Mitä mieltä nimestä Vilja?
Kommentit (21)
Muuten ihana nimi, mutta mulle tulee siitä varmaan maailman tappiin asti mieleen Vilja Eerika. :(
Olen sitä mieltä, että näissä mielipuolen jatkuvissa nimimielipidekyselyspämmeissä ei ole mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihana nimi, mutta mulle tulee siitä varmaan maailman tappiin asti mieleen Vilja Eerika. :(
Joo, sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että näissä mielipuolen jatkuvissa nimimielipidekyselyspämmeissä ei ole mitään mieltä.
Onko tullut mieleen, että kaikki nimitiedustelut eivät ole nimimielipuolen tekosia? Näin on esimerkiksi tämän kysymyksen tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen, että kaikki nimitiedustelut eivät ole nimimielipuolen tekosia? Näin on esimerkiksi tämän kysymyksen tapauksessa.
Normaaliälyinen osaisi postata nimikyselynsä nimipalstalle.
Aikoinaan pohdin lapselleni luontonimeä. Selailin kirjoja ja totesin, että suomalaiset ovat nimenneet ikävästi esim. kukkia. Leskenlehti, voikukka, suopursu. Joo ei. Sisäkasveissa jotain anopinkieltä, juorua ja harha-askelta. Huoh.
Viljaan ei päädytty, mutta vahva ehdokas oli. Kaunis nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä jokin nimipalsta? Enpä tiennyt, enkä mene sinne, koska uskon, että siellä ei ole ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä jokin nimipalsta? Enpä tiennyt, enkä mene sinne, koska uskon, että siellä ei ole ketään.
https://www.vauva.fi/keskustelu/alue/nimet
Ylläpito siirtää viestisi joka tapauksessa sinne, ellei sitten poista kokonaan. Änkyröinti on vain typerää.
Vilja Kaura Vehnä Ohra EIVÄT SOVI IHMISELLE NIMEKSI !
Vierailija kirjoitti:
Vilja Kaura Vehnä Ohra EIVÄT SOVI IHMISELLE NIMEKSI !
Ruis? Maissi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/alue/nimet
Ylläpito siirtää viestisi joka tapauksessa sinne, ellei sitten poista kokonaan. Änkyröinti on vain typerää.
Ei änkyröintiä, vaan puhdasta järjen käyttöä.
Ohis, mutta nythän nämä luontoon viittaavat nimet ovat yleistyneet ja ne on hyväksytty, jossain instansissa. Vilja on yksi kauneimmista. Mutta missä menee se raja, että mitkä hyväksytään nimiksi? Esim. heinä ei kelpaa, perunaa tuskin kukaan on edes ehdottanut, ei myöskään lanttua, tai porkkanaa. Puiden nimet eivät kaikki käy. Tuomi kelpaa ja pihlaja, mänty ja kataja hylätään auttamatta. Marjoista käy hilla ja kirsikka. Karviainen ei mene läpi, kuten ei puolukkakaan. Tontihedelmistä en tiedä, mutta en tunne yhtään banaania, mangoa tai ananasta. Luonnonilmiöistä pilvi ja tuuli hyväksytään, räntä ja ukkonen hylätään. Meri on hyvä, mutta järvi, tai lampi ei käy. Missä on tämä nimien hyväksymisen logiikka?
Voi tulla ongelmia ruotsiksi ja suomeksi.
Vilja Moonika
Vilja Marjatta
Vilja Emilia
Vilja on hyvä nimi, sopii monen toisen nimen kanssa.
Nätti nimi , minä antaisin nimeksi
Vilja Auroora.
Kas kun ei Villa.
Lasta sitten koulussa nälvitään jonkun vilja-allergian vuoksi. Antakaa toiseksi nimeksi jokin normaalimpi käyttönimi niin on helpompaa koulussa.
Vilja on kaunis nimi, vaikka jäävi olen sanomaan. Se on muinaissuomalainen nimi, mutta silloin kai miesten.
Kaunis nimi