Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Pullavanukas, ihana vanhanaikainen herkku vaniljakastikkeen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sweinhaxe, sauerkraut und pretzel
Eli sianpotka, hapankaali ja pretzel. Sianpotka löytyy lidlistä sesonkituotteena ja muut milloin vaan.
Suurta herkkua minulle, mutta ei vaimolle eikä teinille...
Haxeja mekin aina haetaan, ja leberkäseä.
Sticky toffee pudding eli tahmea taatelikakku. Suht helppo valmistaa itse. Älyttömän hyvää kinuskikastikkeen tai vaniljajäden tai miksei molempien kanssa.
Grillattu miekkakala. Muutaman kerran oon syöny, Barcelonassa ja madeiralla. Aivan taivaallista! Harmi ettei suomesta juuri löydy 😐
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin eksoottinen herkku, mutta brittiläinen triffle!! Rakastan niitä, voisin syödä useamman neliskanttisen rasian. Miksi Suomesta ei saa tätä herkkua?
Sitä on erittäin helppo tehdä myös itse. Muistuttaa suomalaista pappilan hätävaraa, ja netistä löytyy ohjeita vaikka millä mitalla. Eikä oo vaikeeta, parempaa itsetehtynä :)
Vierailija kirjoitti:
Grillattu miekkakala. Muutaman kerran oon syöny, Barcelonassa ja madeiralla. Aivan taivaallista! Harmi ettei suomesta juuri löydy 😐
Et oo ilmeisesti maistanut? Makunsa kullakin mutta itsekin jossain ulkomailla syönyt, ja herkkua on.
-eri
^sori, lainasin vahingossa sun kommenttia kun joku oli laittanu alapeukkua. Mutta joo, herkkua on mullekin
Eestiläinen Meekook-niminen ikään kuin hunajakerroskakku, aivan ihanaa 🥰 saa täältä suomesta ainakin eestin herkut ym. Kaupoista
Norjalainen herajuusto eli mes-juusto! Sitä erikoisen makuista ruskeaa juustoa. Syön ihan sellaisenaan. Tää on käsittääkseni sellainen että ihmiset joko rakastaa tai vihaa sitä, harvemmin se on "ihan ok"
Hatsapuri! Mahtavaa!
Ajelen Haapasalom hatsapurikärryn perässä eri paikkakunnille ostamaan hatsapureja!
Vierailija kirjoitti:
Mikään esim Välimeren kala ei maistu samalta Suomessa kuin siellä. Muuten tiesittekö että Suomessa myytävistä kaloista alle 20% on kotimaisia.
Tørket torsk eli kuivattu turska
Kun on syönyt paketillisen tamarindeja, tunnistaa sen maun aina.
esim Worcester kastikkeessa.
Kaurahiutaleet sokeri maito ja kaakaojauhe sekoitetaan keskenään ja syödään!Herkkua ja hyvää vatsalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että nämä ovat jo melko suosittuja, mutta olen todennut kikherne- ja linssisipsit paremmiksi kuin perunasta valmistetut sipsit! :)
Ne onkin hyviä, mutta aiheuttavat minulle ja varmaan monelle muullekin ilmavaivoja :(
Osa niistä on ihan ok, mutta on ne vähän pahvisia perunasipseihin verrattuna.
Meillä "herkkuleipä" on: koulunäkkäriä (sopivan mieto maku), kaupan perunasalaatti (mistä sattuu tykkäämään) ja kinkkusiivu (yleensä saunapalvi tai ylikypsä) päälle. Älyhyvää kylmän maidon kanssa. Testattu erilaisten näkkäri- ja päällysvaihtoehtojen kanssa, mutta meidän mielestä tämä toimii parhaiten. Todella täyttäviä myöskin638, 2 on max.
Maihnii. Voisin syödä vaikka joka päivä!