Siis kerääkö jengi oikeasti muiden roskia??? :D
Ja että erikseen lähetään ulos keräämään muiden roskia??? Wtf? :D
Kommentit (26)
Mielestäni roskia ei pitäisi kerätä, vaan antaa ongelman näkyä kunnolla että asiaan havahduttaisiin ja tehtäisiin jotain. Eli kunnon hoidetut helppokäyttöiset roska-astiat, palkattuja roskan kerääjiä, sakkoja roskaajille yms. Sinänsä hyvä että esim. irtomaskit saadaan pois kuljeksimasta, mutta ei se että jotkut keräilevät niitä vähin äänin ilmaiseksi ehkäise ongelmaa eli roskaamista, piilottaa vaan!
Te joiden mielestä somekuvat aiheesta pitäisi kieltää: olisiko sitten parempi, että jos kuvia ei saa postata, niin kukaan ei kerää roskia? Eikö ole kuitenkin parempi, että roskia kerätään, vaikka siitä sitten olisi pakko jakaa kuvia? On se mustakin vähän hassua että siitä on pakko jakaa kuvia mutta jos tavoitteena on luonnon puhtaana pitäminen niin pääasia, että niitä roskia kerätään. Jos se kuvan julkaiseminen motivoi luonnonsuojeluun niin parempi se kuin ettei mikään motivoisi!
Itsekin teen monesti niin että kun kerään koirani kakan niin nappaan samalla jonkun roskan tai toisen koiran kakat. Jos olen luonnossa kävelemässä niin kerään kaikki roskat mitä näen ja pystyn. Mulla on mummula maalla ja vituttaa kun ilmeisesti mökkiläiset nakkaa täysiä roskasäkkejä ison tien varteen. Ei siis roska-autoa varten vaan ihan laiskuuttaan ja välinpitämöttömyyttään.
Tekisi joskus mieli kerätä, mutta sitten ajattelen että maksan veroja siitä että siitä että ne siivotaan ja jos kaupunki/ kunta ei ole kiinnostunut roskaamisen estämisestä niin parempi jättää roskat näkyville. Kannatan sakkoja roskaajille, sakotusoikeus lipun tarkastajille, parkkisakkojen kirjoittajille, järjestyshenkilöille ja kaupungin/ kunnan katujen ja puistojen siivouksesta vastaaville.
Singaporessa ei roskaamista siedetä. Siellä paras olla turistienkin tarkempia kuin muualla jos ei vähintään sakkoa halua maksaa.
Mä käytän koiran lenkillä kolme kertaa päivässä ja ainakin yhden kerran päivässä otan mukaan koiran kakkapussin lisäksi roskapussin ja kerään siihen roskia. Kierretään silloin tuo lähimetsikkö tai tässä pari lähintä korttelia ja puolikas 30 litran roskapussi tulee aina täyteen. En postaa someen kuvia.
Kerään, koska ärsyttää samat roskat päivätolkulla omalla kävelyreitillä, koska pystyn ja jaksan, koska en osallistu mihinkään muuhun yleishyödylliseen toimintaan (en valmenna nappulaliigaa, en osallistu hautausmaan haravointipäivään jne.) ja koen että tämä on minun pieni panostukseni lähiyhteisöni eteen.