Onko totta, että toisen bussikorttia ei voi ladata toinen ihminen?
Annoin poikaystävälle 20€rahaa kun hän oli ärrälle menossa muutenkin. Olisi samalla ladannut bussikorttini. Kun palasi, sanoi ettei toisen nimissä olevaa korttia saa ladata muut. Kotimatkalla väitti hukanneensa sen rahan. "Oho se varmaan tippu taskusta kun kaivoin röökit, sori" Sitä korttiani ei sentään hukannut. Mutta aistin hänestä kyllä kun hän valehtelee ja nyt taisi olla näin (?)
Kommentit (9)
Mitenhän yhdenkään lapsen bussikortti tulisi ikinä ladatuksi, jos vanhempi ei voisi siihen ladata rahaa?
Jaa. Olet kimpassa valehtelevan varkaan kanssa. Onnea valitsemallasi tiellä.
Onko kyse jostain henkilökohtaisesta, tai haltijakohtaisesta HSL:n kortista? Kumpiakin voi muut ladata.
Tällaisissa avauksissa auttaisi myös se, että missä korttia yritetään ladata. Helsingin seutu? Tampere? Turku?
Ei todellakaan ole totta. Olen hoitanut työpaikan korttien lataamisen ja omaa korttiani monta vuosikymmentä. Missään latauspaikassa ei mitenkään ole ikinä puututtu siihen, kenen kortti on. Ei myöskään automaatti kysy mitään. Olen pahoillani ap, että sinun ystäväsi valehteli sinulle ja todennäköisesti varasti sen rahan.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa avauksissa auttaisi myös se, että missä korttia yritetään ladata. Helsingin seutu? Tampere? Turku?
Ihan Tampereen joukkoliikenteen kahden vyöhykkeen lippua
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan Tampereen joukkoliikenteen kahden vyöhykkeen lippua
Ap
Voi ladata ärrällä. Jopa netissä sinne palveluun voi liittää perheenjäsenten kortteja ja laitailla ristiin. Toisen korttiakin voi käyttää jos siinä ei ole henkilökohtaista etua, kuten opiskelija, eläkeläinen jne.
Mä olen ladannut mun pojan kortille sekä kautta että arvoa. HSL:n kortista kyse siis. Ainoa mikä ei onnistu on maksaminen omasta työmatkasaldosta toisen kortille.
Ei ole. Onko ennenkin "hukannut" eli varastanut sinulta rahaa?