Lapsi sanoi, että haluaa tätinsä olevan ennemmin hänen äitinsä
Syynä se, että täti ostaa hänelle kivoja tavaroita.
Olen panostanut lapseen, hänen kanssaan vietettyyn aikaan, hänen harrastuksiinsa kaiken ajan ja joka liikenevän pennin.
Lapseni ei arvosta mitään muuta kuin materiaa. Vaikka olen vienyt kulttuurin pariin, lukenut hänelle, leikkinyt, laulattanut. Mitä ihmettä olen tehnyt väärin?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
No et mitään, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Puhuu mahdollisesti tuollaisia nimenomaan koska tietää että saa pinnasi kiristymään.
Mahdollisesti. Kysyipä vielä, että tuliko sulle paha mieli. Vaikka yritin olla ihan neutraali.
Olet tehnyt sen väärin, että otat lapsen höpinät tosissaan ja vieläpä loukkaannut niistä. Oletettavasti lapsesi on vielä pieni, joten parasta alkaa kasvattaa nahkaa. Teini-ikä tulee ennemmin kuin arvaatkaan ja teini osaa jo käyttää hyväksi sitä että äidillä menee liikaa tunteisiin.
Et oo tehnyt mitään väärin. Tuo on erittäin normaalia :) ja sun ei tarvi antaa kaikkea mitä lapsi pyytää, vanhemman tehtävä on tuottaa pettymyksiä. Lapsi luottaa suhun niin paljon että uskaltaa kiukutella.
Jotkut vanhemmat opettaa lapsensa merkkitieoiseksi
Ihanaa että lapsella on kiva täti joka ostaa kaikkea kivaa. Mullakin oli. Äiti on äiti siltikin.
Ainahan tädit, sedät, mummot yms on paljon parempia kuin ne omat vanhemmat. Ihan siitä syystä, että niiden kanssa pidetään pelkkää hauskaa, kun taas omien vanhempien kanssa joudutaan elää arkea.
Narsistinen vanhempi ei näe omia vikojaan. Noin minäkin sanoin alle kouluikäisenä tädilleni, tätini kun oli kaikin tavoin äitiäni mukavampi ja tasapainoisempi, ja hänen kotinsa ilmapiiri parempi, valitettavasti. En tarkoittanut loukata äitiäni, sanoin vain rehellisesti, kuten pieni lapsi sanoo, mitä silloin tunsin. Minkä ikäinen sinun lapsesi on?
Itse kyllä järkyttyisin, jos oma lapseni sanoisi noin, ja se olisi vakava itsetutkiskelun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan tädit, sedät, mummot yms on paljon parempia kuin ne omat vanhemmat. Ihan siitä syystä, että niiden kanssa pidetään pelkkää hauskaa, kun taas omien vanhempien kanssa joudutaan elää arkea.
No tää on kyllä totta. Lapsi sylki ikkunaan, kun puhuin äitini kanssa puhelimessa. Komensin lopettamaan, niin äiti heti luurin toisessa päässä, että älä koko ajan ole lapselle äkäinen.
No mitä muuta voi olla, kun toinen räkii pisin ikkunaa ja lattiaa? On jo sen ikäinen, että tietää hyvin, ettei niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen vanhempi ei näe omia vikojaan. Noin minäkin sanoin alle kouluikäisenä tädilleni, tätini kun oli kaikin tavoin äitiäni mukavampi ja tasapainoisempi, ja hänen kotinsa ilmapiiri parempi, valitettavasti. En tarkoittanut loukata äitiäni, sanoin vain rehellisesti, kuten pieni lapsi sanoo, mitä silloin tunsin. Minkä ikäinen sinun lapsesi on?
Itse kyllä järkyttyisin, jos oma lapseni sanoisi noin, ja se olisi vakava itsetutkiskelun paikka.
No, minä olen kyllä perusluonteeltani tasapainoisempi ja iloisempi kuin lapsen täti. En rasitu muiden ihmisten seurasta enkä ole ratkennut parkumaan koronaepidemiaa. Elänyt vaan arkea.
Isovanhempana ymmärrän. Äiti on kateellinen, vaikka hyvää tahdon aina ja iäti.
No et mitään, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Puhuu mahdollisesti tuollaisia nimenomaan koska tietää että saa pinnasi kiristymään.