Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita ketkä vihaa puhelimessa puhumista - myös kavereiden kanssa?

Vierailija
07.05.2021 |

En tajua mikä minua vaivaa kun suurin osa ihmisistä tuntuu suorastaan nauttivan puhelimessa pölisemisestä. Lapsen harrastuksen aikaan yksi sun toinen jaksaa suu vaahdossa selventää omia tuntemuksiaan luuriin, itse taas kävelen vaikka mielummin hallia ympäri kaikessa rauhassa hetken vapaasta nauttien. Olen tosi sosiaalinen ja puhelias muuten ja viihdyn ihmisten kanssa, mutta puhelimessa en jotenkin kestä olla hetkeäkään. Se tuntua aivan ajanhukalle ja jos puhelu venyy yli 15minuuttiin alkaa jo poskia kuumottaa ja päässä surrata, kun ei vaan jaksa!

Ystävien ja kavereidenkin puhelut ahdistaa, kotona yksin ollessa katson mielummin vaikka leffaa/ lenkkeilen/ siivoilen, autolla ajaessa ajan autolla ja keksin aina paljon muuta tekemistä jonka puhelu takuulla estäisi tai katkaisisi oman rauhan.

Tunnen vain olevani niin outo tässä. Mielummin laitan viestiä silloin kun ehdin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Oon myös hyvä teknologian kanssa ja viestin kirjoittaminen ei tunnu mitenkään vaivalloiselta. Puhelimessa mua ahdistaa että se että aina on ympärillä muita jotka kuulee. Ja sitten se keskusteleminen ei ole niin helppoa kuin kasvotusten. Joskus on vaikea lopettaa puhelua myös kun ei tiedä mihin väliin sen tekee. Ideaalisti sovin viestitse tapaamisajat ja vaihdan pikakuulumiset. Niiden kanssa jotka "ei jaksa naputella viestejä" tämäkin on jäänyt. En mä kehtaa ja halua puhua julkisella paikalla yksityisasioita ääneen, ja se on parempi niille mun kavereillekin.

Vierailija
2/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyynnyn, kun joku soittaa. Joskus jätän tarkoituksella vastaamatta ja soittelen sitten takaisin, kun siltä tuntuu.

Jaarittelua en jaksa pätkääkään, vaan selitän ja käyn itse asiaan nopeasti, samaa toivoisin myös soittajilta.

Tekstaan kyllä mielelläni, mutta omalla tahdillani, jos kyse ei ole mistään akuutista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kiva kuulla rakkaan ääni pelkän viesteilyn sijasta. Viesteilyssä hieman etääntyy enemmän. Muuten en itsekään tykkää puhua.

Vierailija
4/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen kanssa ollaan muuten samanlaisia. Ollaan varmaan 1 tosi lyhyt puhelu joskus soitettu. Kaikki aina viestillä.

Mun salainen mielipide on myös että puheluita soittelevat on ehkä vähän jämähtäneet menneeseen aikaan. Ja heille whatsapp tms on työläs ja vaikea.

5/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kanssa viihdy puhelimessa. Jos joku kysyy voiko soittaa niin keksin jonkun tekosyyn ettei soittaisi. En ole kyllä muutenkaan sosiaalinen. Messengerissä voin jutella hetken mutta ei liiemmin kiinnosta turhanpäiväinen juttelu. Eipä noita ihmisiä kyllä ole joille jutella. Olen pitänyt huolen ettei synny ystävyys suhteita

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
6/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. En siedä yhtään puhelimessa istumista, kenenkään kanssa.. mieskin pyytää anteeksi jos joutuu soittamaan (ollaan oltu yhdessä 6 vuotta..). Samoin viesteihin vastaaminen jostain syystä ahdistaa. Puhelin voi olla kädessä kun viesti tulee (ihan vaikka parhaalta ystävältä) ja silti on vaikea se avata ja vastata. Voi helposti mennä päiviä... Sähköposteissa sama homma :)

Onneksi ystävät ja mies ymmärtää tämän ongelman eikä pidä siitä meteliä. Kuitenkn naamatusten olen hyvin sosiaalinen ja en rajoittunut :D

Vierailija
7/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En puhu puhelimessa kuin pakon edessä, tapaan mieluiten kasvotusten tai tekstareilla yms viesteillä. Ainoastaan äidin kanssa puhun pidempään, tämä siksi että asuu kaukana ja yksin ja olen ainoa lapsi. Ok, mutta mieluummin häntäkin tapaisin livenä, nyt puhutaan pitkä puhelu 1-2 vk välein.

