K-piikki kokemuksia
Minkä piikin otit, ootko ottanut vielä toista annosta ja onko ollut kuumetta pahempia oireita? Ja jos et ota niin miksi?
Kommentit (45)
Pfizer. Yksi annos saatu, oireita väsymys ja olkavarren kipeytyminen. Meni ohi parissa päivässä.
Ehdin saada Astra Zenecan rokotteen ennen kuin se kiellettiin ikäryhmältäni. Sivuoireina sain kuumetta ja muutenkin kipeän olon. Kaksi päivää olin sairauslomalla. Työskentelen sote-alalla. Tehosteen saan pian toisella rokotevalmisteella.
Kaikesta huolimatta olen onnellinen ja kiitollinen siitä, että sain rokotteen.
Kolme päivää olin kipeänä. Pahoinvointia, kuumetta ja päänsärkyä. Pfizer oli kyseessä.
Itselleni sanottiin, että oireet johtuivat astmasta. Niinkun että sen astman takia sen rokotuksen sain. En nyt omalla kohdallani tappavaksi sanoisi, mutta aika tyrmäävä oli vaikutus. Päivystyksessä vietin aikani.
Luulin ensin, että tämä on joku Keskon kehittämä K-ruoka-ostosten maksamiseen tarkoitettu rahoitusratkaisu.
Pfizerin sain ja ei juuri mitään oiretta. Ehkä hitusen kipua pistoskohdassa pari päivään ja yhden illan sellainen olo kuin on kun on parantumassa flunssasta. Onneksi tuli jotain oiretta, muuten saisi pelätä, että vasta-aineita ei kehity. Joten siis reaktio on ehdottomasti hyvä asia.
Pfizer&biontech
ei mitään oireita. Pieni kipu pistoskohdassa sen illan, mutta sekin hävisi seuraavaan aamuun mennessä.
Pfizerin sain ja olkapää oli vähän kipeä pari päivää. Siinä kaikki. Olen niin kiitollinen rokotteesta., kuin olla ja voi.
Ai, saako sen piikin merkin oiken valita? Meillä tökättiin Pfizeria olkapäähän ja se siitä. Pari päivää hieman jomotti olkavarsi, mutta ei häiritsevästi.
AZ. Sain kovan päänsäryn. En uskalla ottaa toista, vaikka en saa muuta.
Moderna. Ensimmäinen rokote saatu eikä siitä tullut yhtään mitään. Ei edes käsivarsi kipeäksi.
Todennäköisesti en ota, koska koen, että en tarvitse. Jos ottaisin, valitsisin varmaan tupla-Johnsonin. Se on kuitenkin kaikkien tutkimusten mukaan ehdottomasti turvallisin.
Perheeni on rokotettu,puolet Pfizerilla ja puolet Modernalla. Ei asuta Suomessa.
Modernan saaneista toiselle ei mitään oireita,toiselle pistokohdan arkuus seur.päivänä,ei muuta.
Pfizerin sain itse- toisesta rokotteesta seur päivänä lihaskipuja ja väsymystä,12 tunnissa ohi. Pojalle ei mitään oireita kummastakaan
Pfizerin sain kaksi viikkoa sitten eikä mitään oireita.
Modernaa sai vanhempani ja mlemmille tuli pistokohdan ympärille punainen paukama ja rengas. Olkalihas vähän kipeyti, mutta meni ohi parissa pvässä. Eipä muuta.
Tyytyväisiä ovat, nyt ei ole kuolemanvaaraa flunssan tullessa. Itse otan heti, kun sen saa. Kaverini, perusterve hoikka 42 v. kuoli muutama viikko sitten. Tauti tarttuu kaiketi jopa silmämunien kautta.
Minä luulin että tässä on kyse vauvojen k-vitamiinipiikistä ja ihmettelin että kuka hullu sen haluaa kieltää. Ei onneksi sentään.
No mutta, sain ekan Pfizerin pari viikkoa sitten, käsi oli muutaman päivän kipeä ja noin viikko rokotuksen jälkeen oli outoa sydämen tykyttelyä, vilunväreitä ja yleistä huonoa oloa. Se kesti päivä-pari ja meni sitten ohi, en tiedä johtuiko rokotteesta vai ei. Yksi työkaveri sanoi saaneensa 3vk kestäneet "vaihdevuodet" eli kuumia aaltoja ekan rokotteen jälkeen.
Ehdin saada Astran ja olin pari päivää kovassa kuumeessa.
Nyt pelottaa ottaa se Pfizerin rokote toiseksi.
Enkä oikeesti tiedä uskallanko ottaa, 3 viikkoa aikaa miettiä.
Pfizerin eka annos viime perjantaina, ei mitään ongelmia, ei edes pistokohta ollut kipeänä. Mitään tietoa ei tietenkään vielä ole siitä tuleeko jotain myöhemmin (narkolepsiaa tms.), joka sitten aikanaan yhdistetään rokotteeseen. Se on sitten mitä on, ja siinä kohtaa on myöhäistä katua sitten. Mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen lammas, bää-ää-ä-ää.
Pfizerista tuli olkavarsi kipeäksi, ei muita erityisiä oireita. Väittävät, että toisesta rokotuksesta voi tulla enemmän oireita - sen näkee sitten. Terv. Iloinen rokotteensaaja 54v.
En ole ottanut piikkiä, kun ei ole vielä vuoroni. Enkä varmaan ota ennen kun piikki on oikeasti turvallinen. Sairastan cp oireryhtymää niin pelkään että se vaikuttaa toimintakykyyni ja aiheuttaa toimintaongelmia.