Luokanope joka vaihdoit alaa
Mille alalle vaihdoit? Ja tarvitsitko lisäkoulutusta? Viisi vuotta määräaikaisia takana ja alanvaihto mielessä..
Kommentit (30)
Sivistäkää minua: mikä se juttu on, että opettajille on töitä pilvin pimein, mutta eikö siis ole vakituisia paikkoja vaan määräaikaisuuksia?? Sehän on ihan p3rs33stä.
Vierailija kirjoitti:
Sivistäkää minua: mikä se juttu on, että opettajille on töitä pilvin pimein, mutta eikö siis ole vakituisia paikkoja vaan määräaikaisuuksia?? Sehän on ihan p3rs33stä.
Juttu on siinä, että kunnat haluavat mieluummin palkata epäpäteviä, koska niille voi maksaa vähemmän. Venkoillaan määräaikaisuuksien kanssa niin, että voidaan palkata tiskin alta välivuotta viettävä oman kylän tyttö tai poika.
Vierailija kirjoitti:
Juttu on se, että kunnat ovat köyhiä. Ei ole varaa avata virkapaikkoja. Tuurilla onnistuu, jos joku virassa oleva jää eläkkeelle. Määräaikaisuuksien ketjuttaminen ja ketjuuntuminen on todellinen ongelma alalla. Ja se, että työn perässä on todennäköisesti pakko muuttaa, jos haluaa olla töissä ylipäätään. Vaikka olisit sijaisena koko kouluvuoden yhdessä työpaikassa, viranhaltija voi "palata töihin" kesäkuukausiksi ja saat heittää hyvästit tälle osalle palkastasi. OAJ ajaa vain virassa olevien asiaa.
Mä olen valmistunut 2015 ja vasta nyt edes pikkuisen kiinni virkapaikan syrjässä. Tuuria sekin. Olen harkinnut alan vaihtamista ihan siitä valmistumisesta lähtien, mutta sinnitellyt kuitenkin pätkätyöstä toiseen, koska en ole keksinyt mille alalle pääsisin helposti siirtymään. Olen kyllä aineenope.
Vierailija kirjoitti:
Unelmat viemäriin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi opiskelemaan.
Miksi kukaan jo toisen asteen (lukio) ja maisterin tutkinnon (yliopisto) suorittanut lähtisi tekemään terveydenhoitoalan alinta mahdollista tutkintoa kun on kelpoinen hakemaan myös sairaanhoitajan, terveydenhoitajan, kätilön ja lääkärin koulutusohjelmiin?
Työllistyäkseen. Moni on opiskellut jotain sellaista, millä vain ei ole kysyntää nykyisillä työmarkkinoilla. Sitten on aika miettiä, mitä opiskella seuraavaksi. Lyhyt, mutta varmasti työllistävä koulutus vai uusi unelma ilman varmuutta työnsaannista.
Ketju koskee luokanopettajia. Luokanopettajille on töitä tarjolla. Ei välttämättä virkoja (joka onkin suuri ongelma) eikä välttämättä juuri siitä koulusta johon haluaisit, mutta töitä kyllä on samalla tavalla kuin lähäreillä.
"Mille alalle vaihdoit? Ja tarvitsitko lisäkoulutusta? Viisi vuotta määräaikaisia takana ja alanvaihto mielessä.."
Eikö tuossa mielestäsi puhuta alanvaihdosta?
Realisti. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei luokanopena kyllä rikastumaan pääse, 2100€ jää käteen verojen ym jälkeen. Tykkään työstäni mutta tämä ainainen epävarmuus plus kesät työttömänä alkaa ahdistaa
Tuo on yli suomalaisen mediaanipalkan. Harva palkallaan muutenkaan rikastuu.
Mediaanipalkka 2019 ollut 2900.
Vierailija kirjoitti:
Realisti. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei luokanopena kyllä rikastumaan pääse, 2100€ jää käteen verojen ym jälkeen. Tykkään työstäni mutta tämä ainainen epävarmuus plus kesät työttömänä alkaa ahdistaa
Brutto, ei netto.
Vierailija kirjoitti:
Realisti. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maisteri ei ymmärrä brutto- ja nettopalkan eroa, on koulutus mennyt täysin hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi opiskelemaan.
Miksi kukaan jo toisen asteen (lukio) ja maisterin tutkinnon (yliopisto) suorittanut lähtisi tekemään terveydenhoitoalan alinta mahdollista tutkintoa kun on kelpoinen hakemaan myös sairaanhoitajan, terveydenhoitajan, kätilön ja lääkärin koulutusohjelmiin?
Vaikka siksi että pätevyys ei riitä sen kummempaan jollain helvetin filosofian höpömaisterilla.
Käsienheiluttelumaistereilla tulee olemaan kylmää kyytiä, kun tyttöhallituksen miljardituet loppuvat seuraavien eduskuntavaalien jälkeen.