Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoimatoimiston päätökset sivutoimisessa yrittäjyydessä

Noniin
03.05.2021 |

Tähän voitte listata kokemuksia sivutoimisesta yrittäjyydestä ja niiden sudenkuopista työkkärin kanssa. Myös miten laki todella sanoo, miten oikeasti pitää toimia. Jos löytyy vielä lainkohdat kopiotuna laista niin olen tyytyväinen (finlex.fi). Eli yrittäjyys työttömänä ja yrittäjänä osa-aikatyössä. Kiitos
Jos saisi vielä lakimiehen tässä kommentoimaan sivullisena tätä, kiitos

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmaiseksi pitäisi saada? 😂

Vierailija
2/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on köyhien jutut…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä palsta. Vitsit kuuluvat vitsipalstalle

Vierailija
4/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin laiska!

Vierailija
5/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Vaikka osa-aikainen yrittäjyys olisikin näennäisesti mahdollista, työkkäri katsoo jopa pelkän harrastamisen täysiaikaiseksi yrittäjyydeksi ja tuet pois.

Vierailija
6/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse katso finlexistä?

Vierailija
7/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun sulla on toiminimi et ole oikeutettu työttymyyskorvaukseen.

Vierailija
8/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutoiminen yrittäjyys katsotaan yrittäjyydeksi, jos olet työtön. Tukia et tule saamaan.

Vierailija
9/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse katso finlexistä?

Koska olen laiska. Muutenhan olisin töissä. Ap

Vierailija
10/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vähän olla toimistokohrainen juttu miten asia linjataan. Eli toimiston johtaja päättää ja muut tekee niinkuin se sanoo.

Meidän toimistossa saa olla työttömänä ja samaan aikaan pitää sivutoimista yritystä, jod on aikaisemmin, töissä ollessaan ( kokopäivätyössä) pystynyt 9kk ajan pyörittämään yritystään. Tämän katsotaan olevan riittävä aika osoittamaan, että voi käydä töissään ja firma on tosiaan ihan sivutoimista.

Suoraan työttömänä ei ole mitään mahdollisuuksia saada sivutoimista yrittäjyyttä hyväksyttyä; kun eihän ole mitään työpaikkaa minkä SIVUSSA sitä firmaa pidettäisiin.

Vierailija
11/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen sääntö on, että älä kerro työkkärille mitään äläkä kysy niiltä mitään. Haet töitä ja that's it, kaikki muu informaatio käännetään sinua vastaan.

Vierailija
12/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin laiska!

Joo, olen jo.

Asiallista keskustelua, kiitos

Vierailija
13/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ansiosidonnaista samaan aikaan kun olin sivutoiminen yrittäjä. Oleellista oli tuntimäärä kuukaudessa, eli pystyinkö ottamaan täyspäiväistä työtä vastaan vaikka olin sivutoiminen yrittäjä. Kun sanoin, että tunteja 15-20 kk ja iltaisin, vkl, meni läpi ihan ok.

Vierailija
14/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpointa on tehdä ilman kuittia

jos haluaa tuet, on parempi

jättää se yritys-osa kertomatta

ja kikkailla verotta namit

itelle

Vierailija
15/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia tulee ....

Kerrataanpa vielä huonomuistisille:

Työtön EI SAA

- opiskella

- tehdä töitä

- yrittää

muuten työkkärin täti määrää karenssia.

Vierailija
16/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni yritystoiminta katsottiin sivutoimiseksi, joten hän on oikeutettu soviteltuun ansiosidonnaiseen. Hän on käyttänyt laskutuspalvelua ja miettii nyt toimiminen perustamista, mutta pelkää että sen myötä sivutoimisuutta arvioidaan uudelleen ja oikeus työttömyysetuuteen häviää.

Vierailija
17/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut päivät baarissa jumassa kaljaa ja teet vaan niinkuin TE-keskuksen holhoojat sanoo.

Passiivinen työtön on paras työtön.

Vierailija
18/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan työttömänä ei ole mitään mahdollisuuksia saada sivutoimista yrittäjyyttä hyväksyttyä; kun eihän ole mitään työpaikkaa minkä SIVUSSA sitä firmaa pidettäisiin.

Miten niin ei? Voihan TYÖTTÖMYYDEN sivussa olla sivutoiminen yritys.

Vierailija
19/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin aloittaa sivutoimisena yrittäjänä osa-aikatyön kanssa. Osa-aikatyössä on hyvin vaihteleva tuntimäärä. Välillä paljon ja välillä vähän.

Kyselin tässä työttämänä yrityksen aloitusta myös, jos ja kun joku miettii myös sitä mahdollisuutta niin tietää mitä tulevan.

Ap

Vierailija
20/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin aloittaa sivutoimisena yrittäjänä osa-aikatyön kanssa. Osa-aikatyössä on hyvin vaihteleva tuntimäärä. Välillä paljon ja välillä vähän.

Kyselin tässä työttämänä yrityksen aloitusta myös, jos ja kun joku miettii myös sitä mahdollisuutta niin tietää mitä tulevan.

Ap

Puolisollani oli osa-aikatyö 0-20h/vk kun hän aloitti freelancerina työt laskutuspalvelua käyttäen. Työkkäriin piti neljän kuukauden jälkeen toimittaa laskelmat yritystoimintaan käytetystä työajasta, minkä perusteella arviointi tehtiin. Hänellä taisi tunnit olla luokkaa 16h/vk ja yritystoiminta katsottiin sivutoimiseksi.

Ymmärtääkseni asia ei ole kuitenkaan niin yksiselitteinen vaan myös yrityksen toimiala yms. vaikuttaa päätökseen.

16