Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin täysi-ikäisen lapsen hoitoon, kun ei itse suostu?

Vierailija
04.05.2021 |

Kotona asuvalla täysi-ikäisellä lapsella on ollu mielenterveysongelmia jo toista vuotta. On syrjäytynyt, eikä tee oikeastaan yhtään mitään. Miten voi saada apua ihmiselle, joka ei myönnä sitä tarvitsevansa eli on jo niin huonossa kunnossa, ettei tajua. Pitääkö vain odottaa niin kauan, että tekee jotain itselleen tai muille?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole tietoa tai kokemusta tälläisestä? 

Vierailija
2/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua voi saada jos jossain vaiheessa tilanne menee siihen pisteeseen, että nuori on psykoottinen tai itsetuhoinen, vaaraksi itselleen tai muille eikä muut palvelut kuin pakkohoito riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ei ikävä kyllä saa. Tilanne on mikä on. Siihen on sinunkin sopeuduttava. Hyvinvointivaltiota ei vain ole. Ikävä kyllä se ei näy verotuksessa.

Vierailija
4/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua voi saada jos jossain vaiheessa tilanne menee siihen pisteeseen, että nuori on psykoottinen tai itsetuhoinen, vaaraksi itselleen tai muille eikä muut palvelut kuin pakkohoito riitä.

Onko tosiaan, että jotain todella pahaa pitää tapahtua, ennenkuin apua voi saada?

Vierailija
5/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään.

Vierailija
6/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta tulen seurailemaan, kun lähipiirissä sama tilanne. En tiedä, onko mitään tehtävissä, kun aikuinen ihminen ei koe tarvitsevansa apua, eikä ole konkreettisesti itsetuhoinen. On kyllä viiden vuoden aikana tuhonnut oman elämänsä, alkavan uransa ja ihmissuhteensa, polttanut niin paljon siltoja takanaan että vaikea nähdä miten hän voisi palata normaaliin tai esim. löytää koskaan parisuhdetta. Mutta ei kuitenkaan ole koskaan satuttanut itseään fyysisesti.

Vierailija
7/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kutosen läheinen on tosiaan psykoottinen, mutta ei lainkaan itsetuhoinen. Omasta mielestään täysin kunnossa ja osaa esittää tervettä tarvittaessa, että saisi olla rauhassa.

Vierailija
8/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan, että jotain todella pahaa pitää tapahtua, ennenkuin apua voi saada?

M1-lähetettä varten pitää olla psykoottinen. En tiedä, riittääkö itsetuhoisuuskaan pakkohoitolähetteeseen, vai vievätkö silloin vaan psykiatrian akuuttipäivystykseen, josta pääsee seuraavana päivänä pois.

Vierailija
9/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli ilmoitus sossuun. Siitä voi olla hyötyä. Jos katsotaan, että tarvitsee esim. pakkohoitoa

Vierailija
10/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat passaa eikä odota lapselta mitään niin sehän mahdollistaa syrjäytymisen.

Vierailija
11/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa, mitä tapahtuu jos täysi-ikäisestä lapsestaan tekee huoli-ilmoituksen? Tuleeko joku kotiin käymään? Vai soittavatko vain asianosaiselle. Meidän tapauksessa hän ei varmasti edes vastaa puhelimeen. ap

Vierailija
12/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä? Jos, niin omaan kotiini saan pyytää sossut/nuorisötyöntekijän/ hoitsuja tilannetta arvioimaan. Äkkiä myös loppuisi palvelu ja jos ei osallistu mitenkään mihinkään lentää ulos. Kenenkään etu ei ole peräkammarin ihmisen syrjäytyminen! Katsoisin myös isosti peiliin että miten meni,vanhemmuus

neljän äiti

Vierailija
14/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsivä nuorisotyö?

https://www.intory.fi/etsiva-nuorisotyo/sidosryhmille/mita-on-etsiva-nu…

Eivät auta. Olen kysynyt. Nuoren pitää olla itse yhteydessä heihin ei halukas yhteistyöhön. ap

Vierailija
15/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen hoitaa itse itsensä. Hänellä on itsemääräämisoikeus.

Vierailija
16/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä mitään ei voi tehdä.

Vierailija
17/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän ei nimenomaan hoida. Vanhempien elätti.

Vierailija
18/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen saa pois mamman helmoista hoitamaan itse itsensä? Niska-perseotteellako?

Vierailija
19/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse mennä sähköshokkihoitoihin elämäsi tulee muuttumaan

Vierailija
20/33 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän ei nimenomaan hoida. Vanhempien elätti.

Silloin se kakara potkitaan helvettiin sieltä peränurkasta.