Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatuksia herättää aikuinen ihminen, joka ei katso koskaan silmiin?

Vierailija
10.05.2021 |

Korkeintaan äkkiä vilkaisee silmiin, mutta ei ikinä katso pitempää aikaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo, estynyt, pelokas, myös ADD tai ADHD:ssa tavallista, koska katseen kohdistaminen tuo paljon informaatiota, miltä halutaan suojautua.

Vierailija
22/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa ajatuksia herättää ihminen, joka kyselee tällaisia. Ahtaassa pussissa kasvanut oman elämänsä loistaja, jonka on niin kovin vaikea tajuta, että hänen elämänsä ei ole se ainoa hieno ja oikea tavoite kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka eivät oikeasti koskaan katso silmiin, ovat olleet yleensä muutenkin sosiaalisesti kömpelöitä, mutta mikäpä siinä, asiat on aina saatu hoidettua ilman katsekontaktiakin.

Vierailija
24/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla karsastaa silmä ja häpeän sitä.

Vierailija
25/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo ei juuri katso silmiin. Joskus katsoo.

Vierailija
26/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että on ehkä ujo tai sosiaalisesti arka ihminen, joka pelkää kontaktia eikä ole tottunut läheiseen kanssakäymiseen toisten ihmisten kanssa.

Vaikka olisi hölösuukin eikä hiljainen henkilö, niin jos ei katso koskaan silmiin, niin tulkitsen sen siten, että henkilö pelkää aitoa kontaktia toiseen ihmiseen ja esittää vain sosiaalista.

Toisaalta joidenkin kohdalla se tuntuu olevan myös sitä, että ei ole kiinnostunut toisesta. Katsellaan johonkin seinille ja puhutaan omia asioita, eikä kuunnella toista. Epäsosiaalista käytöstä ja huonoa kommunikointikykyä ilmentää tämäkin.

Vierailija
27/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asperger, ADD ja vakava traumatisoituminen. Minua helpottaisi jos muut antaisivat minulle tilaa ja aikaa katsoa silmiin omaan tahtiini.

Se on minun tapani olla en voi sille mitään. Minä kuuntelen silti mielelläni muita vaikka en itse pystykään katsomaan silmiin.

Vierailija
28/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka on terveydenhuollossa töissä. Joutuu kohtaamaan paljon ihmisiä ja olemaan vuorovaikutuksessa. Vilkaisee silmiin nopeasti silloin kun toinen katsoo muualle. Muuten häneen ei saa kuin sekunnin katekontaktin vahingossa. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
29/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiima, tai himo tai muu perversio

Vierailija
30/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono tapa jäädä kattomaan liian pitkiks aikaan toisen silmiin 😑 siinä sitten vastapuoli ihmettelee et mitäs peliä tämä nyt sit.

Vierailija
31/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asperger, ADD ja vakava traumatisoituminen. Minua helpottaisi jos muut antaisivat minulle tilaa ja aikaa katsoa silmiin omaan tahtiini.

Se on minun tapani olla en voi sille mitään. Minä kuuntelen silti mielelläni muita vaikka en itse pystykään katsomaan silmiin.

Mä toimin just niin että yritän olla hienotunteinen ja annan tilaa ihmiselle. 

Vierailija
32/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson silmiin siinä vaiheessa kun koen, että voin luottaa ihmiseen. Mielestäni normaalia käytöstä. Miksi pitäisi tapittaa jotain tuntematonta ikäänkuin oltaisiin jotain rakastajia tai parhaat ystävät?

Vierailija
33/33 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo. Mikä ei ole mikään vika.