Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaismiehellä oli erikoinen herkku.
Pullaviipaleen päälle ensin siveltynä reilusti mansikkahilloa ja sitten päälle vielä paksu viipale gotlermakkaraa.
Ei tehnyt mieli maistaa, mutta kai tuokin voi olla herkullista.Mun mies syö rantalomahotellin buffasta vaaleata sämpylää mansikkamarmeladilla ja kinkulla, ihan normaalia siis😊. Mutta kuuluu vaan rantalomiin.
Ei tuossa mitään epänormaalia ole. Itse syön kanssa välillä kotona.
USA:ssa on yleistä käyttää makeita levitteitä paahtoleivän päällä (mm Nutella, Mansikkahillo).
UK:ssa on yleistä laittaa makeaa Marmeladia leivän päälle. Paras mielestäni on Mackays Appelsiinimarmeladi, joka on sopivan hapokas, eikä liian makea.
Mun viikonloppujen herkkuaamiainen on paahtoleipää, aprikoosihilloa ja goudaa. Myös omenahillo sopii mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskisoosi perunoilla.
Kunnon läskisoosi on hyvää.
Valurautapannulla tehtynä.
Italiasta:
ä
Ja tämä oikein tehtynä paikanpäällä on sellaista, ettet sitä syötyäsi paratiisia löydä!
Panzerotto
Italialaista tipo 00 -jauhoa, täytteeksi mozzarellaa ja tomaattimurskaa plus mausteet.
JA:: tämä ei ollut resepti, vaan tieto kyseisen perinneruoan raaka-aineista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen kesäjuoman keksin, että laittaa sitruunalimppaa ja kaljaa sekaisin. Toimii.
"Radler" nimellä tää sun keksimä herkku on ollut tarjolla jo reilu sata vuotta
A.k.a. Alsterwasser.
Vierailija kirjoitti:
Oma mehujuomani (sekoitussuhde 1:1):
LIDL Saskia CLASSIC + LIDL Solevita Omenatäysmehu
Apfelschorle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaismiehellä oli erikoinen herkku.
Pullaviipaleen päälle ensin siveltynä reilusti mansikkahilloa ja sitten päälle vielä paksu viipale gotlermakkaraa.
Ei tehnyt mieli maistaa, mutta kai tuokin voi olla herkullista.Mun mies syö rantalomahotellin buffasta vaaleata sämpylää mansikkamarmeladilla ja kinkulla, ihan normaalia siis😊. Mutta kuuluu vaan rantalomiin.
Ei tuossa mitään epänormaalia ole. Itse syön kanssa välillä kotona.
USA:ssa on yleistä käyttää makeita levitteitä paahtoleivän päällä (mm Nutella, Mansikkahillo).
UK:ssa on yleistä laittaa makeaa Marmeladia leivän päälle. Paras mielestäni on Mackays Appelsiinimarmeladi, joka on sopivan hapokas, eikä liian makea.
No on kai se marmeladi leivän päällä yleistä kaikkialla maailmassa (tai Nutsku tms leivän päällä), mutta yhdistelmänä hillo & leikkele? Vai meinaatko ett tää on Suomessa vaan joku harvojen ja valittujen tietämä asia että paahtoleivän päälle voi laittaa makeeta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista virallista nimeä, mutta 60-luvun kouluruoasta on kyse. Meillä se tunnettiin nimellä koiranoksennus ja sitä se ulkonäöltään muistuttikin. Se oli suunnilleen marjapuuron väristä, seassa klönttejä, ehkä rusinoita tms, jotakin puuron ja vellin väliltä ja pilkkanimestään huolimatta tosi hyvää. Olisin kiitollinen jos joku tunnistaisi kyseisen sapuskan ja kertoisi sen oikean nimen, kokkaisin sitä ja muistelisin vanhoja hyviä aikoja.
Olisiko klimppivellistä kyse? Siihen tuli siis myös niitä rusinoita. Itse en saanut alas ja kerran oksenninkin pulpetille.
Voisko olla borscht keittoa? Siis siihen on myös tapana laittaa rusinoita..
Ja tietenkin "Gubbröra", jota Ruotsissa ei varmaan enää muistetakaan...
Sitten joku sellainen perinneruoka, jonka nimi on särä?
Lakritsikuorrutetut taatelit. Löytyy nykyisin ihan lähikaupoistakin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin "Gubbröra", jota Ruotsissa ei varmaan enää muistetakaan...
Joskus oli kaupoissa Suomessa sellasta kuin "sillisärvin", samantyylistä kuin tuo... onkohan sitä vielä? Tuubissa myytiin.
Pullaviipale, jonka päälle sivellään voita ja sinappia.
Vierailija kirjoitti:
Eestikaupasta hunajakakku.
Laitoin jo aiemmin kommenttia, kyseessä varmaan meekook? :) tosi hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipää, päälle voita tai muuta levitettä ja siivutettua banaania.
Banaani maapähkinävoin kanssa paahtiksen päällä on jättehyvä!
Ruisleipä briejuustoviipaleella ja parilla paprikasiivulla.
Amerikan dippikastikkeeseen dipattua porkkanatikkuja, kurkkutikkuja tai ruisleivästä revittyjä paloja.
Maitokaakao (Oboy) ja banaani.
Hapankorput voideltu ensin oivariinilla, päälle joko pelkästään juustoa tai meetvurstia.
Tallinnan laivoilla sai sellaisia pusseja, joissa oli maustettuja leipäjuustopaloja.
Hyvin maustetut veneperunat, korvaa sipssin tai ranskalaisten himon.
Kävisi kesäiseen booliin jääpalojen sijaan. Samoin sekaan voisi laittaa vielä pakastettuja mansikoita.
---
Wienermunkki. Näitä en ole löytänyt enää aikoihin mistään.