Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausmyrkytyskokemuksia aikaisilla viikoilla? Huolestuttaa kamalasti..

07.08.2008 |

Hei!

Mulla raskausviikkoja nyt 30+5 ja raskausmyrkytystä epäillään. Pelottaa ihan kamalasti, että kuinka nopeasti synnytys on edessä.. Vauva kun ei vielä näillä viikoilla varmaan ole valmis syntymään. Onneksi painoarvio on jo 2000g.

Kaipaisin kipeästi kokemuksia näin aikaisilla viikoilla syntyneistä vauvoista. Miten olette pärjänneet? Kauanko sairaalassa jne.?

Samoin haluaisin tietää, että te joilla raskausmyrkytys on todettu, niin kuinka kauan siitä on mennyt siihen, että olette joutuneet osastolle ja siitä synnytykseen?

Olen ihan huolesta sekaisin.. Ei ainakaan pääse verenpaine laskemaan tällä "stressaamisella".. :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan jo löytänyt keskoslasten vanhempien yhdistyksen nettisivut ja keskustelut, kevyt. net ? Sieltä saat parhaiten tietoa ja tukea!

Voimia ja jaksamista odotukseen, varmasti raskasta ja huoli kova. Sinulla on kuitenkin jo viikkoja koossa aika mukavasti, toki tietysti toivon niitä vielä lisää! Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin raskausmyrkytyksen takia osastolle rv 31+1 ja kaksostyttömme syntyivät rv 32+0. Olin osastolla täyslevossa ja odotimme, että rv 32 tulee täyteen, samana aamuna sitten synnytys käynnistettiin. Meillä tytöt painoivat n.1600g syntyessään ja sairaalassa olivat 5 viikkoa. Mitään vikaa tytöissä ei ollut, olivat vain kasvamassa ja tarkkailussa sairaalassa. Saturaatiot heittelivät ja maito meni nenämahaletkulla useamman viikon mutta sehän on normaalia pienenä syntyneillä.

Minä jouduin aika yllättäen sairaalaan. Olin äitiyspolilla normaalissa kaksosiin liittyvässä kontrolliultrassa ja samalla annoin pissanäytteen ja mitattiin verenpaine. Paineet mulla oli ollut koko raskauden ajan koholla mutta muuten ei pahemmin ollut raskausmyrkytyksen oireita aikaisemmilla mittauskerroilla. Jouduin jäämään osastolle suoraan ultrasta ja viikon päästä tytöt olivatkin maailmassa.

Sinulla on jo hyvän painoinen vauva ja jokainen päivä/viikko mahassa on vain plussaa. Tule kertomaan miten on mennyt ja kuinka pitkälle pääset mahan kanssa. Paljon tsemppiä tulevaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös todettiin raskausmyrkytys rv 30. Jouduin samantien sisälle Naistenklinikalle jossa sitten olinkin synnytykseen asti. Meidän pikkuinen syntyi rv 32+3, painoa oli silloin 1600g. Synnytys koitettiin käynnistää, mutta se ei onnistunut, ja lopulta päädyttiin kiireelliseen sektioon.

Kotiuduin viikko sektion jälkeen, vauva kaksi viikkoa myöhemmin (painoa silloin 1800g). Kaikki meni ihan hyvin, toki huolesta soikeana olin minäkin. Suurimmat ongelmat olikin oikeastaan minulla, eikä vauvalla. Stressasin (masennuis kaikesta) niin että tarvitsin siihen jo ihan ammattiapua.

Ymmärrän että olet hermona, mutta voit lohduttautua sillä että vauvasi on kuitenkin jo "hyvillä viikoilla". Muistaakseni jo raskausviikolla 32 syntyneistä eloonjäämisprosentti on yhtä lähes suuri kuin täysiaikaisllakin vauvolla. Eli todennäköisesti teilläkin kaikki menee ihan hyvin. Jos näyttää sitlä että synnytys tapahtuu pian, saat lapsen keuhkoja vahvistavaa lääkettä, jotta vauva olisi mahdollisimman "valmis".

Kevyt Ry:n sivuille kannattaa tosiaan kirjautua. Sieltä saat varmasti vertaistukea.

Vierailija
4/6 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin myrkytys vko 29+

Oireena kaikki mahdollinen valkuainen nousi tosi korkealle viikolla 31+

Sairaalaan jouduin tuolloin sisään ja lopuksi synnytys käynnistettiin vko 34+

Neiti oli 1775 ja 43 cm oli pariviikkoa osastolla jonkia jälkeen pääsi kotiin.

Nyt ikää kohta puoli vuotta pituutta 63 ja painoa reilu 5 kg ja kaikki on hyvin.

Jos haluat kuulla jostain lisää niin kerron mielelläni asia on vielä tuoreessa muistissa.

Vierailija
5/6 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpottavaa kuulla, että asiat ovat teillä sujuneet kutakuinkin hyvin raskausmyrkytyksestä huolimatta!

Mulla on tällä hetkellä rv 32+0 menossa eli ihan hyvillä viikoilla tosiaan ollaan jo. Silti toki toivon, etten vielä synnyttämään joudu. Raskausmyrkytysoireet eivät juurikaan ole pahentuneet, mutta tästä taudistahan ei koskaan tiedä, että milloin se sitten alkaa edetä vauhdilla. Tällä hetkellä mulla on oireita lievää valkuaisvirtsaisuutta ja kohonnut verenpaine. Naistenklinikalla olen minäkin tarkassa seurannassa (2xviikossa) ja hyvä niin. Vielä en ole (onneksi!) kuitenkaan osastolle joutunut.

Tulen kirjoittelemaan kuulumisia tänne jatkossakin. Ja olen toki kiinnostunut kuulemaan lisää tarinoita raskausmyrkytyksestä.

Vierailija
6/6 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys todettiin tasan viikolla 32 ja jouduin samantien sisään Naistenklinikalle. Tilanne pysyi levon ansiosta maltillisena viikkojen ajan ja vasta viikolla 35 päädyttiin suunniteltuun sektioon (sektiopäätökseen vaikutti myös vauvan perätila).. Vauvan kokoarvio oli viikolla 32 1600g ja syntymäpainoksi tuli hieman päälle 2 400g. Vauva tarvitsi aluksi lisähappea ja sinivalohoitoa, mutta 9 päivän kuluttua sektiosta pääsimme kumpikin kotiutumaan. Nyt lapsi onkin jo hyvinvoiva leikki-ikäinen ja meillä on ollut mukavat vuodet yhdessä.

Hyvää jatkoa sinulle ja vauvallesi, olette onneksi jo hyvillä viikoilla. Toivottavasti saatte silti vielä lepäillä useamman viikon ennen synnytystä.