70-80 -luvun RUMA MUOTI-VAATE, ilmianna asukokonaisuutesi tässä
70-80 luvun nostalgikoille toinen muisteluketju!
Aloitan itse:
80-luvulla (loppupuolella) olin koulun suosituin hetken verran, kun mulla oli leveä patellavyö (leveä kuminauhavyö) jossa vyön solki oli iso, värikäs ja oikeasti toimiva KELLO.
Tämä oli aikaa kun swatch-kellot oli muotia. Sain paistatella suosita parin viikon verran ja sitten minut syrjäytti tyttö jonka koulurepussa, repun ”läpässä” oli iso toimiva KELLO myös. Kiilasi hetkessä vyöni ohitse.
Toinen tähihetkeni oli v.1991 kun mulla oli valtavan isot pussittavat haaremihousut (housunhaarus roikkui polvissa) missä oli eri neonvärisiä laikkuja, kangas niin riemunkirjava että silmiin sattui ja migreeni melkein tuli.
Kerro oma tähtihetkesi!
Kommentit (11)
Nahkainen kävelypuku oli kyllä staili. Semmoista paksua kovaa ruskeaa nahkaa 70-luvun lopulla.
Ruskeat leveälahkeiset trevira-housut, mitä leveämpi lahje, sen parempi. Housujen parina farkkutakki.
70-luvulla kaikki oli rumaa, 80-luvulla mikään ei ollut rumaa vaan ainoastaan hmmmmm... yliampuvaa ja värikästä. Olkatoppaukset, kuosit, värit jne, more was more.
Silmiä särkevän pinkki neule jossa roikkui värikkäitä lankahapsuja, kloriittiläikikäs farkkutakki jossa ihme polletit olkapäillä ja kruununa yleensä pojilla nähty takatukka, eli mullet!
Äidillä muistan olleen neuleita joissa oli järkyt olkatoppaukset. Äitini on harteikas muutenkin ja näytti ihan kuulantyöntäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Ruskeat leveälahkeiset trevira-housut, mitä leveämpi lahje, sen parempi. Housujen parina farkkutakki.
Oliko trevira”teryleeniä”? Siis sähköistyvää ja hiostavaa keinokuitua?
Vierailija kirjoitti:
Silmiä särkevän pinkki neule jossa roikkui värikkäitä lankahapsuja, kloriittiläikikäs farkkutakki jossa ihme polletit olkapäillä ja kruununa yleensä pojilla nähty takatukka, eli mullet!
Äidillä muistan olleen neuleita joissa oli järkyt olkatoppaukset. Äitini on harteikas muutenkin ja näytti ihan kuulantyöntäjältä.
Herran jestas, kauhukuva muistui mieleen, nuo lankahapsuiset pörröneuleet. Oma laiha xs koon äitini näytti niissä xl kokoiselta, kun se neule on pörheä ja olkatoppauset valtavat.
Myös kloriittiläikläfarkut muistan!
Vierailija kirjoitti:
Taka-mulletti oli tytöilläkin! Mulla oli tuollainen, päältä siis lyhyehkö permis ja takaa niskasta pitkä!
Lumipestyt kainalofarkut kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko trevira”teryleeniä”? Siis sähköistyvää ja hiostavaa keinokuitua?
Teryleeni ja trevira eivät olleet muotivaatteita, niissä kulki vain maalaiset ja yli 30 v sedät ja tädit.
- Dallas-TV sarjasta kopioidut kiiltävät ja räikeän väriset olkatoppausleningit
- maajussi-farkkuhaalarit (sekä naisilla että miehillä)
- purjehduskengät ja untuvatakki, yleinen suomenruotsalaisten nuorten "heimoasu"
- ruudulliset housut miehillä
- valkoiset tennissukat ja musta puku miehillä, Lenita Airistokin kauhisteli mutta ei mennyt viesti perille vaan aiheutti vastareaktion!
Tuo viimeisin vaate meni tosiaan ysärin alkuun, anteeksi ajankohta, mutta ehkä voi laventaa tätä ajanjaksoa ysärin alkuvuosiin vielä. Ap