Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholiton loppuvuosi.

Vierailija
09.05.2021 |

Haaste.Alkoholitonta 31.12 asti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet keksinyt tilalle? Pilven, sienet tai jotain muuta?

Vierailija
2/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa.Alkoholin käytön kun olen lopettanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei taatusti. Tässä vielä odottelen vesi kielellä, että pääsee ensimmäistä kertaa terassille tänä vuonna!

Vierailija
4/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep pitää nyt jättää kilppari- ja vaihdevuosiongelmien takia alkoholi, sokeri ja vehnä pois. 

Messissä ollaan 

Vierailija
5/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut alkoholin käyttöä, olen raittina vain tänään enkä tiedä huomisesta. Näin on jatkunut yli kymmenen vuotta ilman vaikeuksia.

Vierailija
6/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja aivan ehdottomasti.

Vierailija
7/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lopettanut alkoholin käyttöä, olen raittina vain tänään enkä tiedä huomisesta. Näin on jatkunut yli kymmenen vuotta ilman vaikeuksia.

Jatkan vielä itse.

En kertonut tätä leuhkiakseni, sillä asiassa ei ole mitään leuhkittavaa. Päin vastoin, olen alkoholisti, joka joi viinaa niin paljon kuin sitä oli, minulle ei riittänyt mikään määrä maailmassa ja olisin varmasti jo haudassa jos ei pieni järjen kipinä olisi alkanut pääkopassani syttymään. Nyt en uskalla juoda mitään alkoholipitoista, en kotikaljaa jouluna enkä simaa vappuna, koska pelkään, että siitä alkaa uusi hulluus.

Jos voin olla avuksi kenellekään raitistumaan pyrkivälle, niin autan mielelläni.

Vierailija
8/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa pystyisikö lupautumaan. Nyt puolisen vuotta pari kertaa viikossa juomista. Mun keho eikä mieli kestä.

Vierailija
9/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raittushenkilö raittiustuolissaan sinusta on muka huolissaan.Se nimitää sinua hulttioks ja väittää että maksasi sanoo poks.Däng däng kyllä se kestää läpi elämän"(J.Leskinen).

Vierailija
10/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika Rahikaisella.

Olisi kiva olla juomatta loppupäivä, mutta tänään kun nousin sängystä, hyväksyin realiteetit ja tein päätöksen että tänään en ota sitä ekaa huikkaa. Eilistä en voi enää muuttaa, huomisesta en tiedä, mutta tänään olen juomatta.

Olis kiva olla loppuvuosi juomatta, tai loppuelämä, mutta ihan yhtä arvoton se lupaus olisi kuin ne kerrat kun olen läheisille luvannut, etten juo enää koskaan.

Lopetin huumeiden ja alkoholin käytön kokonaan 247 päivää sitten. Onnittelut 10 vuodesta, se on jo pieni ihme. Itselläni tavoite on 248 päivää.

Vierailija
11/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raittushenkilö raittiustuolissaan sinusta on muka huolissaan.Se nimitää sinua hulttioks ja väittää että maksasi sanoo poks.Däng däng kyllä se kestää läpi elämän"(J.Leskinen).

Niinhän se kestää läpi elämän. Juicellakin kesti koko 56-vuotiaan elämän. Kyllä Leskinenkin sitten lopulta lopetti ryyppäämisen, hänet raitisti hiekkahoito Kalevankankaan hautausmaalla.

Ei elämästä selviä hengissä.

Vierailija
12/17 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. kirjoitti:

Mitä olet keksinyt tilalle? Pilven, sienet tai jotain muuta?

Terveellisen elämän, liikuntaharrastuksen, videopelit, tiiviimmän suhteen lapseen, ja AA:n palaverit. Ei päihdettä ole pakko korvata päihteellä eikä myöskään toiminnallisena riippuvuudella (moni lopettaa juomisen ja alkaa sitten mässäilijäksi, uhkapeliriippuvaiseksi, seksiriippuvaiseksi ym). Ja kyllä, tiedostan että liikuntaa ja vaikka pelaamista voi harrastaa addiktiivisesti. Itse olen kuitenkin noissa kohtuukäyttäjä.

Uhkapelejä tms en uskalla kokeilla koska näen siinä valtavan riskin. Seksiriippuvuus ei huolestuta koska aika vähän on vientiä miehellä joka ei käytä yhtään alkoholia, mutta on entinen juoppo eikä mikään vakaumuksellinen raittius hihhuli. :D

Vierailija
13/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on lopettanut minun käytön.

Vierailija
14/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Lähden mukaan.

Alkoholi ei ole ongelma, mutta tuntuu ihan turhalta toiminnalta pikkulapsen äidille. Seuraava päivä leikkikentällä on nykyään pienenkin määrän jälkeen ikävää ja heikko olo jatkuu usein vielä seuraavaankin päivään ja vaikuttaa kaikkeen elämässä.

Vierailija
15/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu jatkunut nyt jo toukokuuhun.

Vierailija
16/17 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika Rahikaisella.

Olisi kiva olla juomatta loppupäivä, mutta tänään kun nousin sängystä, hyväksyin realiteetit ja tein päätöksen että tänään en ota sitä ekaa huikkaa. Eilistä en voi enää muuttaa, huomisesta en tiedä, mutta tänään olen juomatta.

Olis kiva olla loppuvuosi juomatta, tai loppuelämä, mutta ihan yhtä arvoton se lupaus olisi kuin ne kerrat kun olen läheisille luvannut, etten juo enää koskaan.

Lopetin huumeiden ja alkoholin käytön kokonaan 247 päivää sitten. Onnittelut 10 vuodesta, se on jo pieni ihme. Itselläni tavoite on 248 päivää.

Kiitos onnitteluista ja onnittelut myös sinulle. Onnittelut jokaisesta raittiista päivästä! Jos olenkin ollut raittiina sinua vähän pidempään, niin olemme ainakin yhdessä asiassa tasoissa, nimittäin siinä, että molemmat olemme yhden huikan päässä samasta hulluudesta, josta olemme olleet pyrkimässä eroon. Jos ajattelemme samaa asiaa toiselta kantilta, niin emme edes kieltäydy juuri mistään, ainoastaan niin mitättömästä asiasta kuin yhdestä viinahuikasta. Siitä ensimmäisestä.

Vierailija
17/17 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kesä ihan selvinpäin syksyyn asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän