Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eveliina Kurki sai levytys­sopimuksen 15-vuotiaana, ja kohta hän lauloi pepun vemputuksesta – ”Ei minulla ollut sananvaltaa”

Vierailija
08.05.2021 |

Eveliina Kurki sai levytyssopimuksen vain 15-vuotiaana, eikä hän muistele uraansa pelkästään lämmöllä. Rakkaus musiikkiin on kuitenkin säilynyt.

Vuonna1995 MTV3:n kykyjenetsintäkikpailu Kiitorata toi kansan tietoisuuteen popduo Nylon Beatin ja Anna Erikssonin. Semifinaaliin eli kahdeksan parhaan joukkoon nousi myös nuori pohjoiskarjalalainen Eveliina Kurki.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levy on vuodelta 1999 eli Eveliina Kurki on ollut jo nuori aikuinen levyä tehdessään. Mitä pedofiliaa tässä on?

https://www.discogs.com/Eveliina-Kurki-Eveliina-Kurki/release/2163833

Hän oli vain 15v. Hei haloooooo.

HALOO! Syntynyt 1980, sai lyvytyssopimuksen 1995 ja levytti 1999.

1999 - 1980 = 19

Vierailija
102/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1999 tuli CD ulos jossa hitit peppuvemputus, kesäkissa ja olen camp puuro.

Olen camp puuro??? 😂

Autocorrect temppuili, hittibiisin nimi oli siis Vampyyri Mä Oon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen camp puuro??? 😂

Minä jo ihmettelin, kuinka surkea sanoittaja sillä on ollut.

Vierailija
104/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen camp puuro??? 😂

Minä jo ihmettelin, kuinka surkea sanoittaja sillä on ollut.

Olen camp puuro olisi kyllä ollut autenttisempaa tavaraa ja ehkä jäänyt UG-hitiksi.

Vierailija
105/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levy on vuodelta 1999 eli Eveliina Kurki on ollut jo nuori aikuinen levyä tehdessään. Mitä pedofiliaa tässä on?

https://www.discogs.com/Eveliina-Kurki-Eveliina-Kurki/release/2163833

Hän oli vain 15v. Hei haloooooo.

HALOO! Syntynyt 1980, sai lyvytyssopimuksen 1995 ja levytti 1999.

1999 - 1980 = 19

19v on helposti manipuloitavissa. Varsinkin tuohon aikaan ja miesten hallitsemassa yhtiössä. Pervot sedät olivat vallassa.

Vierailija
106/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on nyt naureskella älyttömille pikkutuhmuuksille ja typerälle teinille vamhempineen vuodelta -95. Kun moiseen suostuivat, niih. Pointti varmaan kuitenkin on se, että tuollainen "artistin" teko levy-yhtiön toimesta oli tuolloin ok. Kukaan ei kulmiaan kohautellut kun 15-vuotias laitettiin hoilaamaan tuollaisia. Ajatelkaa miten iljettävän tunkkainen maailma. Paljon ollaan eteenpäin menty, vaikka tietenkään ei voi sanoa että mitään pahaa ei enää tapahtuisi. Vaikea kuitenkin kuvitella että nykyään laitettaisiin 15-v laulamaan vemputtamisesta. Tosin nykyään laitetaan 19-vuotiaat kännäämään ja sekoilemaan tosi-tv:seen, joten otan hieman sanoja takaisin. Mutta joka tapauksessa, 90-luvun ilmapiiri oli osin ällöttävän tunkkainen ja naisia alistava.

Vierailija
107/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sanavalinta on huono. Tuo tarina (laitan käden taskuun ja peppua vemputan) tarkoittaa ilmiselvästi sitä että se mitä vemputetaan on etupyypyy. Ei vaan ole sanoittaja kehdannut sanoa oikealla sanalla.

Ei takataskun kautta ylety vemputtamaan takapyypyytä. Kyllä tarinan episodi tapahtuu etupuolella!

Vierailija
108/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolustatte pedofiilej*, jotka kirjoittaa pervoja lauluja teineille?

Hävetkää.

Siksi koska tällä palstalla on paljon ihan oikeasti pahoja ihmisiä.

Vierailija
109/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tän biisin ja hyi helkutti jos ikää ollut se 15 v... Ihan joku Kikan biisi.

Vierailija
110/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Sanni paljon huonompi laulaja kuin Diandra mutta Sanni laulaa niitä panolauluja niin Sannista tehtiin isompi tähti. Sairasta.

