Paljonko maksaa verikokeet julkisella puolella, kun lähete on yksityiseltä?
Osaako kukaan sanoa? Sain yksityiseltä lääkäriltä lähetteen laajoihin verikokeisiin julkiselle puolelle, maksaisivat yksityisellä yli 500e. Paljonkohan nuo maksavat julkisella puolella?
Kommentit (5)
Ilmeisesti julkisella nostettu hintoja. Aiemmin oli tyyliin, että jos yksityisella 200-300 e niin julkisella muutaman kympin.
Viimeksi HUSLAB veloitti 150 e tutkimuksista, jotka halvimmillaan olisi saanut yksityisellä noin 300 e hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti julkisella nostettu hintoja. Aiemmin oli tyyliin, että jos yksityisella 200-300 e niin julkisella muutaman kympin.
Viimeksi HUSLAB veloitti 150 e tutkimuksista, jotka halvimmillaan olisi saanut yksityisellä noin 300 e hinnalla.
Oliko lähete julkisen vai yksityisen puolen lääkäriltä?
550e yksityisellä maksoi 150 julkisella
Tiedoksi sen vuoksi, että ei tule yllätyksenä kenellekään.
Esim. Aava 4/2022 Rasvatutkimuspaketti, Libidit maksettava summa 67.40 eur
Yksityiseltä lääkäriasemalta saatu lähete laboratorioon samaan tutkimukseen HUSLAB;oon
7/2022
P-KOL-LDL 1.82 eur
P-KOL 1.43 eur
P-KOL -HDL 1.56 eur
P-Trigly 1.50 eur
sekä toimitusmaksu 25,00 eur( näytteenottomaksu 19.80 eur. käsittelymaksu
Eli yhteensä maksettavaa asiakkaalle 31.31 eur
Itse kävin Mehiläisen lähetteellä Huslabissa hedelmällisyyslabroissa ja hinta oli yhteensä 86,24e, josta 15e oli toimitusmaksua (näytteenotto- & käsittelymaksu).
Luulisin peruslabrojen olevan edullisia, sillä minulta otettiin P-TSH hintaan 5,20e. Kaikki erikoisemmat sitten nostavat hintaa, kuten minun kohdallani S-AMH 42,90e.