Lapsuuden”ystävät” jotka eivät koskaan kutsu
Kaikilla heillä on kouluikäiset isot lapset. Kaikilla heillä on omakotitalot rakennettuna, ja nyt tekevät kolmatta, neljättä mökkiä. Asuvat suositulla mökkipaikkakunnalla.
Koskaan, siis tarkoitan koskaan viimeisen 15 vuoden aikana meitä ei ole kutsuttu kenenkään heistä kenenkään talolleen tai mökilleen. Myöskään Lapin mökeille ei ole myöskään mukaan kutsuttu, jossa myös lomailevat isolla porukalla.
Kuitenkin haluavat pitää yhteyttä meihin päin. Haluavat kyläillä paikkakunnalla jossa asumme.
Miten suhtautua? Jättäisittekö kokonaan vastaamatta?
Täysi mysteeri, ja outoa käytöstä. Mitään riitaa ei ole, emmekä ole sotkuisia yms. Olemme ihan tavallisia ihmisiä.
Kommentit (11)
Hommaa oma mökki, niin ei tarvii lokkeilla muiden mökeillä.
Täh?
Siis jotku jostain muualta paikkakunnalta kyläilee välillä paikkakunnalla, jossa ap asuu ja sen takia ap pitäisi kutsua Lappiin mökille?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on. Tai oikeastaan talo järven rannalla. 😘
Kun tämä valmistui, niin ainakin kaksi näistä, jotka eivät ole koskaan kutsuneet, ilmoittivat halukkuutensa tulla meille päin taas kylään🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Siis jotku jostain muualta paikkakunnalta kyläilee välillä paikkakunnalla, jossa ap asuu ja sen takia ap pitäisi kutsua Lappiin mökille?
Oletpa yksinkertainen. Lapsuudenystävät kutsutaan joko kaikki, tai ei ketään. Ei näin että yksi perhe jätetään koko ajan ulkopuolelle kesäjuhlista ja mökkireissuilta.
Joihinkin ihmisiin "pidetään yhteyttä".
Toisten kanssa viihdytään tiiviimmissä kanssakäymisissä, mökkibileissä jne.
Ap kuuluu ensinmainittuihin.
Jos ap odottaa vastapalveluksia siitä, että häneen saa "pitää yhteyttä", niin en kyllä yhtään ihmettele, että häntä ei ensimmäisenä olla kutsumassa kenenkään mökille.
Jos ap ei itse kutsu, miksi muiden pitäisi kutsua hänet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on. Tai oikeastaan talo järven rannalla. 😘
Kun tämä valmistui, niin ainakin kaksi näistä, jotka eivät ole koskaan kutsuneet, ilmoittivat halukkuutensa tulla meille päin taas kylään🤔
Ap
No älä kutsu/ ota vastaan vieraita, jollet oikeasti halua nimenomaan heitä - tai joilta pitäisi sitten saada vastapalveluksia.
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Siis jotku jostain muualta paikkakunnalta kyläilee välillä paikkakunnalla, jossa ap asuu ja sen takia ap pitäisi kutsua Lappiin mökille?Oletpa yksinkertainen. Lapsuudenystävät kutsutaan joko kaikki, tai ei ketään. Ei näin että yksi perhe jätetään koko ajan ulkopuolelle kesäjuhlista ja mökkireissuilta.
Kasva jo aikuiseksi.
"Lapsuudenystävät" ei ole mikään yksikkö, jonka perusteella reissuihin ja juhliin pitäisi kutsua ihmisiä, joita ei halua. Tai vaihtoehtoisesti jättää kaikki kutsumatta.
Ihan nyt en hahmottanut asiaa, siksi joudun kysymään... Oletko siis itse kutsunut noita lapsuudenystäviä luoksenne kyläilemään? Ihan oma-aloitteisesti vai vasta, kun he ovat itse ehdottaneet, että voisivat piipahtaa kylässä?
Kysyn tätä, koska joskus se on juuri noin, että ihmiset - perheelliset ja eri paikkakunnalla asuvat - olettavat, että vieraat ehdottavat tapaamista, kun heillä on muutakin asiaa ko. paikkakunnalle. Eli oletko nyt ap varma, ettei kyse ole yksinkertaisesti siitä, ettet itse ole hokannut toimia samoin kuin nuo lapsuudenkaverisi?
Toki jos kyse on siitä, että aina kyläilevät luonasi sinun kutsustasi, eikä vastavuoroista kutsua koskaan kuulu, niin silloin heiltä puuttuu käytöstapoja. Kyläilyn ja vieraanvaraisuuden pitäisi olla ainakin pidemmällä aikavälillä vastavuoroista. Toki se ei aina elämäntilanteen ollessa hankala onnistu, mutta vuosien mittaan siis näin.
Lapsellisia ”ystäviä” aplla. Eivät kuulosta oikeilta ystäviltä. Onko Ap opiskellut kunnon ammatin, ja nämä muut jääneet lapsuuden ympyröihin? Siksi eivät kutsu mukaan sekä kuulostaa että haluavat vain Ap seurata pärjäämistäsi mutta eivät jaksa nähdä vaivaa eteesi!
Meilläkin on lapsuuden Whatsapp porukka. Myös siellä samalla paikkakunnalla asuvat viljelevät ”sisäpiirin” juttunsa. En viitsi kysyä mistä on kyse, kerran kokevat minut niin huonoksi ystäväksi, etteivät koe itse tarvetta kertoa. En myöskään eroa ryhmästä, koska ajattelen että on heidän häpeänsä toimia näin, ei minun. Yritän olla silti ystävällinen, vaikka meitäkään ei kutsuta. Ei sisäpiirijuttuihin eikä kylään.