Jatkuva elohiiri silmässä
Hirveä elohiiri vasemmassa silmässä - alkaa olla jo häiritsevää!
Alkoi n.1-2 viikkoa sitten, hiljalleen pahentunut. Tulee muutaman minuutin välein. Välillä on tunnin tauko.
Kävin muissa asioissa silmälääkärissä 1,5kk sitten ja oli perusteellinen tsekkaus. Havaitsi vasemmassa eli juuri tässä oirehtivassa silmässä jonkun kireän kudoksen joka vanhuksena pitää ehkä operoida jottei verkkokalvo repeydy (olen 38v nyt).
Muuta ”kremppaa” ei ollut.
Sain koronarokotteen kuukausi sitten - voiko johtua siitä...? Pfizerin sain.
Milloin tässä pitää lähteä lääkäriin? Neurologi vai silmälääkäri?
Kommentit (37)
Kokeile ottaa magnesiumsitraattia, mikä imeytyy hyvin. Mulla auttaa elohiireen.
Mulla oli myös useita viikkoja putkeen. Kävin lääkärissä ja sanottiin, että siihen voidaan pistää botoxia, jos liikaa häiritsee. Ei pistetty, loppui joidenkin viikkojen päästä. Tullut joskus uudestaankin muutamaksi päiväksi. Kokeillut popsia magnesiumia ja levätä riittävästi, mutta ei oo vaikutusta.
Minulla oli joskus kuukauden. Sitten loppui itsestään. Todella häiritsevää oli.
Varmaan joku tuntematon virusinfektio. Yhteen aikaan kaikki tuntuivat valittavan lihaskrampeista, nykyään ei enää. Ehkä siinhenkin oli joku tuntemattomaksi jäänyt puoliharmiton tuntematon kulkutauti syynä.
Minulla kesti putkeen 6kk. Oli ilmeisesti seurausta pitkään ahdistaneesta elämäntilanteesta. Sitten erosin huonosta parisuhteesta jossa olin kärsinyt useamman vuoden ja laitoin elämän uusiksi. Meni muutama viikko ja elohiiri oli poissa eikä ole enää tullut takaisin sen jälkeen.
Sama vaiva mutta kun pitåä koko ajan tuijottaa ruutua.
Pakko kommentoida... Sain pfizerin rokotteen ja kolme vkoa siitä niin nykii elohiiri siellä täällä ja edelleen monta kuukautta rokotteesta tämä ongelma olemassa.. Ikinä ennen ei ole ollut pitkin kroppaa elohiirtä päivittäin. Lääkäri sanoi johtuvan rokotteesta.
Mikä on "elohiiri silmässä"?
Joku rottako, joka ohjaa sinua silmien kautta, kakii, pisii ja asustaa silmässäsi?
Jos juot paljon kahvia, koeta vähentää. Kofeiini saattaa aiheuttaa/pahentaa elohiirtä.
Joskus taipumus jatkuviin elohiiriin kulkee suvussa, näin myös meillä. Syytä ei tiedetä. Moni on sanonut, että jatkuvan nykimisen kausina huomaa toisaalta stressaavansa jostain, toisaalta yöunien jäävän lyhyehköiksi. Stressi ja lyhyet yöunet eivät kuitenkaan ole ilmiön varsinainen syy, mutta tuntuvat pahentavan sitä. Kaikilla meillä ensisijainen hoito on B1-, B6- ja B12-vitamiinien käyttö pitkinä kuureina (neuro-alkuiset b-vitamiinivalmisteet, mm. Neurobion Forte, Neuromax jne). Sen lisäksi vahvat magnesiumvalmisteet tuntuvat auttavan ainakin joillain. Osalla meistä on ongelma kuitenkin jouduttu ennen pitkää hoitamaan botuliinipistoksilla (se "botox"). Hoito on harmiton ja vaivaton - joidenkin kuukausien välein pustetään silmän viereen pieni määrä botuliinia, mikä pitää nykinän pois ja ennen pitkää lamaa sen kokonaan.
Minttu1234 kirjoitti:
Pakko kommentoida... Sain pfizerin rokotteen ja kolme vkoa siitä niin nykii elohiiri siellä täällä ja edelleen monta kuukautta rokotteesta tämä ongelma olemassa.. Ikinä ennen ei ole ollut pitkin kroppaa elohiirtä päivittäin. Lääkäri sanoi johtuvan rokotteesta.
Mulla ihan sana juttu! Kävin lääkärissäkin tän takia. Kehotti olemaan ottamatta toista rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Minttu1234 kirjoitti:
Mulla ihan sana juttu! Kävin lääkärissäkin tän takia. Kehotti olemaan ottamatta toista rokotetta.
Ihanko oikeasti lääkäri kehotti elohiiren takia olemaan ottamatta toista rokotusta? Itse sain eilen toisen rokotuksen ja illalla alkoi vasemman silmän alanurkassa nykinen ja jatkuu nyt aamullakin. En muista, että minulla olisi koskaan ollut elohiirtä aiemmin. Siksi läksinkin asiasta tietoa etsimään ja törmäsin tähän mahdolliseen rokotuksen vaikutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos juot paljon kahvia, koeta vähentää. Kofeiini saattaa aiheuttaa/pahentaa elohiirtä.
Tämä. Saan yhdestä kahvikupista elohiiren.
Elohiiri tulee myös stressistä. Puree leukalihaksia yhteen kun on stressaantunut.
Alhainen ferritiini aiheutti minulla monta viikkoa kestäneen elohiiren. Tästä jo pari vuotta aikaa.
Mulla oli varmaan kuukausia kestänyt elohiiri silmäkulmassa kolmisen vuotta sitten. Nyt jälkikäteen ajateltuna taisi johtua stressistä ja kiireisestä elämästä. Söin tuolloin vitamiineja ja liikuin, mutta yöunet jäivät välillä vähiin ja teen työtä, jonka koen melko stressaavaksi. Nyt olen ollut äitiyslomalla ja eipä ole kertaakaan ollut elohiirtä, vaikka yöunet jäävät välillä nytkin väliin. Oikeastaan muuta eroa en keksi kuin että työstressi loistaa poissaolollaan.
Hei
Minulla rokotteena moderna ja joka päivä elohiiri vasemmassa silmässä (sama puoli, johon rokotettiin).
Tiedän kaksi muuta henkilöä, joilla täsmälleen sama juttu rokotteen jälkeen. Sairaanhoitaja tuttuni sanoi, että on kuullut useilta samaa.
Kannattaa tehdä ehdottomasti Fimean haittavaikutusilmoitus rokotteesta.
Alkoi melkein jo kaduttamaan koko rokotteen otto. On sen verran ärsyttävä vaiva, kun silmäkulma nykii viikkokaupalla vähän väliä ja vielä kaikenpäälle tämän päivän lehden lööppinä, että uusin virusmuunnos tarttuu helpommin kahteen kertaan rokotettuihin, voi morjens.
Up