Miten selviytyä siitä että oma lapsi tuntuu vihaavan äitiään?
Olen ollut se joka hoivaa, huolehtii, komentaa ja se joka yrittää järjestää kivojakin asioita, isä on ollut koko ajan vähän vapaamatkustajana. Nyt lapsen ollessa teini, mikään ei ole enää hyvä tai kivaa ja lähinnä tuntuu että minä äitinä olen kaiken pahan alku ja juuri. Tunnen olevani täysin lopussa, tekisi mieli vaan lähteä ja jättää isä yksin ottamaan vastuu. Ehkä heillä olisi parempi ilman minua, eläisivät kuten tahtovat.
Helpottaako tämä joskus vai pitääkö vaan hyväksyä että on täysin epäonnistunut äitinä?
Kommentit (39)
Olisit laittanut sen lapsena orpokotiin niin et olisi hellinyt sen mielenterveyttä piloille.
ap mee kaljalle
kukaan ei sua kotona kaipaa
laita kivat meikit ja flirttaile
Juttele iloisille ihmisille:)
Minulla ei ole oikeastaan mitään tunteita äitiäni kohtaa, en vihaa enkä rakasta. Hänellä oli aina vihamielinen asenne minua kohtaan, puhuessa äänensävy muuttui ilkeäksi. Puhui kuin en olisi paikalla ollenkaan. Jatkuvaa nalkutusta. Odotti että minusta kasvaa rikollinen, vaikka kaikeksi yllätykseksi minusta tulikin nuhteeton kansalainen.
Nuorempana en tajunnut millaisessa helvetissä elin, pidin sitä normaalina ja opin kait kasvattamaan jonkinlaisen suojamuurin. Siitä oli myös se seuraus että opin pitämään puoleni, koulussa kiusaajayrittäjät tajusivat virheensä välittömästi.
Ehkä ap:n pitäisi miettiä myös omaa käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan nyt, missä olet epäonnistunut äitinä?
Teinisi ei ilmeisesti enää viihdy seurassasi, ettekä tee mitään kivaa yhdessä? Keskustelutkin on vain komentamista, kyselemistä tai muistuttamista?
Ei viihdy, ei halua tehdä yhtään mitään kanssani, ei suostu keskustelemaan, joten kyllä, keskutelut on komentamista ja muistuttamista. Ja kyselemistä ilman vastauksia. Jos teini puhuu minulle, niin lähinnä kertoakseen mikä kaikki on pielessä ja että se on minun vikani. Joten aivan kaikessa olen ilmeisesti epäonnistunut.
Lopeta keskustelut teinin kanssa HETI.
Älä siivoa teinin huonetta /pese sen pyykkiä.
Jos teini haluaa puhtaita vaatteita laittaa itse koneeseen.
Ruoka aikana katat myös teinille..jos teini ei syö ruoka kompostiin.
Lukko jääkaapin oveen.
Katat teinille kertakäyttöastiat ja mukin.
Rentoudu..juo viiniä ..lue kirjaa , harrasta jumppaa.
Pääkatkaisijasta virta pois teinin huoneesta klo 12.00
Lukko virtakaappiin
Sairasta. Toivottavasti kukaan ei oikeasti näin tee.
Ainahan lapset vihaavat vanhempiaan. Heidän kanssa pitää elää arkea. Tädit, sedät, mummot yms on paljon hauskempia, koska heillä saa tehdä mitä vaan. Tosin se ei ole arkea vaan vapaa-aikaa mitä niiden kanssa vietetään, joten onhan se nyt hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero pennustas ja miehestäs..
Hommaa kämppä ja muuta pois
Minä en tuhlaa elämääni ihmisiin jotka vihaavat
Olen pahoillani venyneen vaginasi ja roikkomahasi puolesta:(
Miksi alapeukut
ap.llä on äijä ja karsee pentu
Sami kuronen eroaa kun haluaa puristella kiinteää persettä
ap:n kannattais jättää noi ihanat ihan keskenään
ootko ap uskis..jeesus suuttuu jos lähdet?
Käske miestäsi (jos se nynnerö ei itse tajua) puhumaan lapsellensa siitä, että äitiä ei saa kohdella huonosti,vaikka itseään ketuttaisikin. Purkaa kiukkunsa vaikka urheiluun, kuten lenkkeilyyn.
Ap, pystytkö sinä muuttumaan toisenlaiseksi hetkessä, vain sen vuoksi, jos toinen sitä haluaisi tai sitä sulta odottaisi? Miksi miehen pitäisi ymmärtää, että oma teini on häneen tullut, mitä sillä olisi väliä? Et sä voi sun lasta muuttaa, mutta sä voisit hyväksyä hänet. Ja siten ajan kanssa se sun lapsi arvostaisi kyllä sitä ja varmaan joskus saattaisi haluta jo puhuakin sun kanssa. Sulla on marttyyrin piirteitä nyt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa isästään mallia. Haluu olla vapaamatkustaja, jolle hoidetaan kaikki hänen toiveidensa mukaan, eikä mistään saa motkottaa.
Miten saada mies ymmärtämään tämä? Kun yritän ottaa aiheen esiin, nalkutan, syyllistän ja uhriudun.
Ap, lopeta asian vatvominen.
Olet jo saanut oikeat vastaukset kommenteissa 2 ja 4.
