Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti umpisuoli puhkeaa? (Teinin kipu)

Vierailija
05.05.2021 |

Soitti koulusta että mahaa nipistelee ja pistää. Kertoi opellekin ja sai lähteä kotiin. On nyt ollut tuossa eikä ulospäin näytä yhtään kipeältä. Mutta sanoo että edelleen tuntuu pistävä kipu. Kysyttäessä osoitti oikealle puolelle vatsaa. Kuitenkin on muuten ihan normaali, vaikka itse kertoo että on kipeä. Voisko yuo nyt olla sitä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri (ja sitä ennen työterveyshoitaja) tekivät erilaisia testejä, yksi oli sellainen, että painoivat vatsaa ja päästivät käden nopeasti irti. Sattui aivan s*****i. Ja yksi testi oli huono puujalkavitsi, nimittäin nauraminen sattui vielä enemmän. Mutta pystyin kyllä kävelemään, en hyppäämään (tai pystyin kyllä, mutta en olisi halunnut). Pystyin ajamaan autoa, ajoin sitten ensiapuun, kun sain suoran lähetteen.

Työkaveri kitkutteli viikon ennenkuin meni ensiapuun, umppari ehti puhjeta siinä ajassa, oli sairaalassakin pitkälti toista viikkoa. Halusin välttää tuon, ja menin siis heti samana aamuna kun oireet alkoivat, ensin työterveyshuoltoon ja sieltä ensiapuun. Illalla leikattiin (koska välissä oli kiireellisempiä tapauksia, mielestäni 5v lapsen murtuneen käden leikkaus oli tärkeämpi kuin minun leikkaukseni, olin kivassa lääkepöllyssä ja pomo viihdytti puhelimessa). Oikein nätisti tulehtunut umpisuolenlisäke oli.

Vierailija
22/22 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vain vähän pistelee?

Mitä on syönyt?

Vatsatauti?

Kuumetta?

Laktoosi-intoleranssi?

Se alkaa teini-iässä ja suolistoon sattuu kun siinä on kaasua.

Päivystysapu on oikea paikka kysellä lääketieteellistä apua.

Tässä umpisuolen tulehdus käypä hoito kun et näköjään osaa googlettaa.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00093

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/apua-onko-se-umppari-nain-tunnistat…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan