Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 kk poika putosi rattaista.

Vierailija
17.08.2006 |

Oltiin kirpparilla miehen ja 8kk pojan kanssa. Mies työnsi vaunuja että saisin katsella rauhassa, mutta hetken päästä kuului hyllyjen takaa muksahdus ja raastava itku ja vieressä joku äiti vaan tokaisi " ohhoh!" ylimielisellä äänensävyllä. Ryntäsin heti paikalle ja tivasin miten poika putosi? Miksei yhtään seurannut missä asennossa oli rattaissa?

Mies meni ihan lukkoon ja tunsin itseni ihan pöljäksi ja surkeaksi. Ihmiset tuijottivat yrmeästi kun sanoin että nyt lähdetään äkkiä kiitämään terveyskeskukseen tarkistamaan tilanne. En voi luottaa mieheen näköjään yhtään kun pari kertaa aiemminkin tapahtunut pari kertaa samanlaisia mokia. Nosti joskus poikaa tukematta selästä ja selkä nitkahti taaksepäin. Havahtui sitten kuitenkin ja meni paniikkiin kun aloin syytellä. Mies on muuten hyvä isä mutta pelkään hirveästi että lapselle sattuu jotakin kun niin epäskarppi usein. :/

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sellaista likapyykin levittelemistä muille. Lapsen hoivaaminen ja rauhoittelu ja tilanteesta poistuminen olisi ollut parasta kaikille.

Rattaissa tulee pitää turvavöitä aina kun lapsi on sen ikäinen, että saattaa pudota. Näin ei pääse käymään vahinkoja ja ketään ei tarvitse syytellä.

Vierailija
2/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Vaunukauppias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk ikäinen ilman valjaita rattaissa..... ihmeellistä touhua!! ja sitten vielä yleisellä paikalla hyökkäät miehen kimppuun tollai!! ei ole ihme jos sattuu vahonkoja, mies parka on ihan helisemässä lapsen kanssa kun pelkää kokoajan läksytystä sinulta!!!! =O

Vierailija
4/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaman nopeasti siitä voi kiepsahtaa laidan yli vaikka aikuinen onkin vieressä kokoajan.

Vierailija
5/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmitenhan riittää lapsen rauhoittelu. Ja sitten kun lapsi rauhoittunut , niin sitten tarkistetaan vammat, yleensä ei ole mitään vammoja. Jos on vammoja, jotka vaatii lääkäriä, niin sitten lääkäriin.

ja miehen julkinen nolaaminen ja mollaaminen ei todellakaan ole järkevää.

Vierailija
6/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jatkat miehesi kohtelua tuolla tavalla..!

Ja tippumiseen.. Se on totta, että miehesi olisi pitänyt seurata paremmin, mutta myös SINUN olisi pitänyt katsoa, että vyöt on kiinni!

Vierailija
7/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli aamulla kiire viemään esikoista kerhoon ja valjaita ei löytynyt. Laitoin pojan makuuasentoon vaunuihin missä köllöttelikin kiltisti ja jalka-aisan ylös. Mies oli nostanut selkätuen jossain vaiheessa ylös kun ajatteli että poika haluaa istua! Sitten oli muksahtanut... Ei olla liikuttu ilman valjaita missään mutta tänään oli kiireinen stressiaamu. Kyllähän minä itseäni syytän koko tapauksesta tietty kun annoin miehelle tuommoisessa tilanteessa kun valjaita ei ollut. Itse kyttäsin joka sekunti lasta ja ajattelin että mies edes 5 minuuttia kyttää vuorostaan. Onni onnettomuudessa kun poika meni silleen kuperkeikkaa ettei niskoilleen. :/

ap

Vierailija
8/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi syyttely vaan pahentaa miehen oloa.. mitä jos sinä olisit ollut siinä rattaita työntelemässä eikä valjaat ollu kiinni.. olisitko sillonkin syytelly miestä miks ei laittanu valjaita kiinni???!!!! vastuu tossa on kumminkin mun mieelestä kummallakin varsinkin kun ollaan yhessä liikenteessä!!!

Vierailija
9/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet tuollaisia tajua välttämättä itse, etenkään jos äiti on vauvan pääasiallinen hoitaja ja " ulkoiluttaja" . Syytä tosiaan vain itseäsi.

Vierailija
10/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää aikaisemmin niin kerkiät etsiä valjaat.

