Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakastesipulia, mutta suikaleina

Vierailija
01.05.2021 |

Löytyykö jostain kaupasta pakastettua sipulia muussa muodossa kuin kuutioina?

Löytyykö vaikka tukusta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mandoliini ja pakasta itse.

tämä. tosin nykynaiset ei edes tiedä mikä kyseinen laite on. 

sillä tekee paljon muutakin ja säästää rahaa 

Kyllä tietävät joten mene muualle pätemään.

Vierailija
22/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulia pakastettuna?

Oletko kännissä?

Tässä yksi joka käyttää vain pakastesipulia sen helppouden vuoksi. Pilkottuna.

Se onkin ihan helvetin vaikeaa pilkkoa sipuli veitsellä :D:D

Ei ole vaikeaa, mutta isompi vaiva siinä on, vaikka miten vänkäisit. Mieti vähäsen: otat sipulin, otat veitsen, otat leikkuulaudan, kuorit sipulin, halkaiset, leikkaat kolmeen suuntaan, heität pannulle, peset veitsen, peset leikkuulaudan. Aikaa kulunut kaksi minuuttia. Kolme jos tylsä veitsi tai kokematon kokki. 

Vrt. otat pussin pakastimesta, avaat se, heität sipulit pannulle, laitat pussin muovinkeräykseen. Aikaa kulunut 10 sekuntia. En itse käytä pakastesipulia, mutta ymmärrän että joku haluaa tuonkin optimoida. Turha siellä isoja d-kirjaimia viljellä.

eri

Et huomioinut sitä aikaa, mikä menee pakastesipulin sulamiseen. Siinä ajassa pesee vaikka koko keittiön. 

Pannulla sulaa parissa minuutissa... ajatteletko että se pitäisi jotenkin erikseen sulattaa. Ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulia pakastettuna?

Oletko kännissä?

Ei ole vaikeaa, mutta isompi vaiva siinä on, vaikka miten vänkäisit. Mieti vähäsen: otat sipulin, otat veitsen, otat leikkuulaudan, kuorit sipulin, halkaiset, leikkaat kolmeen suuntaan, heität pannulle, peset veitsen, peset leikkuulaudan. Aikaa kulunut kaksi minuuttia. Kolme jos tylsä veitsi tai kokematon kokki. 

Vrt. otat pussin pakastimesta, avaat se, heität sipulit pannulle, laitat pussin muovinkeräykseen. Aikaa kulunut 10 sekuntia. En itse käytä pakastesipulia, mutta ymmärrän että joku haluaa tuonkin optimoida. Turha siellä isoja d-kirjaimia viljellä.

eri

Et huomioinut sitä aikaa, mikä menee pakastesipulin sulamiseen. Siinä ajassa pesee vaikka koko keittiön. 

Pannulla sulaa parissa minuutissa... ajatteletko että se pitäisi jotenkin erikseen sulattaa. Ei tarvitse.

Menee enemmän kuin pari minuuttia. Siinä ajassa kun sinä sulattelet pakastesipulia, minä olen pilkkonut ja paistanut tuoresipulin ja vieläpä pessyt välineetkin. Eli pakaste ei ole lainkaan niin nopeaa kuin kuvittelet. 

Vierailija
24/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatko kananmunatkin keitettynä?

Espanjassa muuten myytiin keitettyjä kananmunia. Ostettiin vahingossa lettutaikinaa varten, ihan normi rasiassa myytiin ja ne olivatkin keitettyjä.

Vierailija
25/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulia pakastettuna?

Oletko kännissä?

eri

Menee enemmän kuin pari minuuttia. Siinä ajassa kun sinä sulattelet pakastesipulia, minä olen pilkkonut ja paistanut tuoresipulin ja vieläpä pessyt välineetkin. Eli pakaste ei ole lainkaan niin nopeaa kuin kuvittelet. 

Voi hyvänen ihme tätä vänkäystä. Se pakastesipuli siis kypsyy siinä pannulla samanaikaisesti muiden raaka-aineiden kanssa. Sitä ei tarvitse erikseen sulatella. Miten voi olla noin vaikea ymmärtää? Ihan samalla tavalla kuin tuoresipulikin, ei sekään sekunnissa ole kypsää kun sen heittää pannulle. 

En jatka enää tästä itsestään selvyydestä. huh.

Vierailija
26/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulia pakastettuna?

Oletko kännissä?

Kun kauppoihin tuli valmiit juustoraasteet, ajattelin, että kuka on niin laiska, ettei viitsi juustoa raastaa. Nykyään en koskaan raasta juustoa itse.

Vierailija
27/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostatko kananmunatkin keitettynä?

