Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opetella matematikkaa aikuisena? Hommaanko alakoulun matikankirjat iltalukemiseksi?

Vierailija
10.05.2021 |

Olen aina ollut huono matematiikassa. Paitsi, että viime vuosina olen huomannut, että en ehkä olekaan ihan niin huono kuin olen luullut. Matikka lähti kuitenkin menemään huonosti jo ala-asteella (en osaa sanoa missä vaiheessa) ja suorastaan pelkäsin niitä koulupäiviä, kun oli matematiikkaa. Minulla on suorastaan traumat peruskoulun matematiikasta, niin huonot muistot siitä jäi. Arkuus, ujous ja se että opettajat nolasivat minut osaamattomuuteni takia, sai minut vihaamaan matematiikkaa.

Nyt haluaisin käydä läpi peruskoulun matematiikan, koska olen aina tuntenut alemmuutta huonosta laskutaidostani. Jossainhan minulla siis on aukko jo tuolla alakoulussa opetetuissa asioissa, eli sieltä asti kai sen "paikkausoperaation" on alettava.

Toki salainen haaveeni on myös joskus ehkä hakeutua sellaiseen opinahjoonkin, jossa vaaditaan vähän matemaattista päätä...

Mutta miten aloitan? Pitääkö minun hankkia alakoulun matikan kirjat ja aloittaa opiskelu sieltä? Vinkkejä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene iltakouluun. Itseopiskelu on työlästä.

Vierailija
2/3 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peda.net

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku verkkokoulutus, jos on sellaseen laittaa rahaa. Siellä selitetään asiat auki ja voi tehdä ohjattuna harjoitustehtäviä. Matematiikka on pirullinen itseopiskeltava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän