Eronneet, miten teette äitien- ja isänpäivänä, jos lasten on vuoro olla "väärällä" vanhemmalla?
Erottiin viime kesänä, isänpäivänä lapset olivat ihan normaalin aikataulun mukaan isällään. Nyt äitienpäivänä olisi normaalilla rytmillä isän viikonloppu, mutta eikö tällaisissa tilanteissa pitäisi joustaa? Lasten isä on jo suunnitellut viikonloppureissun eli en ilmeisesti saa sunnuntaiksi lapsia luokseni ollenkaan :´( Voiko se oikeasti mennä näin?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
3 ja 6
No nehän ei vielä taida edes osata sitä täytekakkua tehdä ja aamukahvia keittää ja tuoda aamiaista vuoteeseen... mitä olit suunnitellut ohjelmaksi? Jotain kivempaa kuin isän kans oleminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
3 ja 6
No nehän ei vielä taida edes osata sitä täytekakkua tehdä ja aamukahvia keittää ja tuoda aamiaista vuoteeseen... mitä olit suunnitellut ohjelmaksi? Jotain kivempaa kuin isän kans oleminen?
Sinulla on aika kapea käsitys äitienpäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
3 ja 6
No aika kapea on se kirjo, mitä 3- ja 6-vuotiaiden voi olettaa äidille keksivän. Ja äiti nyt kuitenkin voi lastensa kanssa tehdä monena muunakin päivänä niitä, mitä nyt tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
3 ja 6
Minun käsitykseni äitienpäivästä on se, missä on isä aina lapsia auttanut. Ei ole tarvinnut viettää lasten kanssa kolmestaan äitienpäivää.
Teillä ei näemmä ole mitään yheistä sävelmää ex-kanssa? Kun on kuitenkin yhteiset lapset,pitäisi kyetä asioista puhumaan ja sopia.Hän ei näitä lueskele,muista se!Menen lastenvalvojalle sossuun.Vaadi laaditte selkeät tapaamisoikeudet paperilla ja paerilla myös: Äitien päivänä lapset äidillä:Kuin äidin syntymäpäivänä,Et ota vapata syntymäpäivänäsi lapsista!Sama poikeus: Iskalla isäin päivänä ja isän syntymäpäivänä lapset hänelle,ei mitää vapata silloin hänellekään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
3 ja 6
Olen leiponut itse kakun ja ollaan koristeltu se yhdessä lasten kanssa, koska miestä ei kiinnostanut aiemminkaan tehdä mitään sellaista. Olisi kiva, jos kakku ja lasten lahjat ja kortit olisi oikeana äitienpäivänä eikä seuraavana viikonloppuna. Varsinkin kun isä tekee tämän ihan kiusallaan.
Lähdet lasten kanssa jonnekin hemmottelulomalle ja annat sitten exän pe ihmetellä missä ootte.
Vastaat viestiin pahoitellen, että tässä on varmaan joku väärinkäsitys ja toivotat mukavaa viikonloppua.
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
3 ja 6
Olen leiponut itse kakun ja ollaan koristeltu se yhdessä lasten kanssa, koska miestä ei kiinnostanut aiemminkaan tehdä mitään sellaista. Olisi kiva, jos kakku ja lasten lahjat ja kortit olisi oikeana äitienpäivänä eikä seuraavana viikonloppuna. Varsinkin kun isä tekee tämän ihan kiusallaan.
Kiusallaan? Ottaa lapset omalla vuorollaan ihan kiusallaan, kun asiasta ei ole erikseen ollut puhetta?
Mutta kuten joku jo totesi, isänpäivänä ovat sitten sinulla, ja näinollen luultavasti myös seuraavana äitienpäivänä. Ota takaisin kaikki silloin!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nämä kaikki kirjata tapaamissopimukseen. Esim äitienpäivä aina äidillä, isänpäivä aina isällä, joka toinen joulu äidillä, joka toinen juhannus äidillä ym ym. Yhtään jos on hankala exä niin muuten tulee vain riitaa. Lastenvalvojan luona mustaa valkoiselle.
Minä olen ihan hyvissä väleissä exäni kanssa ja meillä on silti nämä kirjattuna sopimukseen. Ihanan selkeää ja ennakoitavaa. Ei tarvitse käyttää energiaa miettimiseen miten mennään tai sopimiseen (=säätämiseen). Joustamme silti tarvittaessa, mutta se peruslinja on selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
3 ja 6
Siis mitä ihmettä, meidän esikoinen on 3v eikä ole malttanut pitää salassa, mitä on askarrellut päiväkodissa ja odottaa innolla, että pääsee antamaan sen. Osaa muuten keittää kahvitkin, tekee sen joka lauantai. Ei ne 3v eikä varsinkaan 6v lapset mitään vauvoja enää ole jotka ei mistään mitään ymmärrä, varsinkaan jos ovat päiväkodissa missä äitienpäivästä puhutaan.
Kurjaa, jos exä ei jousta, mutta jos kyse on vain tästä yhdestä reissusta, anna olla ja koita sopia, josko jatkossa huomioitaisiin aina äitien- ja isänpäivät?
Meillä lapset on isällä isänpäivän ja äidillä äitienpäivän. Mummoa käyvät katsomassa esim edellisenä päivänä.
Meillä sovittiin lastenvalvojan luona että äitienpäivä äidin luona ja isänpäivä isän luona. Vaadi tämä muutos teillekin, jos isälle ei sovi. Tämä oli asia, jota lastenvalvojakin piti tärkeänä asiana.
Väkisin alkaa aina hymyilyttämään tällaiset keskustelut kun meillä tapellaan siitä jos isä edes JOSKUS ottaisi lapset luokseen. Mulle ois ihan sama vaikka se ois se äitienpäivä ku sais hetken hengähtää.
Kyllä, tein mulkun kanssa lapset.🤷🏼♀️
Meillä on äitienpäivänä miehen lapset. Tottakai silloin juhlitaan minua kun olen tässä kodissa se nainen lasten elämässä. Jos sattuisi olemaan äidillään, toisivat minulle kukat ja kortit
3 ja 6