Voiko työnantaja pakottaa yhteismajoitukseen
Olen tullut uutena työpaikkaan, jossa tiimin jäseni eri puolilta Suomea. Meidät pakotetaan neljä kertaa vuodessa toimintayksikkökokousten yhteydessä (neljä kertaa vuodessa) majoittumaan samassa hotellihuoneessa kollegan kanssa. Onko tämä normaalia? Voiko työnantaja oikeasti pakottaa kahden hengen huoneeseen vieraan ihmisen kanssa. Minulla on alopecia, enkä todellakaan voi olla vieraan ihmisen kanssa samassa huoneessa. Muutenkin pitäisi saada lepoa ja yksityisyyttä työpäivän jälkeen.
Kommentit (28)
Tämä on työsuojelurikos korona-aikana
Ei voi ainakaan eri sukupuolia pakottaa samaan huoneeseen.
Mä oon saanut oman huoneen jos olen ollut reissussa vain miesten kanssa. Jos naisia on mukana niin sitten on 2hh. Ollaan saatu itse vaikuttaa huonejakoon, vaikka kaikki on ihan ok ettei mulla väliä kenen kanssa olen. Ainut poikkeus oli kun olin raskaana, silloin mulle oli oma huone naisista huolimatta, että saisin varmasti nukkua kunnolla. Söpösti ajateltu :)
ei voi PAKOTTAA. voithan sinä kulkea sinne vaikka kotoasi kumpanakin päivänä (omalla kustannuksella) tai ostaa swiitin, tai nukkua ulkona, ihan miten sinua huvittaa. Mutta työnantajan ei tarvitse maksaa muuta majoitusta kun tuo kimppahuone.
Ei tuollaiseen mikään lääkärintodistus vaikuta mitään.
Ap saa yhden hengen huoneen, kun maksaa itse sen erotuksen hinnassa.
Kai ne nyt töissäkin näkee että sulla jokin pälvikalju tai vastaava karvojen lähtö sairaus on.
Peruukin huomaa kyllä heti, jos sitä töissä ap käyttää.
Sellaista peruukkia ei olemassakaan, joka näyttäisi täydellisesti aidolta hiukselta.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ainakaan eri sukupuolia pakottaa samaan huoneeseen.
No ei tuollasita kyllä tapahdukaan. En ole milloinkaan kuullut.
Mutta sairaaloissa kyllä on samassa huoneissa sekaisin sekä miehiä että naisia.
Toisaalta tuollaisella lääkärintodistuksella ei ole mitään merkitystä, työnantajan ei tarvitse sinulle yhden hengen huonetta maksaa.