Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä alalla töitä

Vierailija
04.05.2021 |

Olen suunnitellut opiskelun aloittamista. Aikuisopiskelijana. Kertokaa mulle nyt mille alalle kannattaisi opiskella. Hoitoala oisi mieleisin mutta löytyykö sieltäkään enään töitä kun kaikki sinne opiskelee? Ravitsemusala, merkononomi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munn ukin veljen poika on tietoturvajohtaja pannkissa ja tietojenkäsittelytieteiden lehtori yliopistossa.

Vierailija
2/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllyn pesijä eli lähihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkielentaitoisista hyvistä hitsareista on huutava pula. 

Vierailija
4/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viininmaistajana.

Vierailija
5/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten kun täyttää 40, eikä tuommoisiin hommiin enää kelpaa? Mille alalle voi sitten helposti siirtyä?

Vierailija
6/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se terveysala vetää, yhä vain paremmin kun väki vanhenee ja tulee raihnaisemmaksi.

Vierailija
7/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä pohjoisemmassa Suomessa on huutava pula hoitajista ja eläköitymisen myötä vain pahenee. Paikkoja on monenlaisia mutta myös valinnanvaraa, huonossa ei ole hyvän hoitajan pakko olla. Löytyy myös oppisopimuspaikkoja, vink vink!

Vierailija
8/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että näissä hommissa pidetään henkilöresurssit minimissä, määräaikaisia ketjutetaan, avustajilla teetetään halvemmalla hoitajien töitä ja hoitajilla lastentarhaopettajien töitä, välillä jopa ilman rahallista korvausta. Kun alalle on kova tunku, pelätään huonoja rekryjä. Pulaa tekijöistä on ja vakipaikkaa on vaikea saada ellei ensin suostu vuosien ajan työehtojen vastaiseen pompotteluun.

Vierailija
9/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vieläkin joku jaksaa olla niin torvi että luulee pestäviä pyllyjä löytyvän kahdeksan tunnin työvuoron ajaksi niin paljon ettei työ sisällä mitään muuta. Mutta ei kai siinä sitten, ehkä jonakin päivänä joku viitsii luutia sinunkin pyllysi kun itse et pysty.

Vierailija
10/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala työllistää, kun hoitajat karkaa pois. Olen kunnalla töistä eikä kesätyöntekijöistä ole tietoakaan. Työolot on surkeat, ja olen hakenut muita töitä. Ei tätä näillä vaatimuksilla ja resursseilla jaksa, joten hekin sijaiset joita tässä on vuoden aikanä käyneet niin ovat kieltäytyneet tulemasta enää. Vielä pari vuotta sitten oli inhimillistä.

Vierailija
11/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikan ja ohjelmoinnin kokeneista asiantuntijoista on Suomessa ollut jo vuosia huutava pula.

Vierailija
12/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijöistä on pulaa.

Vierailija
13/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotealalta lähtee koko ajan työntekijöitä, mutta terveyspalveluiden tarve vain kasvaa. Moni valmistunut ei jää alalle. Töitä riittää.

Vierailija
14/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala työllistää, kun hoitajat karkaa pois. Olen kunnalla töistä eikä kesätyöntekijöistä ole tietoakaan. Työolot on surkeat, ja olen hakenut muita töitä. Ei tätä näillä vaatimuksilla ja resursseilla jaksa, joten hekin sijaiset joita tässä on vuoden aikanä käyneet niin ovat kieltäytyneet tulemasta enää. Vielä pari vuotta sitten oli inhimillistä.

Oletko Jyväskylässä töissä ? 

Vierailija
15/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala tulee työllistämään ikuisesti.

Muita varmasti työllistäviä aloja on sosiaalityö, varhaiskasvatuksen opettaja, logopedia (puheterapia), psykologia, ja tietysti lääketiede.

Ravitsemustiede työllistää kohtuuhyvin, trendiala. Tosin ruokavalioneuvontaa netissä voi antaa kuka vaan, ja näin myös tapahtuu.

Merkonomi ei työllistä. Jos haluat taloushallinnon töitä, opiskele suoraan tradenomiksi.

Vierailija
16/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä haetaan varmasti eniten lähihoitajia, myös sairaanhoitajia haetaan paljon, samoin sosionomeja.

Vierailija
17/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä haetaan varmasti eniten lähihoitajia, myös sairaanhoitajia haetaan paljon, samoin sosionomeja.

Myös Sol, Iss sekä Lassila&Tikanoja hakevat Jyväskylässä jatkuvasti uusia työntekijöitä ja kärsivät työvoimapulasta. Siiviajia ja huoltotyöntekijöitä on nykyään vaikeaa saada.

Vierailija
18/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten kun täyttää 40, eikä tuommoisiin hommiin enää kelpaa? Mille alalle voi sitten helposti siirtyä?

Kuule 40-vuotias on nykyisin vielä nuorisolainen metallialalla.

Meille tulee vanhat hitsarit ja asentajat mielellään eläkkeeltäkin tekemään kiiretilauskeikkoja.

Vierailija
19/19 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni on jo 50+ ja erinomainen hitsari. Kiertää maailmaa hyvillä päivärahoilla, koska hitsareista on aivan järjetön pula.