Miksi Outlook on niin paska? Luulisi, että niin isosta firmasta löytyisi taitoa tehdä softa, joka ei jäätyisi aina silloin, jos
on ongelmia saada yhteyttä postipalvelimeen. Tarkoitan siis sitä, että miksi se prosessi, joka huhuilee postipalvelinta, ei voisi toimia erillään siitä käyttöliittymäprosessista? Miksi koko käyttöliittymä jumittaa siinä vaiheessa, jos postipalvelin ei vastaa tai siinä on viivettä? Ihan perusjuttuja, mutta liian vaikeita microsoftille...
Kommentit (7)
Eniten harmittaa kun tuo hakutoiminto ei toimi. Aiheuttaa jatkuvaa haittaa työnteossa joka päivä.
Paskaa ei kannata kiillottaa, sen voi jättää myytinmurtajille. Lueskelin joskus vuodesta 2014 alkanutta Microsoftan palautekeskusteluketjua joissa samoja korjauksia toivottiin, esitettiin ja vaadittiin vuoteen 2021 asti. "Not responding".
Viimeksi kun katsoin, niin asetuksissa oli kohta "Work Offline".
Onko kyseessä firman sähköposti vai henkilökohtainen?
Itselläni on Outlook vain firman sähköpostiin (eli firman palvelimille) ja toimii ihan hyvin.
Ainoa valitus on mobiiliversiosta, joskus kännykässä näkyy viesti tulleesta sähköpostista, mutta se ei meinaa päivittyä itse sähköpostiohjelmaan näkyville.
Mulla jäätyy Outlook aina, kun irrotan koneen telakasta (eli kone vaihtaa lankaverkosta wifiin). Näennäisesti muka toimii, mutta mailit eivät liiku suuntaan tai toiseen ennen kuin Outlookin käynnistää uusiksi.
Itse käytän tota web versiota mikä toimii kyl just niinkun pitääkin.
Toisiko tuotteen kehittäminen Microsoftille lisää voittoa? Asiakkaat ostaa joka tapauksessa kun kunnollista kilpailijaa ei ole.