Vierailija
8/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa puhelimessa puhumista, mutta en myöskään itse soittele mitä kuuluu -puheluita. Puoliso oli poikkeus, hänen kanssaan jokailtainen puhelu oli seurusteluaikana odotettu hetki, ja puhelut saattoivat venyä tunninkin mittaisiksi (mikä oli toki poikkeus, yleensä puhuttiin ehkä 15-20 min).

Vierailija
9/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetuttaa aina kun luuri soittaa ritariässää. Ei jaksa jaaritella turhanpäiväisiä. Tänne näköjään jaksan kuitenkin kirjoitella. Ei mulle kyllä moni soittele. Joskus on kiva puhua jonkun kanssa, mutta harvoin. Vaimon kanssakaan ei viitsi soitella, kun ollaan aina samassa paikassa. Joskus laitan sille whatsapp viestiä sängystä, kun ei jaksa huutaa notta tuutko naimaan? Tällaista täällä maalla on. Huvit on revittävä pienestä, ja viinasta.

Mies, ikäluokka selviää alkuviestistä.

Vierailija
10/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kun on ahdasmielinen kansa tämä.

Sinun täytyy lähteä takaisin rakentamaan maatasi. Ummartakko?

HUS!

Vierailija
11/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaikki ovat joitain mt-ihmisiä, joille tapahdu koskaan yhtään mitään, eikä heillä näin ollen ole mitään puhumista puhelimessa kenellekään.

Eivät myöskään seuraa uutisia, eivät ajankohtaisia tapahtumia eivätkä paikkakuntansa asioita.

Eivätkä osaa olla empaattisia ja ysävällisiä ja kuunnella toisen puhetta.

Säälittäviä tapauksia ovat, kun pelkäävät puhelimessa puhumista.

Varmaan menevät sängyn alle piiloon kotonaan, aina kun ovikello soi.

Vierailija
12/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa puhuminen pelottaa, koska en näe ihmistä, jonka kanssa puhun ja elekieli jää kokematta. En siis tiedä aitoa reaktiota puheeseeni. Hikoilen aina aivan hirveästi puhuessani puhelimessa, joten puhelujen jälkeen pitää aina vaihtaa paita.

Vierailija
13/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Itse olen vihannut puhelimessa puhumista ihan lapsesta saakka. Lankapuhelimen aikaan aloittelin ja ihan hemmetin vaikeaa oli puhua, kun melkein aina joku perheenjäsenistä oli kuuloetäisyydellä. Nykyään tuon ongelman voi halutessaan välttää, mutta ei se ole auttanut asiaa.

Lyhyet asiat hoituu ihan ok, mutta en todellakaan kestä mitään pitkiä kuulumisten kyselemispuheluita. Mieluummin kohtaan ihmiset ihan kasvokkain, kun siinä näkee elekielen ja voi pitää luontevasti taukoja ja katsella vaikka kaukaisuuteen.

Vierailija
14/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan 'toimittaa' virallisia asioita puhelimessa ja netissä. Mieluummin asioin toimistoissa hoitamassa asiat kasvotusten. Lisäkysymykset tulevat heti mieleen ja asiat jäsentyvät jotenkin paremmin.

Ystävien kanssa puhun puhelimitse vain asiaa, kuulumiset, hölötykset ja pölötykset tavatessa.

Jos kaiken 'jakaa' jo puhelimessa, mitä puhuttavaa jää tapaamisiin?

Kertaus?

Vierailija
15/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole yksin. Inhoan puhelimessa puhumista. Sposti käy, kahdenkesken puhuminen käy.

Vierailija
16/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ja johtuu varmaan siitä, että hermostuksissani alan helposti änkyttämään ja takeltelemaan sanoissani ja pelkään nolaavani itseni, kuten muutamat kerrat tapahtunutkin kun joku hienompi sana ei ole heti tullut.

Vierailija
17/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Oon tosi sosiaalinen ja puhelias kasvotusten, mutta en vaan tykkää puhua puhelimessa, edes niille kavereille. Minusta se on kans ajanhukkaa. Vastailen just ennemmin viesteillä sillonku ehtii ja seki voi olla viikonki viiveellä😂😂 Mulla on parempaaki tekemistä ku lätistä puhelimessa, vaikka kaverit tärkeitä onki.

Vierailija
18/18 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vihaan. Myös tämä etätöiden tekeminen ärsyttää kun pitää jotain helkkarin videovehkeellä pitää yhteys muihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme