Reklamaation laatiminen?
Millainen reklamaatio kannattaa tehdä, jos suomalainen verkkokauppa X, ei vastaa mitään, vaikka asiakas haluaisi palauttaa tuotteen, johon ei ole tyytyväinen (mahdollisesti väärä tuote), ja jonka sai vain ennakkomaksua vastaan?
Verkkokaupan X:n vaikeneminen aiheuttaa sen, että tuotetta ei voi palauttaa kuluttajasuojalain sallimassa kahdessa viikossa.
Mihin asiaan reklamaatio kohdistetaan, jos haluaa vain palauttaa tuotteen ja saada siitä rahan takaisin?
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/
Täällä on esilomakkeet esim. tavaran virhe, ja asiakaspalvelu.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Palauta. Ei siihen tarvita yhteyttä kehenkään.
Ko. verkkokauppa ohjeistaa pyytämään heiltä palautusinformaatiot, ennen kuin voi palauttaa. Ilman sitä palauttaminen taitaa olla maksullista?
Asiakaspalvelu tilasin tuotteen helmikuussa ja maksoinkin sen. Nyt on toukokuu , eikä tilaukseni ole vieläkään saapunut, "omilta asiakas sivuiltani lukee KÄSITELLÄÄN.. 3 viikkoa vielä ja välillä aika vaihtuu 12 päivää , sitten taas 3 viikkoa. Peruin tilaukseni , kaippa maksu palautuu tililleni. Olen laittanut asiakaspalveluun 3-5 viestiä asiasta , sieltä ei vaivauduta edes vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palauta. Ei siihen tarvita yhteyttä kehenkään.
Ko. verkkokauppa ohjeistaa pyytämään heiltä palautusinformaatiot, ennen kuin voi palauttaa. Ilman sitä palauttaminen taitaa olla maksullista?
Epäilyttää, että liekö edes löytyy halua maksaa takaisin, vaikka palauttaisin omakustanteisesti. Voivat vedota ties mihin.
Eikö niillä ole puhelinta? Kauppalehdestä löydät, jos et firman sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niillä ole puhelinta? Kauppalehdestä löydät, jos et firman sivuilta.
Sitä mietin, että millä tavalla soittaminen auttaisi asiaan. Ehkä jonkun saisi hetkeksi puhelimen päähän, joka toteaa, että tuotetta ei voi palauttaa, ja puhelu siinä. Toki voisihan tätä koettaa vielä, vaikka en oikein näe, miksi muuttaisivat linjaansa.
Ja muuten, miten kuluttajansuojalaki menee. Onko se 14 päivää siitä, kun tilaus lähetetty, maksettu, vaiko, kun tuote vastaanotettu?
Ja voiko periaatteessa kauppa vedettää tuossa palautusajassa siten, että ennakkomaksettu tuote kuluttaa kaiken aikaa palautusoikeusaikaa ennen kuin se on lähetetty? Maksettuhan tarkoittaa, että omistaja on jo vaihtunut tuotteelle.
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten, miten kuluttajansuojalaki menee. Onko se 14 päivää siitä, kun tilaus lähetetty, maksettu, vaiko, kun tuote vastaanotettu?
Ja voiko periaatteessa kauppa vedettää tuossa palautusajassa siten, että ennakkomaksettu tuote kuluttaa kaiken aikaa palautusoikeusaikaa ennen kuin se on lähetetty? Maksettuhan tarkoittaa, että omistaja on jo vaihtunut tuotteelle.
https://www.kuluttajaliitto.fi/materiaalit/kaupan-peruuttaminen/
Täällä sanotaan näin: "Kuluttajalla on yleensä oikeus peruuttaa kauppa 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun hän sai tilausvahvistuksen. Jos tavara luovutetaan hänelle myöhemmin, peruutusaika alkaa tavaran vastaanottamisesta"
En ymmärrä tätä sanailua. Saako tilausvahvistuksen silloinkin, jos saa tuotteen heti? Ja mitä tuo "myöhemmin" nyt tarkoittaa tässä sisällössä, kun ottaa huomioon ensimmäisen lauseen?
Siis vastaanotin tuotteen 14 vrk tilausvahvistuksesta, niin ei kai tuo mitenkään voi olla niin, että heti mennyt oikeus palauttaa, vaan on vastaanottamisesta se 14 vrk oikeus peruuttaa?
Hankala ja ehkä, siis ehkä mahdotonta selvittää jälkikäteen. Rahat ovat enempi kuin vaarassa jäädä verkkokauppaan, merkit siihen ovat ne, etteivät vaivaudu vastaamaan. Toimintakykyiset verkkokaupat kyllä vastaavat. Rikosilmoitus on yksi keino.
Huijarifirma kirjoitti:
Hankala ja ehkä, siis ehkä mahdotonta selvittää jälkikäteen. Rahat ovat enempi kuin vaarassa jäädä verkkokauppaan, merkit siihen ovat ne, etteivät vaivaudu vastaamaan. Toimintakykyiset verkkokaupat kyllä vastaavat. Rikosilmoitus on yksi keino.
Luotin, että paikka olisi turvallinen, kun olin aikaisemmin tehnyt pari onnistunutta tilausta, joissa ei tosin ollut mitään palautettavaakaan. Tällä kertaa oli sitten alusta lähtien jo kulmia nostattavia merkkejä ilmassa, mutta ajattelin, että asiat hoituu, kun aikaisemminkin.
Aina epäröinyt käyttää paikkoja, joissa ennakkomaksu, mutta kun kerran onnistui, niin luotti, että turhaa pelkää.
Tosi harmi. Tämä on yksi verkkokauppojen käyttämä kikka. Ensimmäinen ja ehkä toinenkin tilaus menee OK, mutta sitten käy näin. Itselleni on yhden kerran käynyt näin. Olen tilaillut tosi paljon eri paikoista, mutta tuo yksikin kerta sai varovaiseksi. Verkkokauppa X tosiaan yritti kähveltää 65 euroa kengistä, mutta sitten kekkasin keinon, millä sain rahat takaisin. Kaverini kävi paikan päällä, kauppias yritti paeta tilannetta ulos liikkeestä, mutta minä olin samanaikaisesti puhelimen päässä ja kerroin kylmästi hänen vaihtoehtonsa, rahat olivat tililläni seuraavana päivänä. Meni vähän toimintatrillerin puolelle, mutta kannatti. Tsemppiä Sinulle!
Palauta. Ei siihen tarvita yhteyttä kehenkään.