Relaa, hyvä ihminen. Lopeta pojan käytöksen projisoiminen itseesi.
Annat nyt isälle vastuuta teinipojastaan. Ala itsekin irrottautua lapsestasi, äläkä reagoi uhriutumalla. Rakastaa voi niinkin, ettei ole koko ajan kyselemässä ja tuputtamassa asioita. Ei meilläkään halittu ja hymysuin keskusteltu päivän tapahtumista yhteisessä ruokapöydässä. Silti pojastani tuli kunnon mies, tyytyväinen työssäkäyvä aviopuoliso ja perheenisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinisi ei ilmeisesti enää viihdy seurassasi, ettekä tee mitään kivaa yhdessä? Keskustelutkin on vain komentamista, kyselemistä tai muistuttamista?
Ei viihdy, ei halua tehdä yhtään mitään kanssani, ei suostu keskustelemaan, joten kyllä, keskutelut on komentamista ja muistuttamista. Ja kyselemistä ilman vastauksia. Jos teini puhuu minulle, niin lähinnä kertoakseen mikä kaikki on pielessä ja että se on minun vikani. Joten aivan kaikessa olen ilmeisesti epäonnistunut.
Lukko jääkaapin oveen.
Lukko virtakaappiin
Kyllä tekee ja vielä pahempaa
ja vieläpä kiltille lapselle
EI olee minkäänlaista kokemuusta mistään ns "aikuisten asioista".
Vierailija kirjoitti:
EI olee minkäänlaista kokemuusta mistään ns "aikuisten asioista".
Selllanen joku unelma esim isä maali jos pitäis heittää olis varmaaan joku aku hirviniemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukko jääkaapin oveen.
Lukko virtakaappiin
Pyyhitkö oman teinis pe.räreiän?
tuu pyyhkii
joskus tuo teini ei saa täysylläpitoa
tässä luvattiin
ILMAINEN RUOKA
ILMAINEN SÄHKÖ KLO:2400 ASTI
KATTO PÄÄNPÄÄLLE
MAHDOLLISUUS PESTÄ PYYKIT
OMA HUONE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukko jääkaapin oveen.
Lukko virtakaappiin
Pyyhitkö oman teinis pe.räreiän?
tuu pyyhkii
joskus tuo teini ei saa täysylläpitoa
tässä luvattiin
ILMAINEN RUOKA
ILMAINEN SÄHKÖ KLO:2400 ASTI
KATTO PÄÄNPÄÄLLE
MAHDOLLISUUS PESTÄ PYYKIT
palvelisitko sinua vihaavaa ihmistä
katto päänpäällä , ruoka , vaatteet on luxusta psykoteinille?
OMA HUONE
Eikö tuo ole vaan teini-ikää? Tai oletko ollut joskus epäreilu häntä kohtaan? Itsellä oli ilkeä äiti joten teininä en senkään vertaa jaksanut kuunnella hänen juttujaan mitä aiemmin. Häneltä ei myöskään saanut mitään tukea, elin elämäni vaikeinta aikaa koulussa ja hän vaan näki omat ongelmansa ja niihin olisi pitänyt keskittyä. Olethan kysynyt onko hänellä kaikki ok, että voisi avautua sulle jos joku painaa mieltä? Se voi olla myös syynä pahantuulisuuteen. Kun olet tuon tehnyt niin anna hänelle tilaa.
Kannattaa miettiä, mihin taisteluun lähtee. Eikö teillä ole rajoja tehty selväksi aiemmin, vai mikä mättää? Teini elää jo erilaista elämää kuin lapsi, eikä sun tarvii siinä olla hösäämässä. Kotona täytyy tehdä kotitöitä ja tulla kotiin sovittuun aikaan sekä hoitaa koulu. Onko näissä ongelmia, vai mistä väännät? Hankkiudu lapsen isästä eroon, jos hän on enemmän ongelma kuin ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kontrollifriikiltä joka alkaa marttyyriksi kun muut eivät halua tehdä niin kuin sinun mielestäsi pitäisi.
Mä en sanoisi kontrollifriikiksi, mutta hyvin vahvat marttyyrivibat tästä aloituksesta nyt tulee. Nyy'yh, olen kaikkeni antanut ja tehnyt (isä ei mitään) ja nyt teini viiihaaaaaa minua ja olen kaikessa epäonnistunut.
Ainoa ratkaisuhan tälläisessä tilanteessa on se, että aikuinen pysyy aikuisena sen teininsä kanssa eikä taannu johonkin taaperon tasolle parkumaan "toi ei tykkää musta enää".
Tilanne voi tosiaan johtua siitä, että ap on teinille läheisin aikuinen, josta teini nyt ottaa etäisyyttä ihan normaalin teini-ikäisen tapaan. Tai sitten AP on näitä hirmuhallitsijamutseja, jotka ovat itsevaltiaina hallinneet perhettään, eikä niin kovin hyvin keinoin, ja lapsi pyristelee nyt irti huonon vanhemman sorron alaisuudesta. Kummassakin tapauksessa auttaa sama vinkki: muuta toimintaasi.
Teini irrottautuu vanhemmastaan kyetäkseen itsenäiseen omaan elämään.
Kuulostat kontrollifriikiltä joka alkaa marttyyriksi kun muut eivät halua tehdä niin kuin sinun mielestäsi pitäisi.