Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskaltaisitko ostaa käyetyn turvaistuimen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis uskaltaisitko ostaa lapsellesi käytetyn turvaistuimen? meillä on kohta aika siirtyä kaukalosta seuraavaan istuimeen ja olenkin kovasti miettinyt uskaltainko ostaa esim britaxin istuimen käytettynä! huomaisikohan istuimesta jos se on esim kolaroitu? ostaisin suht uuden, en siis mitään 10v vanhaa. Mitä miletä muut on? uskaltaako ostaaa istuimen käytettynä?

Vierailija
2/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi turvaistuinta vieraalta ihmiseltä. Tutulta voisin ostaakin. Itse kyllä olen ajatellut kaupata eteenpäin meidän turvakaukaloa, mutta katsoo nyt mistä ostaja sitten löytyy. On kyllä ihan takuu varmasti kolaroimaton. Eli siis vieraalle myisin, mutten ostaisi (eikö ole vähän nurinkurista?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Itse olin ostamassa käytettyä istuinta mutta , isäni kielsi ja perusteli asian sillä että, muoviosat haurastuvat viidessä vuodessa ja istuin ei ole enään kolari tilanteessa yhtä turvallinen.

Isäni tekee töitä muovin valmistuksen parissa.

Toki onhan ennen kuljetettu vauvoja pelkässä vaunukopassakin : )

Tässäkin asiassa siis monta mielipidettä.

tv.plussa

Vierailija
4/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelen tätä seuraavasti: näen ihmisen jolta istuimen ostan. Jos vaikuttaa vähänkään epäilyttävältä tai epäluotettavalta, en tietenkään osta. EN jaksa uskoa että normaali, luotettava äiti / isä VALEHTELISI siitä on istuin kolaroitu vai ei.

t: Hiironen

Vierailija
5/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ostaneet sekä kaukalon että istuimen käytettyinä. Mutta myyjänä oli todella tuttu pariskunta (lapsemme kummit), vierailta en uskaltaisi ehkä ostaa.

Vierailija
6/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostettiin käytetty istuin, ei ollut monta vuotta vanha malli ja kunnoltaan kuin uusi (mitä nyt kangas oli vähän pesussa haalistunut). Harvoinpa vauvan kanssa kolaroidaan, enkä usko että kukaan lähtisi myymään vaurioitunutta istuinta! Tee hyvillä mielin hyvät kaupat : )

Vierailija
7/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen turvallisuus on kuitenkin sen verran tärkeä että siihen ollaan valmis satsaamaan enemmänkin. Ehkä siinä tapauksessa että myyjänä olisi esim.paras ystäväni tai siskoni voisin harkita käyttyäkin istuinta. Vieraan sanaan en uskaltaisi kuitenkaan luottaa, ei sitä kuitenkaan tiedä kuinka pitkään istuin on ollut käytössä ja onko se ollut kolarissa.

Vierailija
8/9 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN VARMASTI on olemassa ihmisiä, jotka myyvät viallisen lastenistuimen - aivan kunnollisen näköisiäkin. Ja jos ajattelee, että harvoin vauvojen kanssa kolaroidaan, niin miksi laittaa istuinta ollenkaan... Itse olen ajatellut, että jos jotain sattuisi, niin päässä kaikuisi loppuiän iso JOS. En säästä myöskään autonrenkaissa, muussa pyrin ostamaan käytettyä.

Vierailija
9/9 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahat tiukilla niin säästäisin ihan jostain muualta kuin lapseni turvallisuudesta.