Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli perua työpsykologille varattu aika

Vierailija
04.05.2021 |

Tiedän että tekisi varmaan hyvää käydä siellä, silti en jotenkin haluaisi aloittaa sitä ongelmien läpikäyntiä ja alkaa puhumaan kaikkea "ihan alusta". En siis koskaan aiemmin ole käynyt puhumassa kellekään ammattilaiselle. Toisaalta myös nyt kesän lähentyessä oloni on tuntunut paremmalta kun elämä ei pyöri vaan työn (ja sen ongelmien) ympärillä, kuten syksyllä ja talvella oli. Kovasti tekisi mieli vaan antaa asioiden olla, silti paha olo puristaa rintaa aina välillä. Muita samassa tilanteessa olleita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy nyt kerran siellä. Sittenpä näät onko hyötyä.

Vierailija
2/8 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpsykologi keskittyy pitkälle siihen dynamiikkaan, mikä työpaikalla vallitsee. Olen ollut ryhmäistuinnoissa., mukana ja välillä ollaan jauhettu aika turhaa asiaa. Mutta osaava psykologi voi nostaa ihan mielenkiintoisia näkökulmia esille. Vaikka turhauttaakin, niin mene ihmeessä edes tuon yhden kerran ja katso mitä siitä saa irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta minustakin on tuntunut ne parit kerrat juuri ennen varattua työpsykologia tai omaa terapiaa. Kannattaa silti mennä. Et menetä mitään, pahimmassa tapauksessakin vain tunnin elämästäsi, joka sekin (toivottavasti) palkallista.

Vaikka nyt tuntuisikin ihan hyvältä, mieti silti valmiiksi vähän niitä syitä, miksi alun perin olet varannut ajan. Hyvä psykologi ei tarvitse koko elämäntarinaa ollakseen avulias, vaan asioita voidaan purkaa pala palalta, ja ihan pelkkä puhuminen ymmärtävälle kuuntelijalle helpottaa jo omaa oloa.

Vierailija
4/8 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siinä just onkin kun luulen että sieltä tulee tyhjiä neuvoja tyyliin, keskity vapaa-ajalla kaikkeen mukavaan, älä mieti työasioita, pidä huoli säännöllisestä rytmistä, syö kunnolla ja liiku. Eli tiedän nämä asiat kyllä jo, ei se siitä muutu jos joku sen vielä sanoo ääneen, yrittänyt olen. Ap

Vierailija
5/8 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta minustakin on tuntunut ne parit kerrat juuri ennen varattua työpsykologia tai omaa terapiaa. Kannattaa silti mennä. Et menetä mitään, pahimmassa tapauksessakin vain tunnin elämästäsi, joka sekin (toivottavasti) palkallista.

Vaikka nyt tuntuisikin ihan hyvältä, mieti silti valmiiksi vähän niitä syitä, miksi alun perin olet varannut ajan. Hyvä psykologi ei tarvitse koko elämäntarinaa ollakseen avulias, vaan asioita voidaan purkaa pala palalta, ja ihan pelkkä puhuminen ymmärtävälle kuuntelijalle helpottaa jo omaa oloa.

Tämä on siis työterveyden kautta, työterveyshoitaja kysyi haluanko mennä keskustelemaan, sain siis "huonot pisteet" työterveystarkastuksen kyselyssä. Yhtään en haluais tai jaksaisi(?) aloittaa sitä puhumista ja just noita syiden kertomista. Ap

Vierailija
7/8 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko näistä ohjelmista olla apua...

https://www.tv7.fi/arkki/heratysliikehdinta/aki-ja-niina-liimatainen-os…

https://www.tv7.fi/arkki/heratysliikehdinta/aki-ja-niina-liimatainen-os…

Kiitos vain, ei taida olla ihan se mitä haluan. Vaikka merkitystä elämälle tarvitsisinkin. Ap

Vierailija
8/8 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpsykologilla käynnit liittyy omaan elämään, jossa on parin vuoden aikana tapahtunut rankkoja asioita ( mm. läheisen kuolema, toisen läheisen vakava sairaus ja korona, joka vaikeuttaa joka osa-alueella elämää rankasti elämäntilanteestani johtuen). Työpaikka itsessään on hyvä. Olen kokenut keskustelut hyvänä. On aika ja paikka missä saa puhaltaa kaiken ulos ja sitten jaksaa taas paremmin. Kannattaa ainakin kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi