Iltalehti: Kyllä olen pomo ja äiti-juttu!
Nainen osastolla.
Mitöä mieltä olette? Minusta vaikuttaa kauhealta, että tyyppi tulee kotiin kun poika menossa nukkumaan ja pitää kännykkää auki 51 viikkoa vuodessa. Ja köy pelaamassa vielä 4 kertaa viikossa eli silloin kun olisi mahdollista olla lapsen kanssa. Ja yllättäen vei hoitoon 11 kk:n ikäisenä pojan, koska kotona aika oli pysähtynyt..
Kommentit (17)
jos toinen vanhemmista on oikeasti pitkää päivää töissä.
tämän ketjun ap kauhisteli lehdessä olevan äidin harrastavan neljänä iltana viikossa....
Voi ihmeellisyyksien ihmeellisyys - kun perheitä sattuu olemaan erilaisia. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa olla äiti, isä tai edes kasvattaa lasta. Kun vain itse ja perhe on tyytyväinen tilanteeseen, niin silloinhan kaikki on ok. Ei muiden asiat kuulu muille, niin kauan kun mitään lakia vaan ei rikota.
elämää kuin kirjoituksen äiti. Jos haluaa olla hyvässä kunnossa niin pakko urheilla tuo 4 kertaa viikko ja se on sitten lapsilta pois.
Tuossa perheessä roolit ovat toisinpäin kuin yleensä on totuttu. Enpä usko että lapsi mitenkään kärsii kun hänellä on kuitenkin toinen vanhemmista luonaan silloin kun toinen tekee pitkää työpäivää.
Minakin elan aikalailla samanlaista elamaa kuin haastateltu aiti.
Olen johtotasonhommissa, mutta en pida itseani mitenkaan " uraaitina" vaan ihan tavallisena tyossa kayvana aitina.
Kaikenlisaksi olen mielestani hyva aiti ja lapseni on onnellinen ja iloinen.
Isa ja mummi osallistuvat paivakotiin tuonteihin ja vienteihin.
Kaiken taman kamaluuden paalle asun viela ulkomailla.
Ainiin ja sitten vein viela lapseni hoitoon kun han oli 7kk.
Ja tosiaan - vielakin olen sita mielta etta olen hyva aiti ja lapseni on ihan normaali...
Ei se jokunen vinksahtanut uraäiti ole minusta se ongelma, vaan ennemmin pitäisi pureutua vaikuttamaan lukuisia vinksahtaneiden uraisien asenteisiin...
mieheltä ei vastaavassa tilanteessa ihmetellä mitään. Todellisuus vaan on, ettei perhettä ja työtä pysty yhdistään, jos molemmat tekee tuollaisia päiviä. Noikihan oli päätynyt vain yhteen lapseen ( vrt. esim. presidentit koivisto, ahtisaari, halonen)
Sillä missä hän lasta " säilöisi" koko päivän aamuvarhaisesta iltamyöhään?
ei tarvi kiikuttaa tarhaan tai perhepäivähoitajalle, niinkuin tavikset. Muistan lukeneeni jutun, jossa suomalainen huippujohtaja (nainen) kertoo muuttaneensa lapsensa kanssa ulkomailta Suomeen, koska ulkomailla saattoi mennä parikin päivää, että näki lapsen vain nukkumassa.
- Suomessa sen sijaan työpäiväni ovat sen verran lyhyempiä, että ehdin joka ilta lukemaan lapselleni iltasadun. Se on tärkeä hetki, totesi tämä äiti.
Lastenhoitaja myös soittaa monta kertaa päivässä töihin ja kertoo lapsen kuulumisia ja lapsikin saa puhua äitinsä kanssa. Ja tämä jutussa mainittu lapsi taisi olla jotain 2-3v.
Kyllä näitä kuule oikeesti on olemassa!
huppujohtaja, joka eläisi leveästi ( pieni asunto, vähän alaisia) vaan ihan tavallinen pulliainen, joka vaan nyt pitää työtä tärkeämpänä kuin Ilaria.
jos lapsen näkee vain esim. tunnin illalla. Kyllä tuntuu varmasti lapsesta hyvälle. Tuntee olevansa varmasti tosi tärkeä ja rakastettu.
Tuollaisten ihmisten ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan!
kovin huonosti voi. Mutta todennäköisesti käy niin että lapsen ja vanhemman välinen suhde jää etäiseksi ja lapsi alkaa pitää hoitopaikan hoitajaa äitinään ja ikävöi hoitajaa viikonloppuisin...
Siis mikä tässä nyt on palstalaisista niin ihmeelllistä ja kamalaa?
Useimmilla meistä kännykkä on päällä 52 viikkoa vuodessa 24 h/vrk..
;)
Itsekin käyn iltaisin noin VIITENÄ päivänä viikossa lenkillä vaikka tosiaan voisin sen(kin) ajan viettää lasten kanssa.
Yleensä se nyt perheissä on niin, että töitä on tehtävä ja töistä sitä palkkaa saadaan. Toisissa perheissä se on se isä, joka tekee pidempää päivää ja joissain perheissä äiti.
ainakaan yksin. Paha löytää lapsenhoitajaa sitä varten, mies on pitkään töissä.