Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vierailija kirjoitti:
Mun herkkua oli Annas-piparit teehen kastettuna. Sitten puhkesi keliakia ja mistään en ole yhtä hyvää teehen kastettavaa gluteenitonta joulupiparia löytänyt. Vähintään koostumus on väärä, vaikka maku olisi oikea.
Elovenan kauravälipalakeksit on tähän mennessä parhaita gluteenittomia teehen kastettavaksi.
Harmi kun se minttusuklaa katosi. Ainut mistä tykkäsin.
Kukkoset eli riisipyöröt, ja vesirinkelit. Ilmeisesti niitä ei juuri tunnetakaan itäisen Suomen ulkopuolella. Enkä tarkoita mitään korppurinkeleitä, vaan oikeita ilmavia, kuohkeita ja meheviä vesirinkeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vasikan tanssi
Vasikan tanssi on siis uunijuusto ternimaidosta 🐄 🧀
Itsetehty sinappi - saa ostaa myös kaupasta jotain hyvää ja tankoparsaa.
Siis kyllä sitä limaista, joka ei maistu miltään. Syön sinapin kanssa välillä koko purkin - siinä on illallinen.
Turkish delight. Semmoinen patukka missä on suklaakuorrutteinen ruusun makuinen marmeladi. Ihan hiton hyvä. Ei mitenkään yliampuva hajuvesi. Lontoosta olen ostanut ja mun mielestä sitä on myynnissä suomessakin jossain erikois kaupoissa. Muistaakseni cadburry valmistaa
Vierailija kirjoitti:
Turkish delight. Semmoinen patukka missä on suklaakuorrutteinen ruusun makuinen marmeladi. Ihan hiton hyvä. Ei mitenkään yliampuva hajuvesi. Lontoosta olen ostanut ja mun mielestä sitä on myynnissä suomessakin jossain erikois kaupoissa. Muistaakseni cadburry valmistaa
nimi valmistajan on Fry's turkish delight. Pinkki patukka
Vierailija kirjoitti:
Kukkoset eli riisipyöröt, ja vesirinkelit. Ilmeisesti niitä ei juuri tunnetakaan itäisen Suomen ulkopuolella. Enkä tarkoita mitään korppurinkeleitä, vaan oikeita ilmavia, kuohkeita ja meheviä vesirinkeleitä.
Riisi- tai perunapyörösistä voi leipoa myös uunipellin kokoisen. Siis taikina kaulitaan pellille ja päälle hyvää riisipuuroa tai
perunamuusia ja paistetaan kypsäksi.
Jäin miettimään, entäs jos käärisi sen pellin kokoisen pyörösen rullalle ja siten paistaisi ja leikkaisi viipaleiksi, niinkuin kääretortun.
Kellog's SMACKS MUROT. SAMMAKON KUVA JA PUNAINEN LAATIKKO, MYYDÄÖN CITTARISSA AINAKIN .
Herrs juustonaksut jalopeno on hyvä mutta vähän kallis.
Myydään Normal liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Mun herkkua oli Annas-piparit teehen kastettuna. Sitten puhkesi keliakia ja mistään en ole yhtä hyvää teehen kastettavaa gluteenitonta joulupiparia löytänyt. Vähintään koostumus on väärä, vaikka maku olisi oikea.
Elovenan kauravälipalakeksit on tähän mennessä parhaita gluteenittomia teehen kastettavaksi.
Konsistenssiltaan samantapaisia kuin elovena on fazerin gluteenittomat dumlekeksit
Luonnonjugurtti, puolukkahillo ja cashew-pähkinät. Sekoitetaan, annetaan tekeytyä hetki.
Naminam, pähkinöissä saa olla vähän purtava tuntu, ei liian pehmeät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konsistenssiltaan samantapaisia kuin elovena on fazerin gluteenittomat dumlekeksit
Nuo Dumlet ovat aivan kaameat. Yli-imelät. Elovena parempaa.
Savustettu mozzarella tai burrata. Aito tryffelivoi.
Perunataikinaan tehty lihapiirakka tai miksei myös kaalipiirakka tai munariisi, mutta siis perunataikina oikeista perunoista...
Kieli piparjuurikastikkeella (ei mitään siankieltä vaan häränkieli)...
Munuaiset kastikkeessa jossa jotain suola- tai maustekurkun paloja... Oikea stroganoff... ja oikea tilliliha... KOSKA NÄMÄ KAIKKI HAIHTUIVAT KARTALTA?
Frödinge ostkaka... siis ruotsalainen juustokakku vadelmahillolla... ei saa suomesta...
Blodpudding puolukkahillolla - siis ruotsalainen... ei saa suomesta ja mahtaako saada enää Ruotsistakaan... oli opiskelijoiden halpa herkku... ei sama ollenkaan kuin verilätyt joita ei kait kukaan syö... koska on syönyt?
Herrs juustonaksut jalopeno on hyvä mutta vähän kallis.
Tarkoitit "Jalapeno". Yksikään suomalainen firma ei enää kirjoita o:lla. Tanskalaisilla tätä lukihäiriötä ei ole ollut koskaan.
Ahvenkukkoset. Ihan fine diningia. Voisko joku fine dining ravintola tehdä näitä. Parempaa ruokaa ei Suomesta löydy.
Lanttusupikkaat. Ei varmaan suurin osa suomalaisista tunne tätä herkkua. Ei uskoisi että lanttu taipuu näin hienoon ruokaan. Uskomatonta.
Musta-tai punaviinimarjanmehusta tehty kiisseli. Mustaviinimarjamehukiisseliin voi lisätä mustikoita. Punaviinimarjakiisseliin vadelmia tai mansikoita. Ei ole parempaa keksitty.
Kilju.tulee tutuksi monessa pienipalkkaisten taloudessa hallitus huolehtii.