Palkka
Olen työpaikassa ollut 4 vuotta ja palkkani on sama kuin oppisopimus opiskelijan, ei mene aivan oikein?
Kommentit (13)
Palkka on korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Monesti sen suuruus on neuvoteltavissa
Lue oma työsopimus ja uusin tes. Sitten kysy palkasta esimieheltä ja pyydä perustelut, miksi palkkasi on tuollainen vaikka sinulla on alalle soveltuva tutkinto. Jos esimies ei suostu keskustelemaan, niin pyydä apua luottamusmieheltä tai ammattiliitoltasi.
Mitä sinulla on sanottu kun olet sitä palkkaa lisää pyytänyt? Ja mitä olet sen eteen tehnyt, että olet ansainnut enemmän?
Kai sinulle edes sääntömääräiset vuosikorotukset on tulleet?
Huomaatko miten joustavia neuvottelijoita työnantajapuolelta löytyy? Onkohan paikallinen sopiminen tätä samaa?
On tullut korotukset. Oli yksi ehto mitä en ole kuin osittain täyttäny nii en ole kehdannut palkankorotusta pyytää. Nyt vain ihmetyttää tuo opiskelija. Minulle opinto aikoina sanottiin että emme voi maksaa tätä palkkaa koska ei ole tutkintoa vielä.. tälle opiskelijalle silti maksetaan vaikkei ole silläkään tutkintoa
Vierailija kirjoitti:
On tullut korotukset. Oli yksi ehto mitä en ole kuin osittain täyttäny nii en ole kehdannut palkankorotusta pyytää. Nyt vain ihmetyttää tuo opiskelija. Minulle opinto aikoina sanottiin että emme voi maksaa tätä palkkaa koska ei ole tutkintoa vielä.. tälle opiskelijalle silti maksetaan vaikkei ole silläkään tutkintoa
Mikä ehto? Mitä sinulta vaatii, että saat sen täytettyä? Nyt saat ammattiliitolta apua, jos et ole vielä kysynyt. Ensin pitää tietenkin jutella esimiehen kanssa ja ihan ystävällisesti kysyä häneltä, että olisiko aika tarkistaa sinun palkkaa. Mieti etukäteen, miten aiot perustella pyyntösi.
Piti opetella eri työtehtäviä joista olen kysellyt mutta eivät ala kouluttamaan minua joten en pääse etenemään vaikka vähänväliä kyselen ja olisisin innokas.
Vierailija kirjoitti:
Piti opetella eri työtehtäviä joista olen kysellyt mutta eivät ala kouluttamaan minua joten en pääse etenemään vaikka vähänväliä kyselen ja olisisin innokas.
Tietenkin juttelet myös tästä esimiehen kanssa. Mahtaako esimies edes tietää mitään sinun palkasta ja työtehtävistä? Jos teillä on noin huono työkulttuuri, niin ainahan voit katsella töitä jostain muualta.
Harvoin työnantaja oma-aloitteisesti tulee sinulle tarjoamaan palkankorotusta. Työnantaja on ihan tyytyväinen pieneen palkkaasi. Mikäli haluat saada jotain niin pitää osata sanoa se ääneen.
Joo tietenki keskustelen. Todella epäreilu tilanne jos ei nosta palkkaa.. Evätään mahdollisuus nostaa palkkaa kun ei päästetä tekämään töitä
Vierailija kirjoitti:
Lue oma työsopimus ja uusin tes. Sitten kysy palkasta esimieheltä ja pyydä perustelut, miksi palkkasi on tuollainen vaikka sinulla on alalle soveltuva tutkinto. Jos esimies ei suostu keskustelemaan, niin pyydä apua luottamusmieheltä tai ammattiliitoltasi.
Mites joku tutkinto tähän liittyy? Palkka tulee työtehtävistä eikä papereista.
Palkka on se mitä olet työnantajan kanssa sopinut. Ei sillä ole mitään tekemistä reiluuden kanssa. Kannattaa neuvotella parempi palkka itselleen tai vaihtaa työpaikkaa.