Vierailija
111/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mega Ertsin versio tästä on paljon parempi. Siinä puhutaan ihan rehellisestä pepun vemputuksesta eli twerkkaamisesta.

Vierailija
112/132 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
113/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kumma aikakäsitys Eveliinalla jos vuodesta 1995 vuoteen 1999 menee vain hetki, ja perustelee omia typeriä uravalintoja lapsuudella, vaikka oli jo 19, ei enää 15.

Vierailija
114/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on nyt naureskella älyttömille pikkutuhmuuksille ja typerälle teinille vamhempineen vuodelta -95. Kun moiseen suostuivat, niih. Pointti varmaan kuitenkin on se, että tuollainen "artistin" teko levy-yhtiön toimesta oli tuolloin ok. Kukaan ei kulmiaan kohautellut kun 15-vuotias laitettiin hoilaamaan tuollaisia. Ajatelkaa miten iljettävän tunkkainen maailma. Paljon ollaan eteenpäin menty, vaikka tietenkään ei voi sanoa että mitään pahaa ei enää tapahtuisi. Vaikea kuitenkin kuvitella että nykyään laitettaisiin 15-v laulamaan vemputtamisesta. Tosin nykyään laitetaan 19-vuotiaat kännäämään ja sekoilemaan tosi-tv:seen, joten otan hieman sanoja takaisin. Mutta joka tapauksessa, 90-luvun ilmapiiri oli osin ällöttävän tunkkainen ja naisia alistava.

Kyse ei edelleenkään ole 15-vuotiaasta, joka peppua vemputti. Samaan tapaan ne 19-vuotiaat itseään myy seksillä toisille nuorille ja medialle tänäkin päivänä.

Vierailija
115/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sopimusrikoksesta joutunut miljoonavelkoihin jos ei olisi peppua hemputtanut!!

Vierailija
116/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä pitääkin vemputtaa.

Vierailija
117/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ymmärsin 15 vuotiaana ja nuorempanakin esimerkiksi Kikan ja Frederikin kaksimieliset lyriikat. Hihiteltiin niille kavereiden kanssa. Ei siihen aikaan niitä otettu niin tosissaan kuin nykyään, vaan huumorilla. Se oli siinä mielessä viatonta aikaa.

Vierailija
118/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimisiko tämä Kiitorata kilpailu vielä vuonna 2021 me toon jälkimainingeissa? Sedät kirjoittavat teini-ikäisille nuorille naisille härskejä kappaleita.

Nylon Beat esitti kilpailussa kappaleen Oot kuin karkkia mulle, jossa laulettiin mm.

Oot kuin karkkia mulle

Makea tunne

Jonka vain sun huulilta saan

Annan lahjan mä sulle

Odotetulle

Sokeria oon kokonaan

Oot kuin karkkia mulle

Hunajasuulle

Namusedän sinusta teen

Vie mut makeutetulle

Rakastelulle

Karkkipäivä uudelleen

Hyi saasta mitkä sanoitukset :D ei pelkästään ällöt, vaan myös kammottavan huonot.

Vierailija
119/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimisiko tämä Kiitorata kilpailu vielä vuonna 2021 me toon jälkimainingeissa? Sedät kirjoittavat teini-ikäisille nuorille naisille härskejä kappaleita.

Nylon Beat esitti kilpailussa kappaleen Oot kuin karkkia mulle, jossa laulettiin mm.

Oot kuin karkkia mulle

Makea tunne

Jonka vain sun huulilta saan

Annan lahjan mä sulle

Odotetulle

Sokeria oon kokonaan

Oot kuin karkkia mulle

Hunajasuulle

Namusedän sinusta teen

Vie mut makeutetulle

Rakastelulle

Karkkipäivä uudelleen

Hyi saasta mitkä sanoitukset :D ei pelkästään ällöt, vaan myös kammottavan huonot.

Todella luokattomat, kirjoitettu varmaan Esson baarin vessassa darrapaskalla. Myös biisi laulajaa myöden todella huono. Ilmeisesti nyt nelikymppisenä itkee hukattua potentiaaliaan, sillä oli kuitenkin ikäluokkansa kovimpia muusikkomimmejä voitettuaan jonkun aikansa talent-ohjelman, ainakin mielestään.

Vierailija
120/132 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä lahjakkuus ei breikannut ISOSTI!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän