Mitä ihmettä...nivelrikko-oireet alkaneet yhtäkkiä helpottamaan...olen syönyt nyt såännöllisesti kolme viikkoa jos jonkinlaista rohtopilleriä.
Nyt vielä pitäisi tietåä, mikä näistä on se vaikuttava/vaikuttavin.
Oireeni olivat siis todella pahat.
Viime syksynä huomasin, etten voi enää kyykistyä, mutta en ottanut vakavasti.
Nyt keväällä oikea polvi meni todella huonoksi. Aamuisin nivel oli niin jäykkä ettei se ei koukistunut, kuin varovasti kädellä auttaen.
Ei puhettakaan rappujen noususta eikä varsinkaan laskeutumisesta muuten kuin sivuttain rappu kerrallaan.
Ja nyt, mitä ihmettä. Voin kävellä lähes normaalisti (vielä lyhyin askelin) ja nousta ja laskeutua portaita..
Olin siis jo todella epätoivoinen.
Eli kannattaa kokeilla ennakkoluulottomasti, burana ja tekonivel eivät välttämättä ole kohtalo
Kommentit (25)
Ei se rusto lisäravinnepillereillä takas kasva, mutta ehkä sait hieman lisäaikaa ennen tekoniveltä. Itellä toimi vähän aikaa kurkumakapselit, mutta ei toimi enää, joten leikkaukseen pääsen
Vierailija kirjoitti:
Ei se rusto lisäravinnepillereillä takas kasva, mutta ehkä sait hieman lisäaikaa ennen tekoniveltä. Itellä toimi vähän aikaa kurkumakapselit, mutta ei toimi enää, joten leikkaukseen pääsen
Ai pahus. CuraMin on uusin valmiste, sen jälkeen tosiaan huomasin parannusta.
Ap
Olisiko koronarokotteen sivuvaikutus.
Nivelrikkohan on juuri siitä jännä että, se on välillä myös paremmassa kunnossa. Etenee hitaasti, välillä parempia päiviä ja jopa viikkoja, mutta ei parane itsestään enää ja leikkaus on vääjäämätöntä. Mutta, hyvä että olet löytänyt avun jolla voit pitkittää tulevaa leikkausta.
Eikö nivelrikkoa saa pysäytettyä millään kokonaan? Onko lopputulos aina tekonivel?
Miksi se rusto uusiutuu terveellä, mutta nivelrikkoisella ei??
Jostin luin, että nivelrikossa niveltä tuhoutuu enemmän kuin syntyy. Lääkettä ei ole vielä keksitty eikä perimmäistä syytä tiedetä.
Ehkä hyvinkin joku rohto voisi kääntää viallisen rusto'aineenvaihdunnan"
Ainiin ja yksi mitä olen tehnyt nyt pari päivää, on nivelten triggerpistriden ja lihasten hierominen lihashuoltovasralla. Kauammin kuin käyttöohje sallii....Tarkemmin ajateltuna tämän jälkeen olen huimannut ison harppauksen.
Tosin syynä voi olla se, että voimakas lihasvasarointo vapauttaa lihaksistossa hormoneja, joilla on kivua lievittävä vaikutus, mutta tilapäinen.
Ap
Itselläni on nivelrikko ja tekonivel sen takia ollut nyt 3vuotta.
Noi rohdot yms on ihan höpö höpö juttuja nivelille. Sama kun söisit lumelääkettä.
Mihin se tekonivel yleensä ekana tarvitaan?
Mulla ainakin kurkuma ja inkivääri päivittäin on lopettanut kokonaan nivelten naksumisen ja kipuilun. En ole nivelrikko-potilas mutta miksi ei vähentäisi sen oireita.
Mulla on vielä alkuvaiheessa, Synvisc-pistokset ovat pitäneet polven nivelrikon kurissa. 2 kertaa olen ottanut, kolmas on tarkoitus ottaa piakkoin. Noin vuosi on ollut väliä. Hinta on 200€ per piikki plus ortopedin palkkio.
Nivelrikko on mulla vain oikeassa polvessa.
Miten nopeasti etenee? Puolisolla todettiin juuri kakkosvaiheen nivelrikko molemmissa polvissa. Lääkäri sanoi että kolmosvaihe on tekonivel ja neljäs vaihe vakava, tarkoittaa mitä? Ei kai voi jäädä työkyvyttömäksi?
Kun työkaveri meni lääkäriin pyytämään synvisciä, hän sai kuulla, että oli jo myöhäistä. Polviin pistettiin kortisonia ja potilas tekoniveljonoon.
Nyt hän on tyytyväisenä eläkkeellä, molemmissa polvissa tekonivel.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on nivelrikko ja tekonivel sen takia ollut nyt 3vuotta.
Noi rohdot yms on ihan höpö höpö juttuja nivelille. Sama kun söisit lumelääkettä.
Oon aina ihmetellyt tätä. Vaikka se olisi placeboa, mutta potilas kokee sen auttaneen niin eikö se juuri silloin toimi?
Ei se vanha kansa huvikseen vedä valkosipulia, hunajaa, inkivääriä ja pihkaa, lääketiede on aika uusi keksintö historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko koronarokotteen sivuvaikutus.
Näin se on oltava! Pelkkää elämän eliksiiriä pukkaa siitä rokotteesta 😅
Oletko jumpannut ja laihduttanut samalla?
Minulle laitettiin lonkan proteesi 2vuotta sitten. Siihen loppuivat kivut, ja töihin palasin 3kk päästä leikkauksesta. Yleensä kyllä nivelrikko on sellainen että se leviää muihinkin niveliin, joten varmaan on polvi sitten seuraava, mutta tällä hetkellä kaikki hyvin ja kipulääkkeistäkin on jo päässyt. Hyvä että varaosia pystytään ihmiseenkin vaihtamaan jo vaikka mitä.
Mulla molemmissa polvissa nivelrikot mutta ei leikata. Ensin olin liian nuori n 40-v ja nyt liian vanha (kohta 50-).
Tai sitten on niin alkuvaiheessa sanoo eka ja toisen mielestä kierukan rispaantuminen on se kipua aiheuttava. Kolmas sanoo ettei leikkaukset auta ikinä ja neljäs vannoo liikunnan nimeen.
Miten ihmeessä saatte nivelrikkoon hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin kurkuma ja inkivääri päivittäin on lopettanut kokonaan nivelten naksumisen ja kipuilun. En ole nivelrikko-potilas mutta miksi ei vähentäisi sen oireita.
Minulla oli myös tuota naksumista polvessa portaita mennessä ja lantiolla kävellessä. Hyaluronihappokapseleilla loppui kokonaan. Vaikutus alkoi ehkä kolmen tai neljän viikon päästä aloituksesta.
Todella vaikea sanoa mitään, koska et listannut niitä ottamiasi pillereitä.