Espanjassa muuten myytiin keitettyjä kananmunia. Ostettiin vahingossa lettutaikinaa varten, ihan normi rasiassa myytiin ja ne olivatkin keitettyjä.

No höh - onhan näitä tuolla kauppojen salaattibaareissakin, kuorittuina tosin.

Vierailija
28/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras arjen helpottaja pitkään aikaan on tämä pakastettu kuutioitu sipuli. Ei maksa ”mitään” ja on tosi helppo aloittaa risoton valmistus tai jauhelihan paisto, kun heittää desin tätä valmiiksi kuutioitua sipulia pannulle. Tietenkin osaan silputa sipulin ja niin teenkin esim. blinien lisäkkeeksi, kun haluan terävällä veitsellä pilkottua pientä silppua tai ohuita siivuja salaattiin, mutta arjen ruuanlaitossa nämä valmiiksi silputut kuutiot ovat ilo ja helpotus. Eikä niitä tarvitse sulattaa, sulaa hetkessä kuumalla pannulla tai kattilassa. Kummallista, että jotkut tuomitsevat ja luulevat, että näitä käyttävät vain jotkut uusavuttomat.

Vierailija
29/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras arjen helpottaja pitkään aikaan on tämä pakastettu kuutioitu sipuli. Ei maksa ”mitään” ja on tosi helppo aloittaa risoton valmistus tai jauhelihan paisto, kun heittää desin tätä valmiiksi kuutioitua sipulia pannulle. Tietenkin osaan silputa sipulin ja niin teenkin esim. blinien lisäkkeeksi, kun haluan terävällä veitsellä pilkottua pientä silppua tai ohuita siivuja salaattiin, mutta arjen ruuanlaitossa nämä valmiiksi silputut kuutiot ovat ilo ja helpotus. Eikä niitä tarvitse sulattaa, sulaa hetkessä kuumalla pannulla tai kattilassa. Kummallista, että jotkut tuomitsevat ja luulevat, että näitä käyttävät vain jotkut uusavuttomat.

Tohon tuomitsemiseen liittyy joku outo moraalinen ulottuvuus: vain huono ihminen (lue:nainen) käyttää elämää helpottavia tuotteita. Totta kai me kaikki koko ajan käytämme erilaisia vempaimia ja tuotteita, jotta arki olisi mukavampaa, mutta se hyväksytyn raja menee jossain siellä valmiiksi pilkotun sipulin ja pussisalaatin välimaastossa. Näköjään sipuli ylittää nyt joidenkin moraalisen kestokyvyn. 

Vierailija
30/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pakastesipulin vannoutunut käyttäjä. Yllämainittujen etujen lisäksi voin mainita vielä tämän: minun yhden hengen huushollissani sipulia usein menee kerralla niin vähän, että tuoreen sipulin kanssa olisi hankalaa. Pakastesipulia voi ravistella pamnulle juuri sen verran kun sillä kertaa tarvitsee, ja loput takaisin pakastimeen.

Vierailija
31/31 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon tuomitsemiseen liittyy joku outo moraalinen ulottuvuus: vain huono ihminen (lue:nainen) käyttää elämää helpottavia tuotteita. Totta kai me kaikki koko ajan käytämme erilaisia vempaimia ja tuotteita, jotta arki olisi mukavampaa, mutta se hyväksytyn raja menee jossain siellä valmiiksi pilkotun sipulin ja pussisalaatin välimaastossa. Näköjään sipuli ylittää nyt joidenkin moraalisen kestokyvyn. 

Tämä on muuten ihan totta.

Suomessa kaikkien pitää osata remontoida, leipoa kakut, korjata vaatteet, keittää hillot ja kerätä marjat itse. Elämän helpottaminen on tuomittavaa, koska sen säästyvän ajan voisi vaikka käyttää johonkin hauskaan.

Täällä ei yksinkertaisesti ole (vielä) opittu ostamaan ja käyttämään palveluja samalla tavalla kuin monessa muussa maassa, ja se näkyy myös siinä, että monenlaisia elämää helpottavia asioita pidetään turhina.

Itse yleensä pilkon sipulit itse (ja remontoin, leivon, korjaan vaatteet, keitän hillot ja kerään marjat), mutta pakastimesta löytyy aina myös pari pussia valmista sipulisilppua niitä hetkiä varten, kun on sata rautaa tulessa yhtä aikaa ja se sipulin kuoriminen ja pilkkominenkin tuntuu liialta. Käteviä myös silloin, jos tuore sipuli on loppunut kotoa.

Mietin asiaa myös ympäristönäkökulmasta. Tuore sipuli vie säilytyksessä vähemmän luonnonvaroja ja sen pakkaamiseen kuluu vähemmän muovia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi