierailija
14/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistö olet löytänyt sisältöä elämään?

Vietän lasten kanssa paljon aikaa, ulkoilen, opiskelen, luen ja teen budjettireissuja. Ehdottomasti tähän astisen elämän parasta aikaa kun ei oo koko ajan kiire ja väsy

Vierailija
15/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäinen olisin. Jos olisin nuori hakisin mitä tahansa työtä (paitsi jos olisin uupunut esim opiskelusta ja tarvitsisin välivuoden), jos olisin keski-ikäinen ja tehnyt työuraa vaikkapa 20 vuotta, pitäisin muutaman kuukauden loman ja sitten hakisin mitä tahansa työtä. Jos olisin vuoden kuluttua eläkkeelle siirtymässä en haikailisi töihin vaan jäisin suosiolla omalle vapaalle.

Vierailija
16/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli vaihtoehtona perushoito ja siivous.

Kyllä ja lisäsin oman tilanteeni tuohon. Itse siis siivoaisin.

Vierailija
17/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ei tule mieleenkään olla tuhlaamatta kaikkia rahoja kun niitä jostain tulee.

Vierailija
18/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa idioottimainen kysymys.

Suomi on täynnä ihmisiä, joilla on tilillä rahaa jopa useiden vuosien elämiseen. Minä kuulun heihin. Silti meille ei tule mieleenkään, että se olisi jokin syy jäädä töistä pois. Ne säästöt ovat olemassa tulevia isoja hankintoja varten ja vanhuuden varalle. Mikä ihmeen tolkku olisi siinä, että kuluttaisin ne nyt tavalliseen arkeen, jos kerran on myös mahdollista tehdä töitä?

Siihen on näköjään syynsä, miksi köyhät yleensä vain köyhtyvät.

Vierailija
19/19 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kymmenen vuoden välttämättömiin elinkustannuksiin rahat sijoituksissa ja tilillä. En silti voi näiden kanssa jäädä kotiin, koska 10v kuluttua olen 53v eikä mua palkkaa yhtään kukaan, jos en ole ollut 10 vuoteen töissä.