Vierailija
11/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi irrotatte vyöt??? =O

uskomatonta miehen väheksymistä... (miksi annoinkaan miehelle tuollaisessa tilanteessa..) huh mikä ämmä!!!

Vierailija
12/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttely vaan johtuu siitä kun pari aiempaa tapausta ovat olleet sen luontoisia että olisi selkeästi voinut tehdä toisin...Mies kun esim. nosti lasta ajatuksissaan vain pyllyn alta ja poika retkahti. Pääsi itku minulta siinä ja toinen tapaus missä mies laittoi pojan sitteriin ja keinutti pojan jotenkin nenälleen siitä. Niissä tapauksissa en voinut rynnätä heti väliin. Ahdistaa koko ajan pitääkö minun aina olla se ainoa skarppi?

Tämänpäiväistä ei selkeästi voi yhdistää aiempiin tapauksiin kun minunkin olisi pitänyt olla siinä vieressä. Ehkä opin että minä olen loppujen se ainoa Virallinen vahtaaja! Välillä vaan olen stressistä niin soikeana etten jaksaisi koko ajan olla ainoa vahti kun kerta 2 vanhempaa taloudessa. Päässä jyskyttää koko ajan ja voimat loppu. Kyllä välillä voisi jeesata ilman että minun tarttee stressata ja perässä juosta. :/

ap

Vierailija
13/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä minä ja mieheni ollaan mokailtu pieniä asioita siis semmosia jotka olis järjellä voinu välttää mut EN koskaan ole miestä haukkunu siitä jos jotain tapahtuu koska tiedän että itsekkin voin niin tehdä!!!

Vierailija
14/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on isä se joka lapsia kiikuttelee ja peuhaa niiden kanssa. Ei ne siitä rikki mene! Anna miehesi touhuta lasten kanssa ja löysää vähän! Kyllähän sitä vähemmästäkin stressaantuu jos on noin tiukka. Kohta miehesi ei enää uskalla/halua tehdä lasten kanssa mitään jos koko ajan ollaan naputtamassa että lapset menee rikki ja mies ei osaa jne.

Vierailija
15/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa vaunuissa toki näyttää olevan kaikki hienoudet mutta meillä ei semmoisia vaunukkeita ole. Vaihdoimme vaunut rattaisiin juuri ja valjaat ovat olleet siellä vaunuissa. Aina semmoista kaaosta ettei vaan muista etukäteen laittaa valmiiksi kaikkea. Raivostuttaa itseäkin tämä sekamelska kun mitään ei löydä kun tarttee!

ap

Vierailija
16/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi tietää että olet koko ajan seläntakana nii ei kait se ite vahdikkaan ja ole tarkkana!!

meille jokaiselle tapahtuu jotain mokia joskus!! oletko siis itse mokannu joskus vauvan kanssa.. jos et nii kyllä ne vielä eteen tulee..

Vierailija
17/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta että minullekin olisi voinut sattua. Mies tosiaan rento kaikissa asioissa. Ehkä stressi kohta turruttaa minut masennuksen partaalle ja minäkin alan mokaamaan. :( Koitan olla rennompi mutten voi mitään että jännitän koko ajan ja ryntään kiljuen perään jos joku vähänkin älähtää. Kärsin selkeästi tästä paniikista.

ap

Vierailija
18/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi oli puhtaastisun syy koska et viitsinyt niitä valjaista kaivaa. EI IKINÄ ton ikästä rattaisiin ilman valjaita! Ihan sama vaikka olis makuuasennossa tai missä...

Vierailija
19/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustella jossain synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Siihen monesti kuuluu juuri tuollainen ajatus siitä, että lapselle tapahtuu jotain jos et itse jatkuvasti sitä vahdi. En halua vähätellä sattuneita tilanteita, mutta isillä yleensä on rennompi ote lapsiin, ja meillä ainakin lapset nauttivat siitä, kun isi riepottelee vähän hurjemmin. Vähän vastapainoa liian aralle äidille.

Et pidempään jaksa tilannetta, jossa olet koko ajan huolissasi, joten keskustelu aiheesta voisi auttaa.

Vierailija
20/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä kuhmuja ja vahinkoja? Kuule, et sinä lastasi elämältä saa suojeltua! Toki lapsia pitää vahtia ja olla vastuuntuntoinen, mutta LIIKA ON LIIKAA!!! Ei joka mustelmasta tarvi lääkäriin lähteä, eikä joka itku ja kolaus takoita hengenhätää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme