Mistä se kertoo jos yli 70-vuotias mies alkaa riitelemään?
Kommentit (17)
Jos normaalisti hyväntuulinen ja mukava yli 70v alkaa yhtäkkiä haastaa riitaa ja olla kärttyinen niin kiikuttaisin kyllä lääkäriin (ei tietysti ole välttämättä ihan helppo tehtävä). Esim alkava muistisairaus voi oireilla noin.
Kenen kanssa riitelee, mistä ja kuinka usein? Vähän enemmän yksityiskohtia kysymykseen, kiitos.
Olen ap ja isäni ärsyyntyy helpolla puhelimessa. Melkein joka puhelussa. Nytkin alkoi haastamaan riitaa koronamaskeista, niin lopetin puhelun äkkiä. Olen itse 46v.
Suuttui jostakin jota teit. Pyydä anteeksi häneltä äläkä palstaile miettien miksi suuttui
Etkö itse koskaan ala riitelemään jos joku on kanssasi eri mieltä. Myönnätkö heti, että sory olinkin väärässä.
Vanhemmiten piilevät aggressiot nousevat pintaan kun ihmisen psyyke heikkenee iän myötä.
Vaan mitä noista anna olla, vanhan kansan ihmiset etenkin miehet ovat sellaisia jääräpäitä isäni on 78- v ja just sellainen ätisijä vähän väliä ja vielä vaan piti päästä kunnalle töihin , vaikka ei tahtoisi enää niin päästä liikkeelle iltasella , sitten äittelee " on nuo lonkat taas kipeet kun niissä on tekonivelet, äiti on jo 20- vuotta ollut haudassa.
Vanhuksien kanssa on ihan turha alkaa riitelemään, anna höpinöiden mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos ja vaihda puheenaihetta.
Vaihda puheenaiheen aihe!Tai lähde kävelee talon ympäri ja palaa takaisin. Riitelyyn tarvitaan aina kaksi!Täällä kukaan ei ole lääkäreitä kertoakseen syytä.ilmaisit ritelystä vain minimalisesti itsestäsi viattomanako? Jos häntä ahdistaa?Jos koko ajan olet, pitäisi sitä tätä tehdä? Tai keskeytät hänet jostain asiasta,kirjan luku,Tv ?Onko kuulo tarkistettu?Kuulo vika tulee salakavalasti ja ihminen itse ei tiedä, ettei kuulee ! Hän vain kuulee osan lauseita ja sanoista puutuu kirjaimista .Koska hän kuulee,mutta ei kaikkia sanoja.Muodostaa kuulemastaan sanoista mitä kuulee lauseet puhujan.Toden totta voi positiivisen puheen kuulla negatiivisena ja olet ? Mitä hittoa tota ukkoa vaivaa,misi suuttu?Itse jäin noin 30vuotiaana kiinni kuulovika.Kuulokoje oli siihen asti kun korviani leikatiin ja kuulo palauti toistaiseksi. Elämän ruuhkavuosissa koko asia unohtui. Minähän kuulen,mutta mitä? Sepä se! Monelta turhalta riidalta,suutmukselta väärinkäsitys olisin säästynyt.Jos olisin tajunut en kuule!Vasta puolituttu henkilö,koiransa kanssa 2015. katu tuli vastaan: iloisena sanoi huomenna on leikkaus! Itse kuulin huomenna on veikkaus! katsoin tyhmänä,ajatelin mitä hittoa minulle kuuluu vekkaus? Hän oli napakka tartui siihen en iloinut,hänen lonkka leikaus vihdoin pääsyä.Loppu elämäni olen hänelle kiitolinen,tuo katu tuttu koiransa kanssa.En tiedä nimeä.Hakeuduin kuulo testeihin ja sain molempiin korviini kuulokojeet dikitaaliset. Elämän laattuni parani 100% . Minulla on sisäkorvan rapetuma tauti. Eivät tiedä oliko pikku hiljaa lähtenyt jo kuin synnyin vai aikuisena ? Annan hyvän esimerkin. Kun lähellä oleva rakas tärkeä perhe, sanoivat lähdemme lomalle:Canaria viikoksi! Kuulin Kanada. Itsekseni ajatelin mitä järkeä 1 viikko lähteä Kanada.Todelisuus selvisi kun loma kortti tuli he olivat Canarialla! Ei misään Kanada!Erään toisen henkilön koiran nimeksi olin vuosia kuulut,luulut on Bella.Kun olikin Ella!Minulla on ihmisiä elämässä jotka eivät kuule hyvin ja pitävät kotona kuulokeen laatikossa.Harmi! Sillä kuulevat väärin: riitelevet rähjävät,tulkistsevat asiat väriin ja kaikilla paha mieli, minäkin olin selainen!Olen ylpeä 2 kuulokojeen käyttäjä.Vihdin kuulen 100% elämäni parantunut ja elämäni laatu kun kuulen! kuulokjeita ei tarvitse hävetä.Ne on kuin silmälasit!( kirjotus virheeni suotte anteeksi,olen kuulovikaisena oppinut kirjoitakin väärin-luki häiriö)
Ihan normaalia. Vanha sovinisti kuvittelee vieläkin olevansa kukkulan kuningas. Ne ajat tosin meni jo vuosikymmeniä sitten…
Kertoo varmaan siitä, että sitä yli 70-vuotiasta miestä vituttaa jokin asia.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten kysynyt suoraan häneltä itseltään vaan tulit tänne hakemaan huomiota?
Kuinka tyhmä sinä olet?
ÖööZ. Koetko itsesi viisaaksi tuolla vastauksellasi? Naurattaa. 😘😂🤭😉
Oletko muuten lukenut muita aloituksia ja miten niihin vastailet?
Vai oliko tämä eka tyhmä aloitus?
Ja oliko tämä sinun eka tyhmä vastauksesi tyhmään kysymykseen?
Hyvää päivää vaan.
No kai se seitsenkymppinen voi räjähtää kuten kuus-viis-neli-kolme-kaksi-ja kymmenen-vuotiaskin.
Mikä on ongelma??
Et sitten kysynyt suoraan häneltä itseltään vaan tulit tänne hakemaan huomiota?
Kuinka tyhmä sinä olet?