Aiotko jatkaa Wish- ja Aliexpress- shoppailua 1.7. jälkeen?
1.7. alkaen kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat tuotteet pitää tullata.
Tullia ei pienistä ostoksista peritä, mutta alv 24% pitää maksaa ja postille joka ostoksesta 2,90€ toimituskulu.
20€ ostoksesta (sis. pk.) tulee ylimääräistä maksettavaa 4,80€ alv + 2,90€ postille, yht. 7,70€
10 € ostoksesta kulut on yhteensä 5,30€
Usein Kiinasta tilataan muutaman euron sälää.
Sama koskee tietysti muita EU:n ulkopuolelta tehtäviä ostoksia.
Tuleekohan Tullille ja Postille pahat ruuhkat?
Kommentit (67)
Tuo postin maksu on ihan turhaa rahastusta
Toivon, että Posti ruuhkautuu maksuihinsa 😄
Toki, aiemmin olen ostanut vain alle 22e ostoksia, mutta nyt kannattaa samallla vaivalla käyttää enemmän rahaa.
Kiinalaiset osaavat jo nyt ohjata paketit tulemaan Belgian tm EU-maan kautta. En tiedä miten mutta osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset osaavat jo nyt ohjata paketit tulemaan Belgian tm EU-maan kautta. En tiedä miten mutta osaavat.
Tämä. Minulle on viimeiset kolme pakettia tulleet ”EU-paketteina” vaikka kyse on kiinalaisesta kaupasta. Hollannista tuli viimeksi.
En ole koskaan tilannut noista krääsäkaupoista mitään. Enkä ajatellut tässä kohtaa aloittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aliexpress on ainakin perustanut varastoja EU:n alueelle
Luuleeko ne tosiaan ettei nää kiinakaupat osaa näitä säädöksiä kiertää :D
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut noista krääsäkaupoista mitään. Enkä ajatellut tässä kohtaa aloittaakaan.
En minäkään... En muutenkaan harrasta shoppailua, ostan vain välttämättömään tarpeeseen.
Homma vissiin menee niin, että jos paketti saapuu 1.7 jälkeen sille on tehtävä temput. Eli nyt on viimeiset hetket tilata huomioiden 1-2kk toimitusajat.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on varmasti varasto eu:n sisällä, tilatut tuotteet lähetetään varastolle, josta ne jatkavat matkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli kallis paketti Kiinasta Britannian kautta (ennen brexitiä). Olivat ovelasti liimanneet kiinalaiset lähetyslaput piiloon laittamalla EU:n vastaavia päälle. Mikään pakkauksessa ei kielinyt että alkuperämaa olisi ollut muu kuin Britannia.
Aliexpressin toiminta tulee jatkumaan normaalisti vielä monta vuotta kun byrokraattiset EU:laiset yrittävät nokittaa Kiinalaiset, joille ainoa merkitsevä asia on raha.
Eihän nuo tule perille nytkään, kun Vantaalla joku kuljetusliikkeen työntekijä varastaa pienet paketit ja myy torissa.
En ole koskaan aloittanutkaan. Älytöntä ostaa halpaa krääsää Kiinasta.
Todellakin aion. Hyvät valikoimat erotiikkaan. Erityisesti naisena voin vain nyökätä päätäni tyytyväisyyden merkiksi. Suomesta ei saa ns. Isoja dildoja (30cm +) mutta kiinalaiset ne osaa tehdä niitä edullisesti.
Mulla on ohjautunut aliexpress-paketti Matkahuollon kautta r-kioskille? Varmaan lähemmäs 10v tilannut ja aina tullut postin kautta.
Mitä hittoa, onko muilla käynyt? Yrittääkö Matkahuolto omia nää paketit nyt?
Vierailija kirjoitti:
Tuo postin maksu on ihan turhaa rahastusta
Sulla ei ole mitään käsitystä siitä kuinka postin toiminta rahoitetaan. Kiina ei osallistu tähän, mutt maat osallistuvat. Nyt tulet osallistumaan siihen Kiinan puolesta.
Mitäs minä paskalla teen kun ei ole peltoa..