Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maisterista lähihoitajaksi

Vierailija
04.05.2021 |

Kerrotko kokemuksesi? Olen itse tehnyt tämän liikkeen turvatakseni jokapäiväisen leipäni joten kuten. En halua olla enää työttömänä. Olen onnellinen ja opinnot peruskauraa lukuun ottamatta kiinnostavia, ja etenkin vanhustyössä nautin. Olen luonteeltaani hoivaaja. Ei siis hassumpi valinta. Eikä sulje pois maisterin töitä myöhemmin, tutkinto kielitieteistä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntälämmittävä asenne!

Vierailija
2/39 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä tohtoreitakin. Jos haluaa nopeahkon koulutuksen ja varman työn, ni miksi ei. Jos kyllästynyt pätkätöihin eikä tarvitsee enää statuksen takia saada korkeakoulutusta. Itsellä vähän sama tausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos muita kokemuksia?

Vierailija
4/39 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku ylös aloittajalle!

Vierailija
5/39 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo minullakin vaihtoehtona, jos ei opintojen jälkeen ala työtä löytymään :) Ihana kuulla, että olet tyytyväinen <3

Vierailija
6/39 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja on ihan ok työ, peruspalkka 2333€

Vierailija
7/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia, olen edelleen valintaani oikein tyytyväinen.

Vierailija
8/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tekee listaan muutaman yön ja sunnuntain niin ollaan helposti lähempänä 3t. En ymmärrä myöskään valitusta huonosta palkasta.

Vierailija
9/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei samalla vaivalla sairaanhoitajaksi, kun vain vuosi enemmän opiskeluaikaa?

Vierailija
10/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa alalle! Vanhustyötä vuodesta 2004 enkä ole katunut. Vanhukset ovat rikastuttaneet elämääni suunnattomasti.

En ole aloittaja, mutta vastaan silti. En jatkanut sairaanhoitajaksi koska en halua sairaanhoitajaksi. Haluan tehdä juuri tätä työtä ihmisen lähellä ja yhdessä hänen kanssaan.

Vierailija
11/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei samalla vaivalla sairaanhoitajaksi, kun vain vuosi enemmän opiskeluaikaa?

Haluan olla enemmän seurustelija asiakkaalle sekä lähelläolija, en niinkään sairaanhoidollisen työn toteuttaja. Lisäksi yksi maisterin tutkinto korkeakoulusta riittää minulle.

Vierailija
12/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tekee listaan muutaman yön ja sunnuntain niin ollaan helposti lähempänä 3t. En ymmärrä myöskään valitusta huonosta palkasta.

Jep! Tekemällä epäsäännöllistä kolmivuorotyötä saan käteen noin 2100/kk mutta näillä mennään. Verottajakin kun tarvitsee osansa.

Vierailija
13/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi palkoilla ja jatkuva nousupaine ja kansalaiset mieluiten ja yleisesti hyväksyy hoitajien palkankorotukset muita helpommin.

Täällä työssä oleva maisteri joka harkitsee sairaanhoitajan opintoja ja muuttoa Norjaan tai Britanniaan

Oma työni suoraan sanottuna liian vaikeaa.

Vierailija
14/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tehdä erilaista työtä kuin sairaanhoitaja. Lähihoitajana on paljon majdollisuuksia. Jos haluaa vaikka päiväkotiin tai hammashoitoon, sh tutkinto ei anna pätevyyttä.

Vierailija
15/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja on nimikesuojattu ammatti, sairaanhoitajana en voisi saada vakituista lähihoitajan paikkaa, ja sairaanhoitajan työnkuva ei kiinnosta minua. Opettaja mainitsi kerran, että lähihoitajan tutkintoa tulee suorittamaan myös entisiä sairaanhoitajia, kun haluavat tämänkin pätevyyden.

Vierailija
16/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja on nimikesuojattu ammatti, sairaanhoitajana en voisi saada vakituista lähihoitajan paikkaa, ja sairaanhoitajan työnkuva ei kiinnosta minua. Opettaja mainitsi kerran, että lähihoitajan tutkintoa tulee suorittamaan myös entisiä sairaanhoitajia, kun haluavat tämänkin pätevyyden.

Jospa ryhtyisitte vaan siivojiksi.Työnantaja kouluttaa.Olitte tohtoreita tai ette? Koulutukseen pääsette aina.

Vierailija
17/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vain amk. Suoritin lähihoitajan opinnot aikuisopiskeluna ja luokallani oli useampi maisteri ja sitten meitä amk-tutkinnon suorittaneita. En opiskellut sairaanhoitajaksi koska se työ ei kiinnosta minua ollenkaan. Halusin nimittäin hammashoitajaksi.

Vierailija
18/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä on töissä. Mä olen Attendolla ja mun kuukausipalkka viiden vuoden kokemuslisällä on n.2120€. En nyt muista mitä olisi ilman tuota kokemuslisää. Täällä kunnallisella kuukausipalkka olisi n.150€ enemmän.

Vierailija
19/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaopintoihin ei välttämättä pääse sopivaan kaupunkiin, sinne on kovat pisterajat toiskertalaisilla. Useimmilla ei myöskään ole opintotukikuukausia jäljellä niin, että toisen korkeakoulututkinnon opiskelu olisi mahdollista.

Vierailija
20/39 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ryhtyisitte vaan siivojiksi.Työnantaja kouluttaa.Olitte tohtoreita tai ette? Koulutukseen pääsette aina.

Jos haluaa lähihoitajaksi, niin miksi ihmeessä kouluttautuisi siivoajaksi?