Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli töissä tehdystä virheestä

Vierailija
06.05.2021 |

Mokasin todella pahasti erään työtehtävän, ja ehkä pahinta oli se, että kyseessä ei ollut mikään monimutkainen ja hankala asia, vaan hyvinkin yksinkertainen tehtävä, josta täydellisesti unohdin tehdä erään pienen, mutta tärkeän yksityiskohdan.

Ja jostain syystä tuo juttu on alkanut vaivaamaan minua. Tuntuu siltä, että uskallanko tehdä enää mitään, että mitä jos jotain samanlaista tapahtuu uudelleen. Ja välillä iltaisin tuntuu siltä, että uskallanko edes mennä töihin; että mokaan taas jotain ja välillä tuntuu siltä, että osaanko edes mitään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä sattuu, onneksi emme ole kirurgeita. Tämä lohdutus toimii siis vain jos Ap ei ole kirurgi.

Vierailija
22/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos palkka juoksee. Tuskin se palkka niin hyvä edes on että ihmisellä ei olisi varaa inhimillisiin virheisiin. Tuskin siellä on yhtään ihmistä joka ei olisi joskus virheitä tehnyt ja jos tuollaisesta joku alkaisi kokoajan rätkyttämään niin haistattaa pitkät ei mikään työ ole niin tärkeää että siellä pitää toisten vit tuilun alaisena olla kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Yleensä nämä jutut ovat vain omassa päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ottaa vastuu virheestä ja oppia siitä. Mennyttä et saa tekemättömäksi, mutta mitä voit korjata ja kuinka voit muuttaa toimintatapojasi, ettei vastaavaa käy tulevaisuudessa?

Vierailija
24/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät virheitä. On paljon parempi strategia kohauttaa olkiaan ja jatkaa elämää kuin jäädä vellomaan yhden virheen takia. Mikään määrä katumusta ja häpeää ei muuta mennyttä, mutta se voi vaikuttaa negatiivisesti itseluottamukseesi jatkossa. 

Olen työyhteisöni nuorin (alle 30) ja harmittelen usein tekemiäni virheitä, vaikka työkaverit vain naureskelevat tehdessään itse samat virheet. 

Vierailija
25/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jos palkka juoksee. Tuskin se palkka niin hyvä edes on että ihmisellä ei olisi varaa inhimillisiin virheisiin. Tuskin siellä on yhtään ihmistä joka ei olisi joskus virheitä tehnyt ja jos tuollaisesta joku alkaisi kokoajan rätkyttämään niin haistattaa pitkät ei mikään työ ole niin tärkeää että siellä pitää toisten vit tuilun alaisena olla kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Yleensä nämä jutut ovat vain omassa päässä.

Pitkien haistattelujen jälkeen seurannee irtisanominen t. irtisanoutuminen, jonka jälkeen työttömäksi ilmoittautuminen tietyn ajan jälkeen (oletetaan, että tulee ansiosidonnaista). No työkkäristä osoitetaan koulutustasi vastaava paikka 130km:n päästä - kiva lähteä pendelöimään, kun ei bussit kulje periferiassa ja ajokorttiakaan ei ole, koska ei ole tarvinnut lähinnä lyhyen työmatkan ansiosta. Toiselle paikkakunnalle muuttaminen olisi mahdollista, mikäli sieltä löytyisi puolisollekin töitä - ongelma vaan on talo ja sen myyminen.

...ja sitten aletaan syyttelemään, ettei ole säästöjä kertynyt töissä ollessa - eli tismalleen sitä samaa, mistä aloituksessakin purnattiin, eli virheiden tekemisestä ja niiden merkityksestä...puhumattakaan sitten muiden itsensäehostamisjorinoista.

Vierailija
26/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi, sattuu sitä muillekin. Mulla meni tänään 4 tunnin homma pieleen, ja huomasin sen vasta vähän ennen kotiinlähtöä. Huomenna vapaapäivä, joten pääsen korjaamaan homman vasta maanantaina. Tässä sit kärvistellään vitutuksessa viikonloppu.

Vierailija
27/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakodeissa käy koko ajan jotain mokia kun ei vaan vähällä väellä ehdi/kerkeä/tajua jotain.

Vierailija
29/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse piirsin ekassa työssäni kerrostalon 2,5 metriä liian lyhyeksi. Tätä ei huomannut pomoni, rakennusinsinööri, kunta tai maisemasuunnittelija. Kesän yli pompoteltiin suunnittelupiirroksia edestakaisin ja sitten lyötiin julkisivu lukkoon. Ikkunoita oikeisiin mittoihin laittaessa huomasin sitten että mtä hlvettiä nyt taas. Olin lukenut rakennusinsinöörin piirrokset väärin ja jättänyt pois väliseinien paksuuden kymmenen kertaa toistuvasta elementistä. Punotti kyllä korvat kun tajusin että ei stana nyt pilasin koko tietokonemallin, ja koko malli piti ruotia uudestaan läpi ja siirtää siis 90% kaikista piirretyistä elementeistä, kun kaikki olivat sen 25 senttiä liian lyhyitä ja väärällä paikalla.

Eli leuka pystyyn ja kohti uusia tunarointeja!

Vierailija
30/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee joku tsekkilista minkä käyt aina läpi ennen työn "palauttamista". Virheet opettaa eikä niiden tekeminen ole maailmanloppu.

Minulle on käynyt monet kerrat juuri kuten Ap:lle. Sitä omassa mielessään tekee asiasta isomman. Ja mun kohdalla vähän samanlainen virhe on toistunutkin.

Sen jälkeen olen alkanut liikaa varmistella. Varmistelen ja varmistelen, mikä hitauttaa työtä eli saan vähemmän aikaan. Ja se vasta huonompi onkin. Virheitä ei voi täysin välttää. Ne vaan kuuluvat asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi