Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa-koe kokemuksia

Vierailija
06.05.2021 |

Olen menossa huomenna ensimmäistä kertaa papa-tutkimukseen. Mitä siellä käytännössä tehdään? Tiedän että ollaan haarat auki siinä sängyllä. Sattuukohan se?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut isä, se jonka piti olla.

Vierailija
2/8 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kauhukokemuksia papa-näytteenotosta?

Kerran näytteenottaja käytti liian isoa levitintä ja työnsi sen sisään tosi nopeesti, joten se sattui. Näytteenottaja ei neuvonut/puhunut mitään sen jälkeen, eikä juuri ennenkään ja oli muutenkin vihaisen oloinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
4/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole koskaan harrastanut seksiä tai tyydyttänyt itseäsi niin että laitat jotakin sisälle, voi olla että sattuu se sisään laittaminen. Itse näytteen otto ei satu.

Vierailija
5/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näytteenottaja nappaa skalpellilla pienen koepalan kohdunsuulta.

Eka kerta itsellä sattui ja hoitaja suprastaan nöyryytti. Pakotti riisuutumaan ihan kokonaan alasti rintaliivejä myöten. Tästä on jo kymmenen vuotta. Tokalla kertaa pari vuotta sitten pelko oli kova joten en muista muuta kuin että se ei tuntunutkaan missään ja oli nopeasti ohi. Ei tarvinnut riisua kuin alhaalata. Kolmas kerta, hiljattain, oli ihan mahtavan mukava hoitaja. En taaskaan tuntenut mitään. Olen kolkyt enkä ole synnyttänyt.

Vierailija
6/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen labrahoitaja ja työhöni kuuluu niiden näytteiden ottamista. Lisäksi toki keski-ikäisenä naisena olen monta kertaa ollut näytteenoton kohteena. 

Mitä käytännössä tehdään on, että emätintä avataan spekulalla, ns. ankannokalla, jotta kohdunsuu saadaan näkyviin. Sen jälkeen otetaan näytteet: ensimmäinen näyte otetaan lastalla emättimen pohjukasta, toinen näyte otetaan lastalla kohdunnapukan pinnasta ja kolmas näyte pienellä harjalla kohdun kaulakanavasta harjaa hiukan pyöräyttäen. Mitään skalpellia ei käytetä, kuten aiempi vastaaja sanoi!

Se mikä osalla naisista käytännössä sattuu vähän, on tuo kohdun kaulakanavan harjanäyte. Itse esimerkksi en tunne sitä ollenkaan, eikä minulla tule myös siitä verenvuotoa tai mitään, mutta osalla kaulakanava on tiukempi ja heille voi tulla äkillinen kova vihlaisu näytteenotosta. Myös voi tulla verensekaista ruskehtavaa vuotoa tai vähän ihan verta sen jälkeen hetken. Ja kuukautiskipumaisia lieviä alavatsakramppeja. Joillakin myös spekula venyttää epämiellyttävän tuntuisesti emättimen aukkoa, mutta näytteenottajalle voi sanoa, jos kiristää liikaa niin yritetään ottaa niin pienellä levityksellä kuin vaan saadaan paikat tarpeeksi hyvin näkyviin. 

Vierailija
7/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattuu aivan kauheasti, mutta selvitty on.

Vierailija
8/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on neitsyt tai on vaginismia tai muita yhdyntäkipuja, tai jos pelottaa tutkimus, siitä kannattaa kertoa etukäteen. Varsinkin joukkoseulontoja tehdessä muuten sitä ei välttämättä osaa ottaa tarpeeksi hitaasti ja varovaisesti, koska useimmilla naisilla esim. se spekulan käyttö ei tunnu juuri missään joten voi hoitaa homman vaan nopeasti.  Jos on tiedossa että on jokin alussa mainituista ryhmistä, voidaan kipuja vähentää varmistamalla, että naisella on lantionpohjan lihakset rentoutettuna ennen spekulan laittamista sisään, avaamalla spekulaa hitaasti ja vain minimin jolla näytteenottokohdat saa näkyviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä