Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Sonja kirjoitti:
Hk:n sinisestä kuori pois ja kuori pannulle,
paista rapeaksi, sinappia ja majoneesimälli niskaan.
Satsi koulunäkin päälle ja ääntä kohti, on meinaan sitte hyvää.
Etkai tosissas oo, se kuori on muovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokkapalat. 80-luvulle unohdettu herkullinen kahvileipä. Jostain vanhemmasta reseptikirjasta varmaan löytyy ohje, etsikää toki.
Joo, kunhan ne tehdään oikeaan puhtaaseen kaakaoon (esim van houten) johon ei ole lisätty mitään. Ja väkevää kahvia taikinaan sekä kuorrutteeseen.
Mokkapalojen irvikuvia ovat sen sijaan ne hailakan vaaleanruskeat, joissa ei maistu kahvi eikä kaakao, ja ne on tehty kaakaoJUOMAjauheeseen.
Ne vaaleat irvikuvat on tehty sellaisen ohjeen mukaan, johon lisätään maitoa.
Paista voissa pannulla omenanlohkoja piparimurskan kanssa! Nam! Vaniljakastiketta/jugurttia/jäätelöä päälle, jos haluat superhyperekstrahyvää.
Valkosipulipersiljalohkoperunat, kokoperunoista itse tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokkapalat. 80-luvulle unohdettu herkullinen kahvileipä. Jostain vanhemmasta reseptikirjasta varmaan löytyy ohje, etsikää toki.
Joo, kunhan ne tehdään oikeaan puhtaaseen kaakaoon (esim van houten) johon ei ole lisätty mitään. Ja väkevää kahvia taikinaan sekä kuorrutteeseen.
Mokkapalojen irvikuvia ovat sen sijaan ne hailakan vaaleanruskeat, joissa ei maistu kahvi eikä kaakao, ja ne on tehty kaakaoJUOMAjauheeseen.
Ne vaaleat irvikuvat on tehty sellaisen ohjeen mukaan, johon lisätään maitoa.
Toki on se vaalea pohja, siis ei ollenkaan käytetä kaakaota, johon päällisen laitetaan tomusokerin ja voin lisäksi kahvi. On meidän poikien mieleen enemmän kuin van houten kahvi sekoitus. Itse pidän suklaisesta ja päälle kookoshiutaleita. Näitä äiti teki jo 70- luvulla.
En kyllä ole maistanut vaikka olen istunut pöydässä jossa niitä oli eli SIANSORKKIA... ovat kuulema suurta herkkua ja se sanottiin telkkarissakin ihan vähän aikaa sitten...
Kylmä maitokaakkaokahvi, myös valmistuotteena.
Eksän itävaltalaisäiti teki niitä perinteisiä siansorkkia. Kyllä ne oli sorkasta ylöspäin olevaa jänneviidakkoa ylikypsässä moodissa eli ei paha.
Apua tuo panettonen herkkuna pitäminen. Italiassa on ihan vitsi, että niitä lahjoina kierrätetään sinne sun tänne joulun aikaan kun niitä ei kukaan oikeasti syö.
Blinit, smetana ja rommi tai lohi.
Sellainen hedelmäpaloilla maustettu juusto! Kai se oli vähän niinkun tuorejuustoa mitä pystyi levittämään vaikka keksien tai leivän päälle, se vaan oli maustettu jollain ehkä aprikoosilla tms makealla ja raikkaalla. Hyvää oli. Tätä toisella puolen maailmaa myydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunalastuja, sellaisia paksuja kuorineen paistettuja, dipattuna suklaavanukkaaseen.
Ranskanperunat dipattuna vaniljapehmikseen + suklaalastikkeeseen.
On muuten todella hyvää!!
Paljon alapeukkuja, mutta oletteko kokeilleet? Erittäin rapeat ja suolaiset sipsit, esim. Kartano, ja Makupalan suklaavanukas on aivan lyömätön yhdistelmä. Harvemmin löydän ihmisiä jotka ovat edes kokeilleet, moni kaveri on ihastunut kunhan ensin olen saanut houkuteltua maistamaan. Oi, nyt alkoi tehdä mieli tätä :D.
Syön sipsit aina niin että syön välissä suklaapalan. Makumaailma on sama vaikkakin toteutettu eri tavalla :)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen hedelmäpaloilla maustettu juusto! Kai se oli vähän niinkun tuorejuustoa mitä pystyi levittämään vaikka keksien tai leivän päälle, se vaan oli maustettu jollain ehkä aprikoosilla tms makealla ja raikkaalla. Hyvää oli. Tätä toisella puolen maailmaa myydään.
Hei tätähän näköjään myydään suomessakin! Hakusanalla "apricot cheese" löytyy tuota alkuperäistä. Suomessa myydän jotain saman tyyppistä nimellä "tropical cheese". Täytyy joskus kokeilla varmaan uudestaan
Karitsan jauhelihalla ja/tai sienillä täytetyt Khinkalit
Vierailija kirjoitti:
Ruissipsi mihin tulee avocadon palanen ja janssonin sillifile.
Kuulostaa kamalalta mutta on hyvää😂
Onko Janssonin sillifile jo purkissa kypsä?
Olen aina luullut, että se kypsyy Janssonin kiusauksessa uunissa.
Itse tehty luumu kompotti jonkun maidon kanssa vaikka kaura