Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yli 50v työttömällä enää mitään mahdollisuuksia?

Vierailija
05.05.2021 |

Näin eilen uutisista, että yli 50-vuotiaita työttömiä työnhakijoita onkin nyt jo 150 000. Vielä vuosi taaksepäin oli noin 50 000. Miten on ollaanko tässä nyt jo" parasta ennen päiväys mennyt"-porukkaa? Minulla loppui määräaikainen työ juuri kun täytin 50. Sain siis loparit synttärilahjaksi. Mihinkään en ole sen jälkeen työllistynyt, terveyttä on, koulutusta on ja yli 30 vuoden työkokemus. MIten on, onko muilla yli 50 mielipiteitä aiheesta. Ikää mulla on nyt 57 ja melko pitkä aika eläkepäiviin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo luovuttanut, odotan vaan eläkettä, ikää 55.

Vierailija
2/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa tommoist vanhat, mitä ne valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole mahdollisuuksia, yleisesti ottaen. Pitää käydä hiton hyvä tuuri tai olla hyvät suhteet.

Vierailija
4/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuella jotkut pääsee yhdistyksiin tai virastoihin. Muuten saa olla tuuria, mut voittaa jotkut lotossakin, joten joku voi päästäkin.

Vierailija
5/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin juuri lähihoitajaksi. Olen tykännyt. Työllistyin heti. Paikan sai valita.

Ei ole rankkaa vs edellinen työ.

Luokallani oli myös 57 v alanvaihtaja.

Työllistymiseen oletettavasti vaikuttaa fyysinen kunto. En ole raihnainen, ylipainoinenkaan. Voisin sanoa, että olen reipas.

Voi olla, että jos nilkutat tai kävelet haastatteluun kivuliaan näköisesti, paikka jää saamatta.

N50

Vierailija
6/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa mopo ja riippumatto ja lähde kesällä lomalle.

Vierailija
7/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alan hommia en saanut , vaikka kokemusta 15 vuotta ja yhteensä 25.

Myyntityöhön pääsee aina, suuntaa sellaiseen, jos ei muuta löydy

Selkeä ikäsyrjintä on, varsinkin jos yli 50 vee nainen yrittää päästä miesvaltaisella  alalla töihin. Edes haastatteluun ei huolita. 

Vierailija
8/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-v täällä. En odota, että työtä saan. Eikö työ kiinnostakaan. En kaipaa nuoria työkavereita, jotka suhtautuu suhun kuin idioottiin. Ainoa vaan, että rahatilanne on huono.

Vierailija
9/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vanha on sutkin maailmaan lykänny.

Vierailija
10/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30-vuotias työtön on jo liian vanha.  Tämä on huomattu. Yleensä haluttaisiin maks. 25-vuotias työntekijä.

Vierailija
11/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy kevytyrittäjäksi.

Vierailija
12/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 50v töitä ja olen nyt ollut täällä 5v töissä

Vierailija
13/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot trolli mutta vastaan silti. Aika kuluu, se kuluu sukkelaan ja ennen kuin huomaatkaan olet itse viiskymppinen. Suosittelen köyden ostamista jo valmiiksi niin voit vetää ittes kaulakiikkuun vanhana pieruna. En usko että sua kukaan kaipaa. 

Vierailija
14/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Haluan olla vain rauhassa.

Vierailija
15/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä olen ollut pian 4 vuotta, toki olen töitä tehnyt ihan paljonkin tänä aikana, mutta en palkattuna työntekijänä. Usko parempaan huomiseen on mennyt.

MUTTA, ihan muutama päivä sitten sain mielenkiintoisen puhelun, ja kesällä sitten aloitan aivan uuden uran, ensin opettelemalla ja sitten kunnolla tekemällä.Wauuuuu. Olen +50vN

Vierailija
16/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle mars!

Vierailija
17/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tähtään jäädä eläkkeelle tuon ikäisenä omien säästöjen ja tukien varaan.

Vierailija
18/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kanattaa luovuttaa tuollaisella asenteella. Mene vaikka sinne montun pohjalle valmiiksi makaamaan.

Vierailija
19/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vaan on fakta että yli 50 v ei kannata palkata. Työteho ja oppimiskyky surkea nuoriin verrattuna, paljon mainostettu kokemus tarkoittaa käytännössä jumittumista entiseen. Ei ole kenenkään edun mukaista. Kuitenkin mummelit ja papparaiset tahtovat että heidän palkkansa pitäis olla tapissaan ihan vaan iän ja pitkän uran vuoksi. Hohhoijaa. Palkan kuuluisi laskea kun 50 rajapyykki ylittyy, ei nousta. Yli 55-v paikka ei ole työelämässä vaan eläkkeellä.

Mun äiti on mummeli, n 80v, mä olen vielä todella hyvässä vireessä, enkä mikään mummeli :D

Toivottavasti et itsekään päälle viiskymppisenä!

Vierailija
20/31 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin kun kerron näin viiskymppisenä vielä diagnosoidusta mielisairaudesta niin kukaan viitsi edes vastata, ei edes työkkärin työvoimakoulutus tyypit. 

Viä ois viistoista vuotta eläkeikään, kaippa nuo mulle jotain puuhaa keksii siks aikaa. 

Kalliiksihan tämä meidän muutaman sadan tuhannen työttömän viihdyttäminen verorahoilla on  mutta kun kerran kaikki sitä niin kovasti haluaa niin sama se mulle. Nostelkaa sitten taas veroja, että riittää rahat tähän kaikkeen. :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi