Naapuri kuuntelee musiikkia parvekkeella
Ei kovaa, mutta niin että kuulen omalle parvekkeelleni... Olenko ihan väärässä kun muistelin että ei olisi suomessa sallittua? Naapurit jotain ulkomaalaisia, englantia puhuva pariskunta. Kehtaanko valittaa?
Kommentit (4)
Ajattele positiivisesti, ei sentään masturboi.
Kerostalo elämään kuuluu parvekelta tulevat äänet. On asukaiden yksi huone lisää nyt kun kevät kesä tulee.Ihmiset viihtyvät parvekeilla.Puheen sorinaa,hiljaista musikkia,väistämättä tulee muihin parvekeihin..Mitä sitten? itse kuuntelen parvekeella musikkia mutta kuulokeilla ,asun yksin.Helppo sanoa! Sama koskee sisällä ja TV-katsoessani. Olen koko aikuisiän asunut vuokralla kerrostalot. Joten totunut sen äänet. Kun olin nuori,minulle opetetiin kerrostaloon muuttaessani: Hullu ei huomaa ja viisas ei puhu mitään!Sääntö pitää yhä.Kerrostaloissa voi kotiin kantautua,poran äänet.nikkarointi ymm.Ei välttämättä lainkaan naapurilta.Elementit kuljetaa ääniä ja voi kotiin sisälle tulla, ihan mistä vain huoneiston.Ilman että olisi naapuri,yläkerta,alakerta,tai toisen seinän takaa äänet..
Kun asuimme vielä rivitalossa naapurit tulivat juhlimasta klo 5 aamulla. Bileet jatkuivat heidän takapihallaan kännissä ölisten ja musiikki raikasi. Painuin sitten takapihalle ja huusin pää punaisena aidan yli että nyt turvat kiinni ja paskat musiikit pois kun ei kukaan tuota tähän aikaan viikonloppu ammuna kuuntele. Hissukseen menivät sisälle eikä ollut ongelmaa sen jälkeen. Varmasti olin rasittava naapuri mutta ikinä en meluhaittaa muille aiheuttanut. Ihanaa että pääsi sieltä pois.
Tarinan opetus: tiukka huomautus suoraan henkilölle yleensä auttaa. Ei tarvitse sotkea välikäsiä tai kirjoitella heippalappuja. Vaikutus on välitön.
Hyppää vaikka parvekkeelta alas näin aluksi.